2026-02-21, 18:47
Medlem
yinyang915s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wolfpuff
Sannolikt?
Alltså vem vet, och feromoner och annat som lockar oss naturligt kanske lockar vissa till yngre eller en häst, gett, åsna, kines!
En sak är säkert och det är att ingen verkar veta men många tror mycket.

Barn utsöndrar inga feromoner. De har inte de attribut som tänder sexualiteten hos vuxna.

Om du hade kontakt med din egen kropp och dens ohämmade sexualitet skulle du veta vad jag pratar om.
Citera
2026-02-21, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jireh
Ja, pedofili är demoniskt. Orsaken är ofta andlig men det blir svårt att bota i ett samhälle som blivit ilurat att andevärlden inte existerar.

Demoner överförs från person till person genom trauman som t.ex. sexuella övergrepp. Alltså är det stor risk att ett barn som blir utsatt för övergrepp av en pedofil får en demon från pedofilen i sig själv. Den här demonen bor sedan i barnet och gör så att dessa barn ofta växer upp och själva begår övergrepp emot barn senare i livet.

Lösningen är (i många fall) demonutdrivning genom bön i Jesu Kristi namn. Men det praktiseras ju nästan inte i dagens samhälle (endast i ett fåtal kyrkor). Därför blir också sådan här demonisk aktivitet allt mer utbrett i samhället.

Våld, pedofili, sexuell omoral, droger, avgudadyrkan/falska religioner osv. osv. samhället blir allt mer fullt utav synd och demonisk aktivitet. Grundorsaken är andlig och satanisk.

Korkat och farligt trams. Rent statistiskt. De flesta som blivit utsatta för sexuella övergrepp oavsett ålder har inte sämre mental hälsa än folket i resten av samhället. Att stigmatisera dessa offer som potentiella pedofiler är ovetenskapligt och förkastligt.
Citera
2026-02-21, 19:34
Medlem
Angående "mediemannen". Det finns en mediabög vars boende enligt olika sajter tidigare varit på den senast gissade adressen. Men det kan va fel.
Citera
2026-02-21, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Ja, allt det där stämmer ju såklart, men det är svårt att förstå hur ett så avskyvärt beteende kan pågå mitt bland oss. Jag är fortfarande helt chockad och äcklad.

Ja, du har naturligtvis helt rätt i att förvar borde bli aktuellt för den här sorten av individer. Kastrering kanske? Det är svårt att se vad ett tidsbestämt fängelsestraff fyller för funktion. Sex år. Sen då?

Kastrering fungerar inte som medborgare och politiker vill. Det fungerar endast om individen vill det själv. Annars är det enkelt att bryta mot det. Dvs köpa motmedel.

Tidsbestämt kan fungera på de (35-55 procent fr minnet) som vill ha vård och får det. Helix själv sa att han fick återfall vid missbruk av droger och det kan stämma. Det kan också vara en lögn.

Tidigare var fenomenet dolt och du fick inte heller en gruppmultiplikator. Då GM hade svårt att kommunicera med varandra.
Citera
2026-02-21, 19:55
Medlem
Det här tjafset som uppstod mellan Åkl och utredare.. var inte det lite "journalistiskt tillspetsat"?

Gissar att åkl inte ville inkludera de nya misstänkta i samma ärende med allt vad det innebär utan köra separata ärenden på dessa medans utredarna ville ha in dem i det caset de jobbade i redan.

Fick intrycket att UG försökte framställa det som att Åkl inte alls ville åtala de nya kunderna eller vad jag ska säga?
Citera
2026-02-21, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiocci
Det här tjafset som uppstod mellan Åkl och utredare.. var inte det lite "journalistiskt tillspetsat"?

Gissar att åkl inte ville inkludera de nya misstänkta i samma ärende med allt vad det innebär utan köra separata ärenden på dessa medans utredarna ville ha in dem i det caset de jobbade i redan.

Fick intrycket att UG försökte framställa det som att Åkl inte alls ville åtala de nya kunderna eller vad jag ska säga?

Åklagarna sätter säkert käppar i hjulen för polis emellanåt för att dom kan. Maktkåta åklagare finns det gott om.
Citera
2026-02-21, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yinyang915
Barn utsöndrar inga feromoner. De har inte de attribut som tänder sexualiteten hos vuxna.

Om du hade kontakt med din egen kropp och dens ohämmade sexualitet skulle du veta vad jag pratar om.

Jag vet vad som attraherar mig!
Men hur ska jag kunna veta vad som attraherar dig?
Ingen är tankeläsare,
Citera
2026-02-21, 21:56
Medlem
Diskmaskinsmedels avatar
Den där jävlöa JOnas verkar creepy som satan.
Citera
2026-02-21, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neomunaa
Reagerade på att första avsnittet har "Lärarna" som undertitel och i sluttexten, men de två andra avsnitten saknar samma format med undertitel, avsnitt två och tre har lite texter i slutet istället. Man får intrycket av första avsnittet att de ska gå igenom olika samhällsgrupper men sen rinner det bara ut i att de visar samma klipp igen i avsnitt två, det är ju också ett ställe typ 20 min in i avsnitt två där det gått 6 månader och där är det bara ett vakum vad som hänt där emellan. Får intrycket att det fanns material inte kom med i final cut, inte omöjligt att denna bit var tänkt att handla om "Mediamannen" , som jag tolkar mellan raderna blev gripen i gryningsräderna mot de med kopplingar till Helix(se eftertexten, avsnitt 3), och med det borta skapas denna märkliga produktion som du säger.

Ja, själva ämnet är ju lika vidrigt oavsett dramaturgi men det var liksom inget flow utan mer hackigt, nivåer som inte gick ihop. Du har säkert rätt i att det hänt saker under inspelningen som gjort att de fått vända spår lite.

Men sen var delarna i sig och produktionsdesignen också splittrade. De kvinnliga kollegorna var ansikten mest filmades när de lyssnade och de två unga tjejerna som gick i skogen med ngn slags filter. Och Diamantens intervju i lägenhet med kass ljussättning.

Såg senare en BBC-dok på youtube om samma ämne och visst att budgeten säkert var betydligt större men intervjuerna med de inblandade poliserna är väldigt mer intressanta än UG. Kan verkligen rekommendera - väldigt bra https://m.youtube.com/watch?v=mNUku0jd4FA
Citera
2026-02-21, 22:22
Medlem
Kebabkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen
Angående "mediemannen". Det finns en mediabög vars boende enligt olika sajter tidigare varit på den senast gissade adressen. Men det kan va fel.

Det har spridits ett namn som sannolikt är inkorrekt. En man som kan komma att förknippas med det här framöver, även om han inte har ett piss med detta att göra.

Vem mediamannen är kommer fram med hjälp av offentlighetsprincipen (alltså vid åtal). Just leave it for now
Citera
2026-02-21, 23:00
Medlem
Rumpkorvens avatar
Fy fan vad arg jag blir av att se den här dokumentären.
Senast redigerad av Rumpkorven 2026-02-21 kl. 23:02.
Citera
2026-02-21, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Fy fan vad arg jag blir av att se den här dokumentären.
Vem blir inte det? Finns det någon annan lösning än patroner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in