2026-02-21, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av indirektreklam
Om det vore så enkelt som du beskrev det hade det ju varit toppen!

Förklarat:
Kvinna 1: Glad för restarungbesök, ogillar gymmet, älskar mysiga hemmakvällar med godis framför TV:n.
Inte så välsvarvad men fin, trevlig, härlig och glad.
En riktig mumsbit för rätt man.

Kvinna 2: Född med gener som gör att hon ser ut på ett sätt varje kvinna knappt vågar drömma om att få se ut.
Hennas andra kvaliteter kan vi skippa.

Båda kvinnorna klär sig likadant.
Vem blir dömd till att vara uppmärksamhetssökande, bekräftelsesökande, kanske tom. dumförklarad eller bara förlöjligad och inte tas på allvar?

Jag tycker att folk ska få se ut hur de vill och inte bli dömda för det. Men i ett samhälle där vi interagerar med varandra så kommer människor att bli attraherade av varandra. Vissa kommer att visa intresse utifrån det. Ser inga problem med det faktiskt och man får helt enkelt acceptera att andra människor kan bli intresserade. Vill man inte det så får man låta bli att delta i samhället.

Det största problemet som jag ser med den här kvinnans agerande är att hon hänger ut en person vars enda "fel" han gjort är ett klumpigt raggningsförsök. Det tycker jag är elakt och det skapar en rädsla hos människor som gör att man hela tiden måste agera korrekt och aldrig känna att man kan slappna av och ta risker socialt.

Vem som helst kan få uppskattning för sitt utseende alldeles oavsett hur mycket eller lite man anstränger sig. Men självklart ökar sannolikheten att folk uppfattar en som attraktiv om man anstränger sig för att se attraktiv ut. Om man tycker det är så fruktansvärt jobbigt att bli raggad på så kan det ju vara en smart idé för sin egen skull att tagga ned lite på sina ansträngningar. Men alldeles oavsett om man vill se bra ut eller inte så ser jag ingen anledning till att vara elak mot någon som visar intresse för en, även om det skulle vara på ett klumpigt sätt.
Citera
2026-02-21, 13:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Jag tycker att folk ska få se ut hur de vill och inte bli dömda för det. Men i ett samhälle där vi interagerar med varandra så kommer människor att bli attraherade av varandra. Vissa kommer att visa intresse utifrån det. Ser inga problem med det faktiskt och man får helt enkelt acceptera att andra människor kan bli intresserade. Vill man inte det så får man låta bli att delta i samhället.

Det största problemet som jag ser med den här kvinnans agerande är att hon hänger ut en person vars enda "fel" han gjort är ett klumpigt raggningsförsök. Det tycker jag är elakt och det skapar en rädsla hos människor som gör att man hela tiden måste agera korrekt och aldrig känna att man kan slappna av och ta risker socialt.

Vem som helst kan få uppskattning för sitt utseende alldeles oavsett hur mycket eller lite man anstränger sig. Men självklart ökar sannolikheten att folk uppfattar en som attraktiv om man anstränger sig för att se attraktiv ut. Om man tycker det är så fruktansvärt jobbigt att bli raggad på så kan det ju vara en smart idé för sin egen skull att tagga ned lite på sina ansträngningar. Men alldeles oavsett om man vill se bra ut eller inte så ser jag ingen anledning till att vara elak mot någon som visar intresse för en, även om det skulle vara på ett klumpigt sätt.

Så det bästa för attraktiva människor är att klä sig i svarta sopsäckar och strunta i att duscha så blir vi av med problemet att folk dömer ut dom som ses som attraktiva av massan?
Det är orimligt att man ska behöva klä “ner sig” eller förminska sig själv för att bli tagen på allvar.

Han gjorde något jävligt olämpligt.
Hon valde att informera om det i media.
Som man hade jag inte varit ett creep.
Som kvinna hade jag inte vågat dela det i media.
Citera
2026-02-21, 14:07
Medlem
Citat:
Så det bästa för attraktiva människor är att klä sig i svarta sopsäckar och strunta i att duscha så blir vi av med problemet att folk dömer ut dom som ses som attraktiva av massan?
Det är orimligt att man ska behöva klä “ner sig” eller förminska sig själv för att bli tagen på allvar.

