2026-02-21, 11:35
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Man måste erkänna att den här tråden fyller sitt syfte genom låta två av världens mest avundsjuka personer på Musk hålla låda

Det konkurser på Tesla, aktie rasa ner till 20$ (pågått i flera år) men inget händer.
Makalöst hur människor kan ha så fel men ändå fortsätta sitt hat.

Som företagare och entreprenör kan man inte mer än älska Musk. Han skapar jobb, han utvecklar och satsar miljarder på ligga steget före.
Klart svensson med en folköl i handen och en sunkig hyresrätt är avundsjuka men få har så maniskt hat som några här inne.

https://carup.se/agarnas-dom-tesla-ar-battre-an-alla-andra-elbilar/#google_vignette

Skönt i alla fall att Tesla ägarna är nöjdas i Sverige. Förstår att försäljningen minskar då Tesla ägarna har kvar sina bilar många år.

Som ägare av två Tesla så är jag skitnöjd. Bästa bilen jag ägt och kommer köra Tesla i framtiden också.

Spelar ingen roll hur bra bilarna är eller hur många som säljs eftersom tesla har ett högt börsvärde pga Optimus och robotaxi har jag hört
Citera
2026-02-21, 12:04
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Man måste erkänna att den här tråden fyller sitt syfte genom låta två av världens mest avundsjuka personer på Musk hålla låda

Det konkurser på Tesla, aktie rasa ner till 20$ (pågått i flera år) men inget händer.

Som företagare och entreprenör kan man inte mer än älska Musk. Han skapar jobb, han utvecklar och satsar miljarder på ligga steget före.
Klart svensson med en folköl i handen och en sunkig hyresrätt är avundsjuka men få har så maniskt hat som några här inne.

https://carup.se/agarnas-dom-tesla-ar-battre-an-alla-andra-elbilar/#google_vignette

Skönt i alla fall att Tesla ägarna är nöjdas i Sverige. Förstår att försäljningen minskar då Tesla ägarna har kvar sina bilar många år.

Som ägare av två Tesla så är jag skitnöjd. Bästa bilen jag ägt och kommer köra Tesla i framtiden också.

Så du väntar ivrig på att köpa en optimusrobos om nått år att sköta din diskmaskin och en cybercab som är ute och kör dina kompisar till krogen. Det är vad kursen representerar inte nån elbil utvecklad för mer än 10 år sen.
Citera
2026-02-21, 12:17
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Så du väntar ivrig på att köpa en optimusrobos om nått år att sköta din diskmaskin och en cybercab som är ute och kör dina kompisar till krogen. Det är vad kursen representerar inte nån elbil utvecklad för mer än 10 år sen.

Jag börjar med att läsa dina 49 sidor du skrivit i den här tråden för få mig en riktig underhållning. Det är ju en fars vill jag lova alla

Sen ska jag köpa en optimusrobos som fixar diskmaskin och kanske även en till tvättmaskin.
Överlever du det tro?
Citera
2026-02-21, 14:23
Medlem
otellos avatar
Citat:

Klart kursen ska ner till $20. Försäljningen fortsätter kollapsa, det är fakta och ingenting man kan diskutera. Tesla anses nu vara ett av världens minsta omtyckta bolag, långt under Temu och Wish enligt färska mätningar.
Har du aktier så råder jag dig att sälja. PE ligger på 400, estimerat framtida PE över 800. Det saknas pengar till R&D, vilket är anledningen till att Tesla halkat efter konkurrenterna. Dom har tvingats stänga ner hälften av sina produktionslinor samt sparka stora delar av personalstyrkan, det pågår dessutom en brain-drain där erfarna ingenjörer och chefer väljer att säga upp sig.
Citera
2026-02-21, 14:39
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Klart kursen ska ner till $20. Försäljningen fortsätter kollapsa, det är fakta och ingenting man kan diskutera. Tesla anses nu vara ett av världens minsta omtyckta bolag, långt under Temu och Wish enligt färska mätningar.
Har du aktier så råder jag dig att sälja. PE ligger på 400, estimerat framtida PE över 800. Det saknas pengar till R&D, vilket är anledningen till att Tesla halkat efter konkurrenterna. Dom har tvingats stänga ner hälften av sina produktionslinor samt sparka stora delar av personalstyrkan, det pågår dessutom en brain-drain där erfarna ingenjörer och chefer väljer att säga upp sig.

Och där kom nästa farsen. Att läsa dina 31 sidor du skrivit i tråden är som att tro att man kan hoppas 456m i stavhopp

Har du någongång reflekterat i att du aldrig fått rätt i något du skrivit?
Bara läsa det du skrivit är ju underhållning de lux. Ditt hat och avundsjuka emot Tesla och Musk är underhållande.

