2026-02-22, 02:56
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballerinan-15
håller med om att hon ska straffas men varför ska hon få högre straff än en våldtäkts man??

Därför att en påhittad historia orsakar merarbete och stora kostnader för rättsväsendet samtidigt som en falsk beskyllning underminerar trovärdigheten för helt andra personer som blir utsatta för brott på riktigt.
Citera
2026-02-22, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Varsågod!
Det är ett intressant ämne. Kan säga att jag är glad över att jag inte är ung grabb i dagsläget. Min rekommendation för unga grabbar är att ha en rörelseaktiverad kamera i vardagsrummet och hallen . På så sätt har en bevis för vilket skick personer är som lämnar lägenheten.

Man behöver nog en kamera i sovrummet som dokumenterar sexet också för säkerhets skull
Citera
2026-02-22, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Man behöver nog en kamera i sovrummet som dokumenterar sexet också för säkerhets skull

Misstänker att det är olagligt. Eller på gränsen till olagligt. I alla fall om en sprider filmen. Skulle satsa på ljudinspelning i sådant fall.
Advokat massi hade ett fall där en kvinna pekade ut en man som skyldig för våldtäkt. Hon hade spelat in delar av samlaget och lite till.Sen hade hon klippt ut den delen som lät värst och lämnat in till tingsrätten.
Advokat Massi lyckades få tag i hela filen lagom till hovrätten. Mannen blev friad. Kvinnan hade någon minut efter samlaget sagt följande till sin vän.
Vi lyckades! Hon lät glad och lycklig. Vilket inte är typiskt för någon som precis blivit våldtagen

Tänker att en får bekämpa eld med eld.
Citera
2026-02-22, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Misstänker att det är olagligt. Eller på gränsen till olagligt. I alla fall om en sprider filmen. Skulle satsa på ljudinspelning i sådant fall.
Advokat massi hade ett fall där en kvinna pekade ut en man som skyldig för våldtäkt. Hon hade spelat in delar av samlaget och lite till.Sen hade hon klippt ut den delen som lät värst och lämnat in till tingsrätten.
Advokat Massi lyckades få tag i hela filen lagom till hovrätten. Mannen blev friad. Kvinnan hade någon minut efter samlaget sagt följande till sin vän.
Vi lyckades! Hon lät glad och lycklig. Vilket inte är typiskt för någon som precis blivit våldtagen

Tänker att en får bekämpa eld med eld.

Det är visserligen olagligt men straffskalan är mycket mycket lägre än för våldtäkt i synnerhet om man inte sprider filmen så jag skulle ändå vilja påstå att det är en bra ide
Citera
2026-02-22, 13:03
Medlem
Citat:
Det är visserligen olagligt men straffskalan är mycket mycket lägre än för våldtäkt i synnerhet om man inte sprider filmen så jag skulle ändå vilja påstå att det är en bra ide
Ja och om man kan sätta dit någon av tomathorans och hamburgarens lärljungar så är det ju betydligt värt det.

Man får även ha i åtanke hur många andra oskyldiga män man räddar med, borde sess mera som välgörenhet.ö
Citera
2026-02-22, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nodraketen
Ja och om man kan sätta dit någon av tomathorans och hamburgarens lärljungar så är det ju betydligt värt det.

Man får även ha i åtanke hur många andra oskyldiga män man räddar med, borde sess mera som välgörenhet.ö

Håller med, jag funderar själv på att sätta upp kamera i mitt sovrum så jag har ryggen fri ifall det skulle hända något,
Citera
2026-02-22, 14:17
Medlem
Citat:
Håller med, jag funderar själv på att sätta upp kamera i mitt sovrum så jag har ryggen fri ifall det skulle hända något,
Sedan måste det göras offentliga register över de här kvinnorna, med bild brott och allt.

Sympatisörer som lär ut och stödjer den här tekniken ska med hängas ut.

Allmänheten måste varnas här ifrån de här äckliga hemska nazifeministerna
Citera
2026-02-22, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lofiboy
Stackars jävla grabb. Hoppas bruden får ett hårt straff.

Ett tips till er alla. Spela in med mobilen när ni går hem till en kvinna så har ni det som bevis ifall saker skulle skita sig.
Ja det kan faktiskt rädda tillvaron för många killar. Finns ett fall där en ung kille glömde stänga av ljudinspelningen och det räddade honom från en våldtäktsanklagelse. Ditt förslag är inte alls tokigt.
Citera
2026-02-23, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Fast nu är inte det trådens topic utan ämnet är istället en tjej under 18 som är åtalad för grov falsk beskyllning.

Du borde alltså fokusera på detta.
Du citerade ej mig, men självklart ska vi fokusera på TS.

Jag väntar på någon form av dom kanske FUP.

Sedan kommer de sedvanliga skribenterna in och gör om historian till att flickan är helt oskyldig och allt är killens fel ändå på något sätt.
Citera
2026-02-25, 09:50
Medlem
Någon som vet när rättegången är?
Citera
2026-02-26, 16:27
Medlem
Dom kom idag.

https://www.vk.se/2026-02-26/anklagade-17-aring-for-grov-valdtakt-i-umea-16-arig-flicka-doms-d1fff

"Snabbversion

En 16-årig flicka döms efter att falskeligen ha anklagat en 17-årig kille för grov våldtäkt i Umeå.
Den 17-åriga killen greps och satt anhållen i två dygn efter flickans anmälan om två våldtäkter.
Övervakningskameror och telefonuppkopplingar visade att flickans berättelse inte stämde, och brottsmisstankarna mot 17-åringen skrevs av.
Flickan döms för grov falsk beskyllning till ungdomsvård, 40 timmars ungdomstjänst och 60 000 kronor i skadestånd."
Citera
2026-03-01, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otto--75
Dom kom idag.

https://www.vk.se/2026-02-26/anklagade-17-aring-for-grov-valdtakt-i-umea-16-arig-flicka-doms-d1fff

"Snabbversion

En 16-årig flicka döms efter att falskeligen ha anklagat en 17-årig kille för grov våldtäkt i Umeå.
Den 17-åriga killen greps och satt anhållen i två dygn efter flickans anmälan om två våldtäkter.
Övervakningskameror och telefonuppkopplingar visade att flickans berättelse inte stämde, och brottsmisstankarna mot 17-åringen skrevs av.
Flickan döms för grov falsk beskyllning till ungdomsvård, 40 timmars ungdomstjänst och 60 000 kronor i skadestånd."
40 timmars samhällstjänst, det motsvarar 2 månaders fängelsse

Hon försökte förstöra en människas liv och det här blir straffet snälla.

Tomathoran och hamburgaren sskålar ihop nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in