2026-02-16, 20:09
Medlem
"livetmedanso
2026-02-06
Nu vet jag hur en uppbruten dörr ser ut. När jag kom dit stod två polisbilar utanför huset och fyra poliser stod utanför lägenheten. De sa att jag inte borde gå in. Att det inte var någon rolig syn. Att det var väldigt mycket blod överallt.
Men jag sa att jag är van. Att jag varit med förr.
Sen städade jag i två timmar.
Ett bättre avslut kunde man ju fått på den här veckan, efter pappa-flytt-bestyr från söndag till torsdag."

Låter inte bra.

https://youtu.be/PJGr1GgDgvk?t=2259
Citera
2026-02-16, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollgrodus
"livetmedanso
2026-02-06
Nu vet jag hur en uppbruten dörr ser ut. När jag kom dit stod två polisbilar utanför huset och fyra poliser stod utanför lägenheten. De sa att jag inte borde gå in. Att det inte var någon rolig syn. Att det var väldigt mycket blod överallt.
Men jag sa att jag är van. Att jag varit med förr.
Sen städade jag i två timmar.
Ett bättre avslut kunde man ju fått på den här veckan, efter pappa-flytt-bestyr från söndag till torsdag."

Låter inte bra.

https://youtu.be/PJGr1GgDgvk?t=2259

Att göra ett instagramstory om det är skevt bara det men att svara en "skvallertidning" om det är hela är helt cp.
Talar ju mer om uppmärksamhet eller något annat stört bekräftelsebehov.
"minns inget" jovisst, att skära handledens utav sig gör man ju i sömnen, helt klart.
Citera
2026-02-17, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alvispalvius
Vet någon vad som skedde i hennes live igår?
Tittade in en väldigt kort stund precis i början, hon hade halsat en halv flaska bubbel för att hon ska ”trappa ner”, berättar hur hennes mamma har tagit körkort, id och förmodligen pass så att hon inte ska kunna gå till systemet själv för att handla.
Snackade om smuggelsprit och fifflade med en flaska bortom det mobilkameran kunde se och plockade sen fram en sprite flaska ur kylen, antagligen är det ju smuggelsprit-groggar hon balandade till.

Efter det lämnade jag liven, kan anta att hon blev redigt full och eventuellt sa konstiga grejer. Tror inte att hon skulle skada sig eller göra några ”faktisk farliga” grejer på tiktok-live. Men man vet aldrig.
Citera
2026-02-17, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoslagare
Tittade in en väldigt kort stund precis i början, hon hade halsat en halv flaska bubbel för att hon ska ”trappa ner”, berättar hur hennes mamma har tagit körkort, id och förmodligen pass så att hon inte ska kunna gå till systemet själv för att handla.
Snackade om smuggelsprit och fifflade med en flaska bortom det mobilkameran kunde se och plockade sen fram en sprite flaska ur kylen, antagligen är det ju smuggelsprit-groggar hon balandade till.

Efter det lämnade jag liven, kan anta att hon blev redigt full och eventuellt sa konstiga grejer. Tror inte att hon skulle skada sig eller göra några ”faktisk farliga” grejer på tiktok-live. Men man vet aldrig.
Ok men då låter det ju verkligen som att mamman försöker hjälpa henne.
Citera
2026-02-18, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollgrodus
Ok men då låter det ju verkligen som att mamman försöker hjälpa henne.
Ja, hon har ju kämpat på som bara den enligt det jag vet kring deras familj. Hon har konstant tampats med LVU, SIS, vården och allt kring Johanna, ibland kan hon låta lite frånkopplad men det är nog en ”trauma respons” i sig. Att veta hur illa ens barn mår och vad barnet gör när det mår så dåligt utan att kunna stoppa det måste ta på hennes psyke något enormt.

Skulle gissa på att grunden till det mesta är psykisk ohälsa som ligger i generna, inte bara något eventuellt trauma, speciellt när alla döttrar verkar haft det tufft.
Hur olika syskonen har det nu ligger i sätten de lärde sig hantera allt. Johanna råkade bara bli den som fastnade i de fysikst skadeliga sätten.
Svårt att ta sig ur någonting när det är den ända konstanten i livet.

Hur mamman och de andra systrarna hanterat det är ju också ganska självklara.
Citera
2026-02-18, 20:43
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alvispalvius
Vet någon vad som skedde i hennes live igår?
Någon som har video?
Citera
2026-02-20, 04:33
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=aN8fxnZSLLc

Live. Vet ej om det är DEN liven men en live. Dörren kostade 70.000 så jag hade tydligen hört rätt första gången. Hon blir alltså skyldig styrelsen/värden 70.000 kronor för att polisen bröt upp dörren.

70.000 borde väl kännas även för någon som kommer från en välbärgad släkt.

Låter iallafall inte som om något särskilt hänt utan som att hon enbart är livstrött och det är väl mer än tillräckligt, bara det.

Man förstår nu var hon fått att döma sig själv så hårt ifrån. Det är från sociala medier. De är inte direkt vänliga emot henne i chatten utan hackar för minsta skitsak som inte ens är en sak som hur hon pratar och på det är det en ständig ström av press om att skapa nya videor. Det verkar finnas absolut noll empatisk förståelse för hennes mående.