Men jag älskar att du fortfarande ger råd hur dåligt Tesla är med tanke på vad du hittills så är mitt råd att du ska noga ligga lite lågt

Men jag gissar på att du fortfarande tror att du har rätt
Citera
2026-02-21, 15:28
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Jag börjar med att läsa dina 49 sidor du skrivit i den här tråden för få mig en riktig underhållning. Det är ju en fars vill jag lova alla

Sen ska jag köpa en optimusrobos som fixar diskmaskin och kanske även en till tvättmaskin.
Överlever du det tro?

Jag vänta fortfarande ivrigt på dom där 300000 robottaxis som Musk heligt lovade skulle komma 2019 och skulle vara sedelpressar. Självklart sparade Musk in 2triljoner år TACO med sitt DOGEprogram. Lite besvikelse att Musk gick på pumpen när han sposrade en republikansk domare i ett val till delstatsdomstolen i Wisconsin med 130milj och det floppade, i syfte att spärra stämningar mot Tesla. Men Musk är onekligen duktig på Korruption mutor och lögner. Det kan vara framgångsrikt. Se bara på Musks store förebild Putin.
Citera
2026-02-21, 15:38
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Och där kom nästa farsen. Att läsa dina 31 sidor du skrivit i tråden är som att tro att man kan hoppas 456m i stavhopp

Bara läsa det du skrivit är ju underhållning de lux. Ditt hat och avundsjuka emot Tesla och Musk är underhållande.

Men jag älskar att du fortfarande ger råd hur dåligt Tesla är med tanke på vad du hittills så är mitt råd att du ska noga ligga lite lågt

Jag tror att vissa är medvetna om att det de skriver är helt draget ur röven och skiter fullständigt i att de ljuger. De har en beef med Elon av helt av politiska skäl, och alla metoder är tillåtna. Men man får vara bra dum om man inbillar sig att det inte skiner igenom.
Citera
2026-02-21, 16:28
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Jag tror att vissa är medvetna om att det de skriver är helt draget ur röven och skiter fullständigt i att de ljuger. De har en beef med Elon av helt av politiska skäl, och alla metoder är tillåtna. Men man får vara bra dum om man inbillar sig att det inte skiner igenom.

Ja så är det. Alla fattar utom två som forsätter sin agenda utan ha ett enda rätt
Tycker den här tråden kommer bli en klassiker med tanke på faktan som finns..

Men jag tycker faktiskt det är underhållande när man inte förstår att man är en attraktion utan att veta om det.
Deras egna agenda är så låst att de inte ens förstår hur komiskt det blir att läsa deras inlägg.

https://sv.wikipedia.org/wiki/TM_Sweden

Tesla Sverige går ju bra. Fakta är ju jobbigt
Citera
2026-02-21, 16:45
Medlem
otellos avatar
Citat:

Klart jag har rätt, jag shortade Tesla när Elon bestämde sig för att göra två nazihälsningar i live-TV, företaget har sedan dess kollapsat. Data visar att institutioner säljer, ett klassiskt mönster där småsparare luras att köpa övervärderat skit och bli nya bagholders.
Som sagt, jag råder dig att sälja.
Citera
2026-02-21, 17:05
Medlem
otellos avatar
Citat:
En klassiker den 8 maj 2025. Sälj sälj. 200 är för högt och den åker ner.

Svenska fonder har tjänat miljarder på Tesla.
Personligen har jag tjänat miljoner.

Tänk om man lyssnat på detta. Tänk så många som gått miste om miljoner om man lyssnat på fjant.

Men efter detta inlägg så finns det 100 tals inlägg.

Ps. Aktien är idag över 400. Snart skriker mamma middag från övervåningen och då är det dags för pausa otello

Ska vi bjuda på fler klassiker i tråden ?
Det fanns folk som köpte och tjänade pengar på tulpanlökar, Tesla är en moderna motsvarighet.
$200 är på tok för mycket för Tesla, har du ens läst kvartalsrapporterna?
Citera
2026-02-21, 17:06
Medlem
wwrs avatar
Mediaflödet har hunnit ifatt Elon och Tesla.

https://youtu.be/p8_yEMdVvLg

Kinesiska nyårs-showen

https://youtu.be/R6T-Ea5CfRE

Ja, du Optimus ...
Senast redigerad av wwr 2026-02-21 kl. 17:15.
Citera
2026-02-21, 17:07
Medlem
otellos avatar
Spännande, gamle Elon kanske får skaka galler tidigare än jag trodde.
Citat:
EXCLUSIVE: Georgia election board reveals Elon Musk PAC committed voter fraud after discovering prefilled ballot applications
https://newrepublic.com/post/206857/georgia-voter-fraud-elon-musk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in