2026-02-20, 13:07
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MohinderHerb
Haha så kul att se när ni går på clickbait-artiklar som väljer ut de sämsta relativa talen så procenten ser som värst ut. För mycket begärt att ens gå på omsättningen i bolaget. Man ska högre upp än så och peta med resultatet att man är helt omedveten om hur Teslas faktiska finansiella ställning ser ut.
Det finns inga siffror som ser bra ut. Sluta larva dig.
Citera
2026-02-20, 13:18
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Jag vet hur LLM fungerar. Om det står på en hemsida att man kan limma fast korven på pizzan så tror även chatgpt samma sak. LLM har ingen intelligens, bara andras kunskap, inklusive humor och satir som LLM inte vet vad det är.

Ärligt talat är jag lite skrämd att du tar chatgpt som sanning. Så dumma människor trodde jag inte fanns längre, efter alla dokumenterade misstag.

Jag är skrämd över att det finns folk som är så klent begåvade att de inte förstår när statistik är officiell men ändå får gå och rösta.

Hoppas du förstår ändå att marknaden för Robotaxi är så gott som obegränsad. Utanför Stockholm då.
Citera
2026-02-20, 13:21
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Jag är skrämd över att det finns folk som är så klent begåvade att de inte förstår när statistik är officiell men ändå får gå och rösta.

Hoppas du förstår ändå att marknaden för Robotaxi är så gott som obegränsad. Utanför Stockholm då.
Jo Musk ska ju bygga rymdstationer och rymdkärnkraftverk och då är marknaden naturligtvis obegränsad eftersom universum expanderar och vi bor säkert på månen nästa år för det har han lovat och där finns inte en enda robotaxi.

Vi andra tror det när vi ser det. och vi tänker att "obegränsad" är ett ganska mycket större tal än 1.6M sålda Tesla. Som bara gav några miljarder i vinst och robotaxi kommer att ligga långt under det i vinst.
Citera
2026-02-20, 13:25
Medlem
otellos avatar
Citat:
Jo Musk ska ju bygga rymdstationer och rymdkärnkraftverk och då är marknaden naturligtvis obegränsad eftersom universum expanderar och vi bor säkert på månen nästa år för det har han lovat och där finns inte en enda robotaxi.

Vi andra tror det när vi ser det. och vi tänker att "obegränsad" är ett ganska mycket större tal än 1.6M sålda Tesla. Som bara gav några miljarder i vinst och robotaxi kommer att ligga långt under det i vinst.
Som missade ARKs bear-case på 5M.
Citera
2026-02-20, 13:25
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:

Du argumenterar ungefär som en miljöpartist.

Skulle FSD inte tillåtas i Stockholm så beror det nog på att det finns för många miljömuppar där.
Citera
2026-02-20, 13:33
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Som missade ARKs bear-case på 5M.
Notera att från bearcaset så skulle de sedan växa med 20% till nästa år = 1 M bilar till. Så det finns inget som mer förstör en börskurs än en tillväxt som försvinner och ränta-på-ränta-effekten som blir negativ. Utom i Teslas fall och jag är bombsäker på att kursen är riggad av Musk och hans kompisar.
Citera
2026-02-20, 13:57
Medlem
raskenss avatar
Nu jäklar kommer det bli säljtryck på CT. Shit va billig bilen blivit...

https://alltomelbil.se/tesla-sanker-priset-pa-cybertruck-till-545-000-kr-i-usa/

Eller kan det vara som att smeta läppstift på grisen?
Citera
2026-02-20, 13:57
Medlem
MohinderHerbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Det finns inga siffror som ser bra ut. Sluta larva dig.
Hur var det med PP&E, FCF, FSD miles driven, compute capacity, statistik på säkerhet, antal länder supervised FSD testades i och robotaxi expansion? Men okej vi säger så
Citera
2026-02-20, 14:18
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Hur var det med PP&E, FCF, FSD miles driven, compute capacity, statistik på säkerhet, antal länder supervised FSD testades i och robotaxi expansion? Men okej vi säger så

Ju mer politiska aktivister sprider dynga om Tesla desto kommer folk få upp ögonen när de upptäcker vad det är frågan om. FSD är framtiden.

https://x.com/thejefflutz/status/2017301747035718060?s=20
Citera
2026-02-20, 14:35
Medlem
MohinderHerbs avatar
Citat:
Ju mer politiska aktivister sprider dynga om Tesla desto kommer folk få upp ögonen när de upptäcker vad det är frågan om. FSD är framtiden.

Det är definitivt framtiden eller kanske snarare nuet. Bara det regulatoriska som är segt som klister. Apropå det du nämnde tidigare om varför man tolkar allt kring Tesla så negativt så tror jag det är för man inte fattar värderingen. Bara kolla ovan om en tro att ett börsvärde på över en biljon skulle vara manipulerat av kompisar

Var samma visa med Fortnox för att ta ett svenskt exempel. Det är frustrerande när aktier inte gör som man vill pga att man inte förstår bättre
Citera
2026-02-20, 15:13
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Det är definitivt framtiden eller kanske snarare nuet. Bara det regulatoriska som är segt som klister. Apropå det du nämnde tidigare om varför man tolkar allt kring Tesla så negativt så tror jag det är för man inte fattar värderingen. Bara kolla ovan om en tro att ett börsvärde på över en biljon skulle vara manipulerat av kompisar

Var samma visa med Fortnox för att ta ett svenskt exempel. Det är frustrerande när aktier inte gör som man vill pga att man inte förstår bättre

Jag tror faktiskt inte aktien beger sig norrut på riktigt förrän möjligtvis slutet på detta året eller någon gång nästa år. Tills dess så kommer den vara volatil. Optimus Gen 3 kan pressa upp aktien över $500 men annars så kommer vi nog tramsa runt på dessa nivåer med eventuella dippar. Men det påverkar ju ingenting på sikt, så lika bra att sitta still och glatt köpa när tillfällen dyker upp.
Citera
2026-02-20, 15:34
Medlem
raskenss avatar
Citat:

Åh du menar att Musk föregår med gott exempel och inte sprider dynga och konspirationsteorier om white supremacy som politisk aktivism?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in