2026-02-21, 23:12
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abdalen88
Vem blir inte det? Finns det någon annan lösning än patroner?
Det är lätt att få de tankarna när man ser detta. Kemisk kastrering, fängelse på livstid, något annat? Vet ej. Men man tycker ju att lagen borde bli ändrad så att dessa pedofiler ska kunna bli dömda till livstids fängelse utan att ha förgripit sig ännu. Det ska räcka med att visa sig ha såna tendenser.
Citera
2026-02-21, 23:14
Medlem
Rodrigos avatar
Det är nästan lite så man ångrar att man kollade igenom hela. Polisarbetet var intressant att följa men den där zoom-gruppen alltså, det är ju det totala mörkret.
Citera
2026-02-21, 23:18
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodrigo
Det är nästan lite så man ångrar att man kollade igenom hela. Polisarbetet var intressant att följa men den där zoom-gruppen alltså, det är ju det totala mörkret.
Ja det är så sinnessjukt mörkt. Hur fan kan man göra så mot ett försvarslöst barn.....???
Citera
2026-02-21, 23:18
Medlem
Rumpkorvens avatar
Frågan är hur man kan jobba med att titta på såna där övergreppsfilmer utan att själv gå under rent psykiskt?
Citera
2026-02-21, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Det är lätt att få de tankarna när man ser detta. Kemisk kastrering, fängelse på livstid, något annat? Vet ej. Men man tycker ju att lagen borde bli ändrad så att dessa pedofiler ska kunna bli dömda till livstids fängelse utan att ha förgripit sig ännu. Det ska räcka med att visa sig ha såna tendenser.

Jag tror inte på demokratins åtgärder när det gäller detta tyvärr. 👎 behövs en bred majoritet av logiska lagändringar i riksdagen om jag ska känna någon slags medvind.
Citera
2026-02-21, 23:24
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abdalen88
Jag tror inte på demokratins åtgärder när det gäller detta tyvärr. 👎 behövs en bred majoritet av logiska lagändringar i riksdagen om jag ska känna någon slags medvind.
Ja, och så länge partier som V, C och MP finns så kommer det inte bli någon ändring på detta. Pedofilerna kommer få fortsätta..
Citera
2026-02-21, 23:32
Medlem
Rumpkorvens avatar
Varför är det så svårt för åklagarna att gå vidare med ärendet? Vad är det som gör att man inte kan gå vidare i ärendet? Om det är bevisning.. Vad kan man göra åt det? Vad kan politiker göra?
Citera
2026-02-22, 00:04
Medlem
Nationalromantiks avatar
Citat:
Ja, och så länge partier som V, C och MP finns så kommer det inte bli någon ändring på detta. Pedofilerna kommer få fortsätta..

C informerade att de var för kemisk kastrering.
Haha deras partimedlemmar svettas nog nu.

Men helt ärligt, varför är vänstern och miljöpartiet alltid så tama mot pedofiler o h sexualbrottslingar? Egentligen är jag nog vänster innerst inne men går inte att rösta på dem då de är så pro-pedofil
Citera
2026-02-22, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wolfpuff
Sannolikt?
Alltså vem vet, och feromoner och annat som lockar oss naturligt kanske lockar vissa till yngre eller en häst, gett, åsna, kines!
En sak är säkert och det är att ingen verkar veta men många tror mycket.

Du missar den LILLA DETALJEN om samtycke. När du tjatar om olika attraktion till feta, smala, mörka (kines?!)… barn kan aldrig samtycka, de har ingen utvecklad sexualitet, kan inte njuta utan de lider psykiskt och fysiskt, samt trauma för livet - så det är sadististiskt och icke friskt. Det friska är att tända på att någon annan är tänd, inte LIDER. Och ja; det finns ”friska” och ”sjuka” beteenden.
Sexualitet (fortplantning som resultat eller ej) baseras på människors njutning. Annars är det grovt våld. Finns inget att intellektualisera där?
Hur kan du jämföra det med att någon attraheras till en fet kvinna som kan känna lust i retur? Stört på många sätt. Eller så tycker du bara det är roligt att vara clown i en tråd där många är upprörda.
Senast redigerad av Ich4055 2026-02-22 kl. 00:09.
Citera
2026-02-22, 00:05
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik

Men helt ärligt, varför är vänstern och miljöpartiet alltid så tama mot pedofiler o h sexualbrottslingar? Egentligen är jag nog vänster innerst inne men går inte att rösta på dem då de är så pro-pedofil
Det kan man fråga sig...
Citera
2026-02-22, 00:06
Medlem
Citat:
Frågan är hur man kan jobba med att titta på såna där övergreppsfilmer utan att själv gå under rent psykiskt?

Ja, det är frågan. Möjligen vägs det upp av att man gör en insats och hämtar kraften i det.

Tänker mig att vi inte är långt ifrån att AI kan kolla över övergreppsfilmer i stället för att utredare gör det själva.
Senast redigerad av Bremerlyckan 2026-02-22 kl. 00:15.
Citera
2026-02-22, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik

Så då röstar du på SD. De är inte så höger alls i sin politik egentligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in