Citat:
Ursprungligen postat av
Alexosigge
När det gäller barn har ju kvinnan all makt. Det är mycket svårare (dyrare) flr en man att skaffa barn själv. En kvinna behöver ju bara gå på krogen.
Nej kvinnor vet sällan om.det föst försent. Jag borde ha skaffat barn i tjugoårsåldern men mitt liv var inte på det viset att jag ansåg att jag ville ha barn in i det. Trygghet och stabilitet kommer ofta med åren. Sedan fanns ingen jag ville ha barn med heller. En enda karl jag haft sex med skulle jag ha kunnat tänkt mig barn med men det är osäkert på om det hade varit lyckat överhuvudtaget om han hade varit intresserad av sådant.
Citat:
Ursprungligen postat av
LostinDarkness
Och hur exakt väljer barnen att få slippa kvinnliga psykfall som tror att de är guds gåva för att de har "skapat" samt tar "hand om barnen" utan sin bättre hälft??
Som en annan skrev i tråden ang sonen. Hur vet man att han inte blir misshandlad samt försummad av kvinnan innanför husets väggar då hon uppenbarligen hatar män men märkligt nog arbetar inom ett yrke där kärlek ska förmedlas till allt och alla?
Vilken jävla soppa rent ut sagt!
Kvinnor kan självklart få slippa män, inte det jag säger. Men de bör då inte heller skaffa barn heller. För dömer man ut ca 4 Miljarder män så är det något seriöst fel på personen.
Rädda grabben från henne!
Har själv växt upp en en psykiskt sjukt kvinna som gick emot alla lagar och regler för vad man får göra mot ett barn innanför husets väggar. Hon sprang till kyrkan varje söndag och renade sig och började om på nytt varje vecka om och om igen!
Har obehandlad C-ptsd, relations svårigheter, isolerat mig, lärde mig aldrig att "leka med de andra" fast jag var väldigt populär flyttat om kring nästan 1 gång per år, inte klarat av att bo eller arbeta på samma ställe då det påminde om fängelset man växte upp i med allt våld, skräck, smärta, och försöka överleva mordförsöken och tillsammans med hunden försöka skydda varandra.. Även hästarna blev slagna. Inlindad i djur el och fick inte ta mig loss och tvingad att hålla i elstängsel, samt försökte klämma ihjäl mig med hästarna. osv. Hon kom undan allt. Utåt sett var ju en jättetrevlig förmodligen såg hon väl bra ut med kanske och var alltid "glad" utåt sett mot andra.
Nej för fan.. gå inte på kvinnan överhuvudtaget enbart p ga yrkesroll. Ta bort grabben omgående från hennes makt och förmodligen våld. Samhället måste verkligen våga göra mer för att skydda försvarslösa pojkar mot livsfarliga kvinnor!
Jag hör dig och det låter som en mycket svår uppväxt. Ditt enda fel är att du utgår ifrån att det endast är pojkar som lider av galna kvinnor när så inte är fallet.
Nej alla kvinnor är inte lämpliga att ha barn de heller. Bakom alla störda män står generellt en störd mamma. Aldrig mött en narcissistisk man utan en mamma som man inte reagerar mycket starkt kring.
Ingen påstår att ensamma kvinnor är bäst men de är generellt bättre än de flesta män eftersom kvinnor binder sig till barn på ett annat vis, de har svårt att överge dem, även när de är galna i huvudet. Och ja, i många familjer med knäppa mödrar kan en manlig person vara ett skydd. Nu brukar dock galna kvinnor träffa än värre män.
Att ha två som slår eller trakasserar barnen i en familj är aldrig bättre än att det "bara" är en person.
Givetvis kan även män vara bättre som ensamstående föräldrar men generellt inte. Dvs, många män saknar samma omsorg och modersinstinkter naturligt, som kvinnor har efter att ha burit och fött barnen. Det är däremot inte samma sak som att en vanlig man, generellt är bättre på att ta hand om ett barn än vad en kvinna med olika former av problem är.
Jag har hört otroligt mycket män genom mitt liv berätta om våld i hemmet där deras mödrar misshandlat dem, varit labila och även uppträtt på gränsen till incestuöst. Jag har aldrig någonsin påstått att de kvinnorna är lämpliga.
Det jag säger är att majoriteten av oss kvinnor gör allt vi kan hela tiden för att undvika dåliga, farliga män att skaffa barn med.
Du som är man kanske inte uppmever det som "roligt" att få barn med fel kvinna. Jag som kvinna riskerar mer än turbulens, min risk är att mannen våldta barnet, dess kamrater eller dödar det när det vill vinna över mig i en större konflik.
Viss skillnad ändå.