2026-02-20, 22:45
Medlem
HerrTragisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murbruk80
Det pratas om att det finns massa incels i Sverige. Och män beklagar sig att ingen vill ha dem.
Jag personligen överlever utan en man men det hade varje trevligt såklart. Men jag söker en man och inte en prinsessa, jag är över 30 och att jag har barn borde då inte vara överraskande. Men män idag vill bli behandlade som en liten bortskämd flicka. Finns det hopp för den svenska mannen. Och finns det faktiska män för oss kvinnor som
Inte har någon? Ja jag tar hand om mig, ser bra ut osvvv men det kunde kvittat

Det är bara att ge sig ut på landsbygden. Flirta med närmsta jaktlag, där har du riktiga karlar!

På landsbygden bor män som hugger sin egen ved.
Kvinnor säger de vill ha riktiga män och inga fjollor men varför ger ni inte er ut på landsbygden då då?
Citera
2026-02-20, 23:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Tycker ts är som förväntad om så är fallet (troll). Totalt humorbefriad, "knycklig" fyrkantig och befriad från det vi känner som mänsklig. Enligt mönster mao.
Men vi får såklart utgå från att ts är helt seriös!

De jag känner till som varit ok med att rycka in och bli den nya morsan eller farsan måste jag ändock försvara. De har helhjärtat investerat i både morsan/farsan och ungen. Inga tvivel, ren kärlek. Fint.

Men jag tror ändå chanserna ökar med ditt råd att söka mer bland de med samma livssituation. Ärlighet varar längst.

Människor som tar sin an barn från partners tidigare förhållande borde ses som änglar.
Betyder ju inte att man tvunget blir en extra-morsa/farsa. Men att där finns fler vuxna som kan ge trygghet (förhoppningsvis).

Jag hade valt fosterbarn före att ta mig an en partners unge.
Antar att det låter dömande men blir direkt avtänd på någon som har barn och separerat.
Vet inte hur jag skulle se på det ifall någon förlorat sin kärlek som i änka.
Förmodligen samma?
Har själv väntat med barn för jag vet att det finns människor som har liknande tänk som mig, att man hellre hamnar med rätt person än att fokuset ligger på att göra “alla andra nöjda”.
Stress, press, och framförallt vad min upplevelse av hur folk ser på att bilda familj.
Svaren brukar låta ungefär såhär:
- Barn ska man väl ha, det skaffar ju alla andra.
- Det är förväntat av min familj att vi ska skaffa barn.
- Barn är väl livet, varför ska du krångla.
- Jag är den bästa för dig och vi skulle få perfekta barn.
- Du är föräldermaterial som kan saker i hemmet så det blir perfekt.
Osv…
Låter mer som en köpeshandel eller att folk skaffar barn för att göra sina närstående nöjda.

Ja, jag är medveten om att jag låter som ett svin.
Citera
2026-02-20, 23:05
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av villnihaflum
Vet inte om jag kvalar in som just incel, kanske mer volcel. Alltså att jag har valt bort sex.

Mest för att jag inte pallar. Är fet, medelålders och kuken funkar sådär. Skulle jag mot all förmodan få till det, vilket jag inte försöker med, skulle det troligtvis bli ett jävligt dåligt ligg. Just det, jag kommer fort som fan också.

Sen att ta hand om någon annan snubbes ungar, nej tack. Står ut med syskonbarn och vänners ungar men där tar det stopp.

Sen gillar jag att lira datorspel och nörda rent allmänt. Har alltid varit tönten i klassen och jobbar såklart inom IT.

Inser att jag har riktigt lågt värde på marknaden. Visst skulle jag kunna öka mitt värde men orkar inte. Väljer den enkla vägen och trivs bra med det, för det mesta. Man drar en runk om det faller på och så får man sitt sociala med familj och vänner.

Kan känna mig lite ensam ibland och som en superförlorare men det går relativt fort över.