Skippa sociala medier ett tag, Johanna och börja simma och åka skridskor där du kommer ut bland vanligt folk. De här ungarna kommer fortsätta förstöra dig.

Nyttiga tips för att hantera hög ångest:

*Kamomillkapslar eller te
*Ashwaghanda (kan intas 4 ggr per dag)
*Inositol (Vitamin B9)
*Five flower remedy (en liten flaska du kan ha med dig i fickan med örter att droppa på tungan om du inte står ut)
*Surkörsbär kapslar eller gummies

Sedan hjälper inte DBT mot trauman utan DBT är en skitterapi där man lär ut självskadare att självskada på andra sätt och detta i grupp. "Dra en gummisnodd emot handleden" för att "distrahera" sig. Marsha Linehan har jag inte mycket till övers för, som var grundaren för DBT och jag har heller ej hört några framgångsrika fall efter DBT utan rekommenderar istället traumaterapi då en CPTSD ligger som grund för EIPS -Emotionellt Instabil Personlighetsstörning. CPTSD framkommer genom trauman.
Senast redigerad av Brette 2026-02-20 kl. 04:58.
Citera
2026-02-20, 10:18
Medlem
Kan inte hennes syrror lära fjanten hur man sminkar sig utan att se ut som Donald trump i ansiktet.
Citera
2026-02-20, 16:05
Medlem
Det hela bubblar ner till kontrollbehov över sin kille, svartsjuka och uppmärksamhetsbehov.

Folk som levt med borderline känner nog igen sig, Johanna är bara extra utåtaggerande på grund av att hon samtidigt vill vara kändis och njuter av den extra uppmärksamheten hon får med sina utbrott, det mesta är nog lögner och sätt för att pressa killen till en beroende ställning.
Citera
2026-02-20, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugntsimma
Kan inte hennes syrror lära fjanten hur man sminkar sig utan att se ut som Donald trump i ansiktet.

HAHA, kul att någon anmärkt på det!

Har själv gott i dom tankarna och har en teori ang det överdrivna sminket.
Jag kollade bakåt i tiden när hon byte sin stil till typ lite mer goth stil och och det var fyra år sedan.

Hon lever lite på "gamla meriter" tänker jag och framförallt att mängden smink ökat där det nästan ser ut som att hon spacklat på sin foundation.

Men detta tror jag beror på att hon troligtvis äter dåligt, tränar inte, får elvanse utskrivet som hon tar varje dag vilket leder till att man inte åldras bra alls.

Hon försöker nog dölja att det börjar gå utför, i rask takt också, så det hade varit väldigt intressant att se henne utan smink.
Citera
2026-02-21, 03:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugntsimma
Du, "Min hund är bög" Den där kommentaren lyser med avund lång väg, trollarn. Tjejen ser brutalt bra ut och det vet du. Dessutom om hon nu använder så mycket kosmetika, tror du kommentarer som gör henne ännu mer osäker, hjälper då? Du låter fullständigt hjärtlös.

Citat:
Ursprungligen postat av PickleJuice
Det hela bubblar ner till kontrollbehov över sin kille, svartsjuka och uppmärksamhetsbehov.

Folk som levt med borderline känner nog igen sig, Johanna är bara extra utåtaggerande på grund av att hon samtidigt vill vara kändis och njuter av den extra uppmärksamheten hon får med sina utbrott, det mesta är nog lögner och sätt för att pressa killen till en beroende ställning.
Ja men om det vore sant, skulle hon inte ha bett honom gå ur chatten, säga att allt var bra och be honom fortsätta shoppa då han var på en shoppingtur. Hon är ingen falsk person, det var äkta.
Citat:
Ursprungligen postat av Ratdancer
HAHA, kul att någon anmärkt på det!

Har själv gott i dom tankarna och har en teori ang det överdrivna sminket.
Jag kollade bakåt i tiden när hon byte sin stil till typ lite mer goth stil och och det var fyra år sedan.

Hon lever lite på "gamla meriter" tänker jag och framförallt att mängden smink ökat där det nästan ser ut som att hon spacklat på sin foundation.

Men detta tror jag beror på att hon troligtvis äter dåligt, tränar inte, får elvanse utskrivet som hon tar varje dag vilket leder till att man inte åldras bra alls.

Hon försöker nog dölja att det börjar gå utför, i rask takt också, så det hade varit väldigt intressant att se henne utan smink.
Hon har visat sig helt kosmetikafri vid flera tillfällen. Hon hade lite acne, thats it.

Glömde tillägga att helig basilika finns också emot ångest.
Citera
2026-02-21, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brette
Tjejen ser brutalt bra ut och det vet du. Dessutom om hon nu använder så mycket kosmetika, tror du kommentarer som gör henne ännu mer osäker, hjälper då? Du låter fullständigt hjärtlös.

Haha brutalt bra ut, vilken skojare du är, tror inte ens hennes bästa vänner skulle uttryckt sig så. Hon ser ut som en orange fjortis och det är fakta, beter sig även som en. Lilla fröken Johanna kanske skulle ta och försöka växa upp lite. Avsaknaden av vettiga föräldrar är stor. Hennes mamma har tre döttrar varav ALLA har en historia av självskadeproblematik.

Josefin borde sätta på LVU redan som spädbarn och morsan borde fått barnen omplacerade innan dom spårade ur. Helt otroligt att mamman kan ha haft vårdnaden av dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in