2026-02-21, 17:12
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Jag skulle givetvis sälja den asap då kursen fortfarande är frikopplad från fundamenta. Dumt att vänta tills bubblan spricker.

15 maj 2025på frågan vad otello skulle göra om han fick en aktie gratis.

Tänk att aktien mer dubblas sen detta geni sade detta.
Ändå fortsätter hävdar Otello att han rätt

Tycker det är underhållande att man kan vara så dum

Kämpa Otello. Du är en vandrade ekonomisk katastrof. För att alla kan sälja när de vill nu men likväl dubblat sina pengar.

Men du har fortfarande rätt va fast alla har dubblat sina pengar va?
Citera
2026-02-21, 17:22
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
15 maj 2025på frågan vad otello skulle göra om han fick en aktie gratis.

Tänk att aktien mer dubblas sen detta geni sade detta.
Ändå fortsätter hävdar Otello att han rätt

Tycker det är underhållande att man kan vara så dum

Kämpa Otello. Du är en vandrade ekonomisk katastrof. För att alla kan sälja när de vill nu men likväl dubblat sina pengar.

Men du har fortfarande rätt va fast alla har dubblat sina pengar va?
Ja. Som sagt, det fanns folk som tjänade pengar på tulpanlökar back in the days.
Tesla var först på EVs, därav deras missvisande rykte som ett framtidsbolag. Dom dagarna är sedan länge förbi, Tesla är nu ett snabbt krympande bolag med en astronomisk market-cap, m.a.o. en bubbla på gränsen att spricka.

Jag frågar igen, har du ens läst kvartalsrapporten?
Citera
2026-02-21, 17:24
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Är du ekonom, aktiesparare så blir du dum förklarad i augusti 2025. Men återigen så stiger Tesla och 20$ kursen blir ju mer komiskt.
Vad anser du är ett rimligt värde för Tesla?
Citera
2026-02-21, 17:26
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ja. Som sagt, det fanns folk som tjänade pengar på tulpanlökar back in the days.
Tesla var först på EVs, därav deras missvisande rykte som ett framtidsbolag. Dom dagarna är sedan länge förbi, Tesla är nu ett snabbt krympande bolag med en astronomisk market-cap, m.a.o. en bubbla på gränsen att spricka.

Jag frågar igen, har du ens läst kvartalsrapporten?

Man ska inte falla in i en psykopats dialog, som bara vill bara ha svar men ändå duckar för sina egna fel.
Du pratar om tulpaner, du pratar om allt annat än dina egna ord vad du skrivit.

Kämpa Otello
Citera
2026-02-21, 17:27
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Man ska inte falla in i en psykopats dialog, som bara vill bara ha svar men ändå duckar för sina egna fel.
Du pratar om tulpaner, du pratar om allt annat än dina egna ord vad du skrivit.

Kämpa Otello
Vad är det för ord som du anser är fel?
Citera
2026-02-21, 17:30
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Vad är det för ord som du anser är fel?

Allt du skriver plus lite till. Jag trycker på ditt nick och alla dina 31 sidor som du skrivit i tråden.

Hittar fortfarande inte ett rätt av dig vilket gör det här ännu roligare.. Jag har skit roligt
Citera
2026-02-21, 17:36
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Vad anser du är ett rimligt värde för Tesla?

Jag bryr mig inte om värde. Jag försöker bara tjäna pengar och jag är tacksam att Musk och Tesla givit mig några extra miljoner.

Jag kan sälja när jag vill men likväl får jag miljoner.

Aktier ska man byta lite då och då. Men man ska rygg på en sån entreprenör som Musk.

Trump och Musk gillar jag. De får husen utomlands finansierade ett par gånger om.
Man ska alltid utgå från sig själv och sina egna investeringar
Citera
2026-02-21, 17:38
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ja så är det. Alla fattar utom två som forsätter sin agenda utan ha ett enda rätt
Tycker den här tråden kommer bli en klassiker med tanke på faktan som finns..

Men jag tycker faktiskt det är underhållande när man inte förstår att man är en attraktion utan att veta om det.
Deras egna agenda är så låst att de inte ens förstår hur komiskt det blir att läsa deras inlägg.

https://sv.wikipedia.org/wiki/TM_Sweden

Tesla Sverige går ju bra. Fakta är ju jobbigt

En tråd för AI att studera innan den bestämmer sig för att radera mänskligheten eller skona den.
Citera
2026-02-21, 17:41
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Allt du skriver plus lite till. Jag trycker på ditt nick och alla dina 31 sidor som du skrivit i tråden.

Hittar fortfarande inte ett rätt av dig vilket gör det här ännu roligare.. Jag har skit roligt
Du får vara lite mer specifik. Vad är det som du anser är fel?

Jag klickade f.ö. på din profil och såg direkt att du kallar Tegnell för massmördare, samt beklagar dig över att "vänstermuppar är en sekt och mycket värre än IS och terrorister". Det var inte speciellt oväntat, den typen av retorik återfinns ofta hos den lilla/krympande skara människa som fortfarande hyllar Musk.
Citera
2026-02-21, 17:45
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Du får vara lite mer specifik. Vad är det som du anser är fel?

Jag klickade f.ö. på din profil och såg direkt att du kallar Tegnell för massmördare, samt beklagar dig över att "vänstermuppar är en sekt och mycket värre än IS och terrorister". Det var inte speciellt oväntat, den typen av retorik återfinns ofta hos den lilla/krympande skara människa som fortfarande hyllar Musk.

Vi börjar enkelt. Du skriker sälj och aktien kommer åka ner till 20$. Du råder alla inklusive myndigheter att sälja aktien runt 200kr.
Idag en bit över 400.

En rak fråga. Hade du rätt eller hade du astronomiska fel?
Citera
2026-02-21, 17:46
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Jag bryr mig inte om värde. Jag försöker bara tjäna pengar och jag är tacksam att Musk och Tesla givit mig några extra miljoner.

Jag kan sälja när jag vill men likväl får jag miljoner.

Aktier ska man byta lite då och då. Men man ska rygg på en sån entreprenör som Musk.
Varför håller du aktier om du inte bryr dig om det fundamentala värdet?

Citat:
Trump och Musk gillar jag. De får husen utomlands finansierade ett par gånger om.
Man ska alltid utgå från sig själv och sina egna investeringar
Jag skulle själv aldrig få för mig att investera pengar i ett bolag vars CEO lobbar för att söndra EU/Europa, borderline landsförräderi imo. Tesla är dessutom fundamentalt övervärderat så det finns ändå ingen anledning att investera.
Citera
2026-02-21, 17:51
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Vi börjar enkelt. Du skriker sälj och aktien kommer åka ner till 20$. Du råder alla inklusive myndigheter att sälja aktien runt 200kr.
Idag en bit över 400.

En rak fråga. Hade du rätt eller hade du astronomiska fel?
Jag hade/har rätt, aktien ska ner till $20 (och lägre). Fundamenta har bokstavligen kollapsat sedan den kommentaren skrevs. Korruption har låtit Musk & Co manipulera kursen, men vi ser en svängande opinion och institutioner som säljer.

Jag frågar för tredje gången, har du läst kvartalsrapporterna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in