Befriande ärligt inlägg. Tack.
Citera
2026-02-20, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av indirektreklam
Människor som tar sin an barn från partners tidigare förhållande borde ses som änglar.
Betyder ju inte att man tvunget blir en extra-morsa/farsa. Men att där finns fler vuxna som kan ge trygghet (förhoppningsvis).

Jag hade valt fosterbarn före att ta mig an en partners unge.
Antar att det låter dömande men blir direkt avtänd på någon som har barn och separerat.
Vet inte hur jag skulle se på det ifall någon förlorat sin kärlek som i änka.
Förmodligen samma?
Har själv väntat med barn för jag vet att det finns människor som har liknande tänk som mig, att man hellre hamnar med rätt person än att fokuset ligger på att göra “alla andra nöjda”.
Stress, press, och framförallt vad min upplevelse av hur folk ser på att bilda familj.
Svaren brukar låta ungefär såhär:
- Barn ska man väl ha, det skaffar ju alla andra.
- Det är förväntat av min familj att vi ska skaffa barn.
- Barn är väl livet, varför ska du krångla.
- Jag är den bästa för dig och vi skulle få perfekta barn.
- Du är föräldermaterial som kan saker i hemmet så det blir perfekt.
Osv…
Låter mer som en köpeshandel eller att folk skaffar barn för att göra sina närstående nöjda.

Ja, jag är medveten om att jag låter som ett svin.
Absolut inte, det hanterar var och en på sitt bästa sätt tror jag.

Jag har själv aldrig önskat barn men ryckt in här och där när så krävs genom livet. Ogillar inte ungar och jag tror nog jag utgjort en slags tillfällig trygghet för barn som behövt emellanåt.

Har däremot aldrig känt något yttre tryck att skaffa barn. Är dessutom fullständigt nöjd med mitt val.
Däremot tycker jag att det är förkastligt när människor som varken vill eller har förmåga att ta hand om barn - med den självuppoffring det innebär - skaffar barn. Det mår ingen bra av, allra minst de stackars ungarna. Barn ska vara välkomna och älskade. Ingen jävla trofe eller tröst.
Senast redigerad av XY3000 2026-02-20 kl. 23:17.
Citera
2026-02-21, 00:43
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Du tycker inte att du är ganska förmäten då när du kommer med en liknande kommentar? Alla kanske inte är lika attraktiva som du, och som förmodligen bara kan/kunde välja och vraka bland toppbrudarna.

Ett inlägg där assplay beskriver hur snygg han är....

(FB) Vad är sexigt med en manskropp?
Skulle hellre beskriva mig ännu mer generöst än att sitta och tycka synd om mig själv och lipa som en jävla kärring.
Citera
2026-02-21, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KavlaUpp
Svenska män är feminiserade.

Sant. Man ser hur kvinnliga svenska män har blivit. Skägg, tatueringar, muskler, jobbar med sånt där man måste ta i, lyfta.
Kvinnor borde satsa på maskulina utländska män. De dränker sig i parfym, grejar mycket med håret, vågar ta plats och pratar högt och mycket.
Citera
2026-02-21, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Sant. Man ser hur kvinnliga svenska män har blivit. Skägg, tatueringar, muskler, jobbar med sånt där man måste ta i, lyfta.
Kvinnor borde satsa på maskulina utländska män. De dränker sig i parfym, grejar mycket med håret, vågar ta plats och pratar högt och mycket.
Jag gör inget av det där. Jag talar dessutom aldrig för eller om män eller kvinnor på det äckliga generella sättet du gör. Jag förstår kvinnor försöker ta avstånd från dig. Du är en verkligt obehaglig människa.

Du är grymt läskig i ord scaryfoot, bevaremigväl för dig irl...
Citera
2026-02-21, 08:30
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shallfin
Finns inga MÄN som spelar TV-spel,, herregud

Är det så illa med Tv-spel? jag brukar själv säga så här instagram det värsta Tv-spelet någonsin. Är det inte betydligt värre med 30+ tjejer som använder TikTok? Jag själv har ett "manligt" hantverksyrke, tränar en hel del, gör det mesta själv med mitt hus renoveringar etc. Men kan också spela red dead redemption 2 när tid finnes. Tjejer som skriver att TV-spel är en big no no är väl oftast skitnödig medelklass som det djupaste de har i intresse väg är att "dricka bubbel med tjejerna" eller gå på spa och man reflekterar inte alls över sina egna socialamedie vanor, det är bara ett spel det också.

