Citat:
Om det vore så enkelt som du beskrev det hade det ju varit toppen!
Förklarat:
Kvinna 1: Glad för restarungbesök, ogillar gymmet, älskar mysiga hemmakvällar med godis framför TV:n.
Inte så välsvarvad men fin, trevlig, härlig och glad.
En riktig mumsbit för rätt man.
Kvinna 2: Född med gener som gör att hon ser ut på ett sätt varje kvinna knappt vågar drömma om att få se ut.
Hennas andra kvaliteter kan vi skippa.
Båda kvinnorna klär sig likadant.
Vem blir dömd till att vara uppmärksamhetssökande, bekräftelsesökande, kanske tom. dumförklarad eller bara förlöjligad och inte tas på allvar?
Förklarat:
Kvinna 1: Glad för restarungbesök, ogillar gymmet, älskar mysiga hemmakvällar med godis framför TV:n.
Inte så välsvarvad men fin, trevlig, härlig och glad.
En riktig mumsbit för rätt man.
Kvinna 2: Född med gener som gör att hon ser ut på ett sätt varje kvinna knappt vågar drömma om att få se ut.
Hennas andra kvaliteter kan vi skippa.
Båda kvinnorna klär sig likadant.
Vem blir dömd till att vara uppmärksamhetssökande, bekräftelsesökande, kanske tom. dumförklarad eller bara förlöjligad och inte tas på allvar?
Jag tycker att folk ska få se ut hur de vill och inte bli dömda för det. Men i ett samhälle där vi interagerar med varandra så kommer människor att bli attraherade av varandra. Vissa kommer att visa intresse utifrån det. Ser inga problem med det faktiskt och man får helt enkelt acceptera att andra människor kan bli intresserade. Vill man inte det så får man låta bli att delta i samhället.
Det största problemet som jag ser med den här kvinnans agerande är att hon hänger ut en person vars enda "fel" han gjort är ett klumpigt raggningsförsök. Det tycker jag är elakt och det skapar en rädsla hos människor som gör att man hela tiden måste agera korrekt och aldrig känna att man kan slappna av och ta risker socialt.
Vem som helst kan få uppskattning för sitt utseende alldeles oavsett hur mycket eller lite man anstränger sig. Men självklart ökar sannolikheten att folk uppfattar en som attraktiv om man anstränger sig för att se attraktiv ut. Om man tycker det är så fruktansvärt jobbigt att bli raggad på så kan det ju vara en smart idé för sin egen skull att tagga ned lite på sina ansträngningar. Men alldeles oavsett om man vill se bra ut eller inte så ser jag ingen anledning till att vara elak mot någon som visar intresse för en, även om det skulle vara på ett klumpigt sätt.