2026-02-20, 16:30
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Ju mer politiska aktivister sprider dynga om Tesla desto kommer folk få upp ögonen när de upptäcker vad det är frågan om. FSD är framtiden.

https://x.com/thejefflutz/status/2017301747035718060?s=20
Nej, Teslas s.k. FSD fungerar inte. Vilket är anledningen till att deras värdelösa taxibilar ser 300-400% fler olyckor, jämfört med mänskliga förare.
Citera
2026-02-20, 17:03
Medlem
otellos avatar
Data visar att institutioner säljer medan småsparare köper. Med andra ord dumpar institutioner sina bags och går kort, kvar blir lättlurade småsparare – a tale as old as time.
Citera
2026-02-20, 17:38
Medlem
MohinderHerbs avatar
Citat:
Jag tror faktiskt inte aktien beger sig norrut på riktigt förrän möjligtvis slutet på detta året eller någon gång nästa år. Tills dess så kommer den vara volatil. Optimus Gen 3 kan pressa upp aktien över $500 men annars så kommer vi nog tramsa runt på dessa nivåer med eventuella dippar. Men det påverkar ju ingenting på sikt, så lika bra att sitta still och glatt köpa när tillfällen dyker upp.
Tror liknande tillsvidare, hela tech sektorn ner, men finns flera saker som kan ändra det från en dag till en annan tror jag. FSD i Europa, Merger med xAI och SpaceX, regulatoriskt genombrott i USA = skala upp robotaxi, regulatoriskt genombrott i Kina osv.

Det kändes dock i Q4 som lite pessimism mot CapEx minskning och investerare kanske blir lite ambivalenta kring om man kommer behöva bromsa pga sämre bilförsäljning och bromsa = ta längre tid. Men hoppas på ett händelserikt år
Citera
2026-02-20, 17:50
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Data visar att institutioner säljer medan småsparare köper. Med andra ord dumpar institutioner sina bags och går kort, kvar blir lättlurade småsparare – a tale as old as time.

Jag skulle inte kalla George Soros för småsparare men ok!
Citera
2026-02-20, 18:57
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Jag skulle inte kalla George Soros för småsparare men ok!

Intressant att du nämner Soros då Elon musk föraktar han och det faktim att han är jude:

Musk twittrade att Soros "påminner honom om Magneto" – skurken i X-Men-serierna som bär ett starkt judiskt arv och dessutom är Förintelseöverlevare. Musk gick sedan vidare och anklagade Soros för att försöka "erodera civilisationens innersta väv" och uttryckte att han tror att Soros "hatar mänskligheten."

Håller du med Musk där?
Citera
2026-02-20, 20:06
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MohinderHerb
Tror liknande tillsvidare, hela tech sektorn ner, men finns flera saker som kan ändra det från en dag till en annan tror jag. FSD i Europa, Merger med xAI och SpaceX, regulatoriskt genombrott i USA = skala upp robotaxi, regulatoriskt genombrott i Kina osv.

Det kändes dock i Q4 som lite pessimism mot CapEx minskning och investerare kanske blir lite ambivalenta kring om man kommer behöva bromsa pga sämre bilförsäljning och bromsa = ta längre tid. Men hoppas på ett händelserikt år
Rådande utveckling vittnar snarare om konkurs inom några år.
Citera
2026-02-20, 20:43
Medlem
otellos avatar
Ajaj, nu lär det välla in fler stämningsansökningar.
Citat:
A judge has denied Tesla’s request to overturn a $243 million jury verdict that held the automaker partially responsible for a fatal crash involving its Autopilot driver assistance system.
Citera
2026-02-20, 21:34
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Ajaj, nu lär det välla in fler stämningsansökningar.

Ännu en Demokrat som poserar som domare men egentligen är en politisk aktivist. Trump får sätta henne på plats.
Citera
2026-02-20, 21:59
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ännu en Demokrat som poserar som domare men egentligen är en politisk aktivist. Trump får sätta henne på plats.
Vad är det som är felaktigt menar du?
Citera
2026-02-21, 09:51
Medlem
Wajis avatar
Man måste erkänna att den här tråden fyller sitt syfte genom låta två av världens mest avundsjuka personer på Musk hålla låda

Det konkurser på Tesla, aktie rasa ner till 20$ (pågått i flera år) men inget händer.
Makalöst hur människor kan ha så fel men ändå fortsätta sitt hat.

Som företagare och entreprenör kan man inte mer än älska Musk. Han skapar jobb, han utvecklar och satsar miljarder på ligga steget före.
Klart svensson med en folköl i handen och en sunkig hyresrätt är avundsjuka men få har så maniskt hat som några här inne.

https://carup.se/agarnas-dom-tesla-ar-battre-an-alla-andra-elbilar/#google_vignette

Skönt i alla fall att Tesla ägarna är nöjdas i Sverige. Förstår att försäljningen minskar då Tesla ägarna har kvar sina bilar många år.

Som ägare av två Tesla så är jag skitnöjd. Bästa bilen jag ägt och kommer köra Tesla i framtiden också.
Citera
2026-02-21, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Man måste erkänna att den här tråden fyller sitt syfte genom låta två av världens mest avundsjuka personer på Musk hålla låda

Det konkurser på Tesla, aktie rasa ner till 20$ (pågått i flera år) men inget händer.

Som företagare och entreprenör kan man inte mer än älska Musk. Han skapar jobb, han utvecklar och satsar miljarder på ligga steget före.
Klart svensson med en folköl i handen och en sunkig hyresrätt är avundsjuka men få har så maniskt hat som några här inne.

https://carup.se/agarnas-dom-tesla-ar-battre-an-alla-andra-elbilar/#google_vignette

Skönt i alla fall att Tesla ägarna är nöjdas i Sverige. Förstår att försäljningen minskar då Tesla ägarna har kvar sina bilar många år.

Som ägare av två Tesla så är jag skitnöjd. Bästa bilen jag ägt och kommer köra Tesla i framtiden också.

Eller så har man kvar bilen länge för att andrahandsvärdet är så lågt.
Citera
2026-02-21, 10:51
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji

Nu fick de fel om ännu en sak, då Cybertrucken nu t.o.m kostar mindre än vad som sas på presentationen. Jag anar att intresset för "floppen" kommer skjuta i höjden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in