Sen ska man såklart inte låta Tv-spelandet styra sitt liv, tror väl dock idag att flera låter sociala medier styra sitt liv än ett Tv-spel. Men om man har tid över så är väl inte det värre än att "plöja en serie" eller kolla på en film mot att spela Tv-spel någon timme eller två.
Citera
2026-02-21, 08:33
Medlem
De är väl på Flashback?.
Citera
2026-02-21, 08:35
Medlem
Gentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av villnihaflum
Vet inte om jag kvalar in som just incel, kanske mer volcel. Alltså att jag har valt bort sex.

Mest för att jag inte pallar. Är fet, medelålders och kuken funkar sådär. Skulle jag mot all förmodan få till det, vilket jag inte försöker med, skulle det troligtvis bli ett jävligt dåligt ligg. Just det, jag kommer fort som fan också.

Sen att ta hand om någon annan snubbes ungar, nej tack. Står ut med syskonbarn och vänners ungar men där tar det stopp.

Sen gillar jag att lira datorspel och nörda rent allmänt. Har alltid varit tönten i klassen och jobbar såklart inom IT.

Inser att jag har riktigt lågt värde på marknaden. Visst skulle jag kunna öka mitt värde men orkar inte. Väljer den enkla vägen och trivs bra med det, för det mesta. Man drar en runk om det faller på och så får man sitt sociala med familj och vänner.

Kan känna mig lite ensam ibland och som en superförlorare men det går relativt fort över.

Helt rätt inställning. Tycker däremot du borde lyxa till det lite ibland med köpeflickor. Det förtjänar du.
Citera
2026-02-21, 10:19
Medlem
Nu är ju TS ett troll, så ett seriöst svar är egentligen meningslöst, men mer generellt kan man säga att många kvinnor nog inte riktigt förstår hur mycket av en "dealbreaker" det är för de flesta män att en kvinna har barn sedan tidigare.

Även jag som tämligen desperat incel och oskuld har svårt att föreställa mig många livssituationer fyllda av mer misär än att agera någon slags "backup-man" och tiondehandsval åt en kvinna vars barn jag behöver ta hand om. Förmodligen behöver man även ha någon slags regelbunden kontakt med riktiga pappan. Ständiga påminnelser om att man själv bara gled in som någon slags nyttig idiot och egentligen inte hör hemma där.

Inget ont om singelmammor. De har det nog inte lätt och många är med all säkerhet bra människor, men personligen dör jag nog hellre ensam i ett dike någonstans än att ge mig in i den världen.
Senast redigerad av symmetrisk 2026-02-21 kl. 10:21.
Citera
2026-02-21, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av symmetrisk
Nu är ju TS ett troll, så ett seriöst svar är egentligen meningslöst, men mer generellt kan man säga att många kvinnor nog inte riktigt förstår hur mycket av en "dealbreaker" det är för de flesta män att en kvinna har barn sedan tidigare.

Även jag som tämligen desperat incel och oskuld har svårt att föreställa mig många livssituationer fyllda av mer misär än att agera någon slags "backup-man" och tiondehandsval åt en kvinna vars barn jag behöver ta hand om. Förmodligen behöver man även ha någon slags regelbunden kontakt med riktiga pappan. Ständiga påminnelser om att man själv bara gled in som någon slags nyttig idiot och egentligen inte hör hemma där.

Inget ont om singelmammor. De har det nog inte lätt och många är med all säkerhet bra människor, men personligen dör jag nog hellre ensam i ett dike någonstans än att ge mig in i den världen.

Om hon har snygga tuttar då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in