Citat:
Ursprungligen postat av
ThaliaElise
Det jag syftade på var inte i första hand val av smink och eventuella botox-behandlingar. Även om jag har svårt att tro att man utvecklar ett intresse för smink eller väljer att spruta in ett nervgift i ansiktet, utan att ha det minsta intresse för sitt yttre.
Jag tycker helt enkelt att man ser på bilden bara i form av hennes ansiktsuttryck och vad bilden utstrålar att hon bryr sig om sitt utseende. Inget fel i det. Jag bryr mig också om mitt utseende.
Jag menar bara att det blir en form av hyckleri att bli upprörd, och t.o.m. gå så långt att man medvetet skapar problem för någon som visar uppskattning för ens yttre när man själv anstränger sig för att skapa uppskattning för sitt yttre. Sen är det förmodligen inte specifikt från honom hon vill ha uppskattning, men det går inte att bara visa upp sitt yttre för vissa och undvika andra. Det är dessutom enkelt att bara tacka för uppskattningen och avböja intresset. Finns ingen anledning att vara elak och straffa honom bara för att han inte nådde upp till hennes standard.
Om det vore så enkelt som du beskrev det hade det ju varit toppen!
Förklarat:
Kvinna 1: Glad för restarungbesök, ogillar gymmet, älskar mysiga hemmakvällar med godis framför TV:n.
Inte så välsvarvad men fin, trevlig, härlig och glad.
En riktig mumsbit för
rätt man.
Kvinna 2: Född med gener som gör att hon ser ut på ett sätt varje kvinna knappt vågar drömma om att få se ut.
Hennas andra kvaliteter kan vi skippa.
Båda kvinnorna klär sig likadant.
Vem blir dömd till att vara uppmärksamhetssökande, bekräftelsesökande, kanske tom. dumförklarad eller bara förlöjligad och inte tas på allvar?