Varför skulle någon dömas ut? Rent generellt har man en fördel i livet av ett attraktivt utseende. Attraktiva människor blir väl snarare i högre grad tagna på allvar. Men det är klart att man behöver klä sig utifrån sammanhang också för att bli tagen på allvar.

Det är svårt att veta hur olämpligt hans agerande var. De kanske hade flörtat med varandra och han tog det som tecken på intresse. Eller så hade hon bara varit trevligt och han misstog det som intresse. Alldeles oavsett så var det ett klumpigt raggningsförsök och knappast något att bli upprörd över.

Anser du inte att man ska kunna få visa intresse för en annan person? Visst finns det smidigare sätt att göra det på men vad menar du är problemet här? Han skrev en invit som ett lösenord. Om hon inte är intresserad varför inte bara säga det då och få ett nytt lösenord?
Citera
2026-02-21, 14:16
Medlem
Citat:

Förklarat:
Kvinna 1: Glad för restarungbesök, ogillar gymmet, älskar mysiga hemmakvällar med godis framför TV:n.

Kvinna 2: Född med gener som gör att hon ser ut på ett sätt varje kvinna knappt vågar drömma om att få se ut.

Vem blir dömd till att vara uppmärksamhetssökande, bekräftelsesökande, kanske tom. dumförklarad eller bara förlöjligad och inte tas på allvar?

Kvinna 1 låter fin. Henne hade nog många män fallit för.
Citera
2026-02-21, 14:26
Medlem
Citat:

Att vilja göra det man tycker är det bästa av sitt utseende är väl rätt naturligt och definitivt inget fel.
Att däremot gå ut i media och klaga på något som är vardagsmat för många, inte då det här speciella raggförsöket, det är ju lite udda, får henne att framstå som att hon har lite hybris och en osympatisk personlighet. Och som att hon vill göra reklam för sig själv genom att synas i expressen.
Sen att det han gjorde var olämpligt, ja, men inte så allvarligt egentligen. Mest klantigt bara.
Senast redigerad av marageo 2026-02-21 kl. 14:34.
Citera
2026-02-21, 14:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Varför skulle någon dömas ut? Rent generellt har man en fördel i livet av ett attraktivt utseende. Attraktiva människor blir väl snarare i högre grad tagna på allvar. Men det är klart att man behöver klä sig utifrån sammanhang också för att bli tagen på allvar.

Det är svårt att veta hur olämpligt hans agerande var. De kanske hade flörtat med varandra och han tog det som tecken på intresse. Eller så hade hon bara varit trevligt och han misstog det som intresse. Alldeles oavsett så var det ett klumpigt raggningsförsök och knappast något att bli upprörd över.

Anser du inte att man ska kunna få visa intresse för en annan person? Visst finns det smidigare sätt att göra det på men vad menar du är problemet här? Han skrev en invit som ett lösenord. Om hon inte är intresserad varför inte bara säga det då och få ett nytt lösenord?

Tvärtom, attraktiva människor blir ständigt synade observerade och mer ifrågasatta när det kommer till kompetens.
Är människan både attraktiv och dessutom inte korkad får den oförtjänt fiender som försöker bryta ner den.
Vissa människor letar fel och väntar ivrigt på att en sådan människa ska falla.
Och vissa går så långt att dom medvetet saboterar i smyg för att njuta av skadeglädjen.

Det är inte alls svårt att veta hur olämpligt hans agerande var.
Det är jävligt tydligt att han att han agerat fel och oprofessionellt.

Det startades ganska nyligen en tråd om “social fingertoppskänsla”.
Om mannen i artikeln inte är socialt begränsad så finns där ingen annan vettig förklaring på hans agerande.

”Singel plus match, frågetecken, utropstecken”.
Är jävligt otydligt i detta sammanhang och väcker frågor som:
- Förväntar han sig att jag fråga om han faktiskt vill dejta mig?
- Vet han redan om att jag är singel, och varför?
- Stalkar han mig?
- Hur länge har han observerat mig och i vilka sammanhang?
- Hur förklarar jag för honom att jag tycker att det är ett olämpligt lösenord, och utan att såra honom?
- Om jag förklarar att hans “ragg-försök” gör mig obekväm, betyder det då att han kommer att göra livet jobbigt för mig?
- Är detta en fälla?
Citera
2026-02-21, 14:59
Avstängd
Citat:

Förklarat:

Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Kvinna 1 låter fin. Henne hade nog många män fallit för.

Men du blev inte nyfiken på att se vad för kvaliteter det fanns i Kvinna 2?
Citera
2026-02-21, 16:20
Medlem
Citat:
Men du blev inte nyfiken på att se vad för kvaliteter det fanns i Kvinna 2?

Haha okej jag uppfattade det som att kvinna 2 var väldigt snygg men saknade alla andra bra egenskaper?

I så fall:

Vill man bara ligga med någon = kvinna 2 🤩

Vill man starta något seriöst = kvinna 1 😘
Citera
2026-02-21, 16:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Haha okej jag uppfattade det som att kvinna 2 var väldigt snygg men saknade alla andra bra egenskaper?

I så fall:

Vill man bara ligga med någon = kvinna 2 🤩

Vill man starta något seriöst = kvinna 1 😘

Ja du ser min poäng med det.
Du såg hennes yttre och blev bortskrämd av dina egna fördomar som du projicerade över på henne.
Du brydde dig inte ens att ta reda på vem hon var som person och tänkte med kuken direkt.
Antagligen skulle du starta någon form av "game" mot henne.
Och om hon såg igenom det skulle du inte ens få chansen att kyssa henne.
Citera
2026-02-21, 17:25
Medlem
Citat:
Tvärtom, attraktiva människor blir ständigt synade observerade och mer ifrågasatta när det kommer till kompetens.
Är människan både attraktiv och dessutom inte korkad får den oförtjänt fiender som försöker bryta ner den.
Och vissa går så långt att dom medvetet saboterar i smyg för att njuta av skadeglädjen.

Om mannen i artikeln inte är socialt begränsad så finns där ingen annan vettig förklaring på hans agerande.

- Stalkar han mig?
- Hur förklarar jag för honom att jag tycker att det är ett olämpligt lösenord, och utan att såra honom?
- Om jag förklarar att hans “ragg-försök” gör mig obekväm, betyder det då att han kommer att göra livet jobbigt för mig?
- Är detta en fälla?

Det håller jag inte alls med om. Min upplevelse är att det generellt är en fördel att vara attraktiv. Det kommer alltid finnas avundsjuka människor men det finns ingen anledning att fokusera på dem.

Jag tycker inte att det var så himla oprofessionellt. Det troligaste scenariot är ju att de hade haft en flörtig interaktion innan annars hade han förmodligen inte vågat sig på en invit. Det finns jobb där sånt där är extremt olämpligt, men för hans typ av jobb så är det ingen fara. Det finns inget som står på spel.

Ja, förmodligen saknade han social fingertoppskänsla. Är det något man ska bli straffad för? Vilket hårt samhälle vi får då.

Singel + match?! betyder naturligtvis är du singel och tror du vi skulle vara en match? Dvs vill du gå på dejt med mig - det är väl inte särskilt svårt att förstå.

Asså va? Det väcker väl verkligen inte alla de frågor du radar upp. Då lyckas man verkligen överanalysera situationen. Det kan vara lite jobbigt att säga nej till folk det tycker nog alla. Men det är ingen stor grej och något alla har varit med om.
Citera
2026-02-21, 17:28
Medlem
SpaceGayAndSunshines avatar
Hoppas att "försök till flört" ses som ett riktigt grovt brott inom 10 år.
Citera
2026-02-21, 17:30
Medlem
SpaceGayAndSunshines avatar
Citat:

- Stalkar han mig?
- Är detta en fälla?

Jävlar vad du övertänker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in