2026-02-20, 04:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LostinDarkness
Och hur exakt väljer barnen att få slippa kvinnliga psykfall som tror att de är guds gåva för att de tar "hand om barnen"? Som en annan skrev ang sonen. Hur vet vi att han itne blir misshandlad samt försummad av kvinnan som uppenbarligen hatar man men arbetar inom ett yrke där kärlek ska förmedlas till allt och alla. Vilken jävla soppa rent ut sagt!

Kvinnor kan självklart få slippa män, inte det jag säger. Men de bör då inte heller skaffa barn heller. För dömer man ut ca 4 Miljarder män så är det något seriöst fel på personen.
Hon skaffar ju barn för att markera åt männen.
Det är inte förenligt med kärlek, men hon är ju präst och erhåller därför en viss status så därför blir hon hyllad, även flerfaldigt hyllad.
Normalt sett så skaffar man väl barn för att?
Man snackar om WT, men vad är då det här?
Och vilket barn alls vill ha blivit till för att?

Vilket barn kommer alls till av ren kärlek?
Just detta fallet får mig att tänka på de två kvinnorna som adopterade sex oönskade barn för att sedan köra både alla barnen och sig själva i döden. De blev hyllade av majoriteten för sin goda gärning och alla som ifrågsatte ansågs vara de onda.
Hur kan man leka med liv som och göra detta för att just leka med liv?
För att sedan gå ut i media?
Vad har media med detta att göra?
Senast redigerad av exbit 2026-02-20 kl. 04:22.
Citera
2026-02-20, 04:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matadhamster
Ser det endast som positivt så länge det är seriösa donatorer. Jag hade en själv men jag orkade inte kämpa med det hela då jag behövde sjukvårdsundersökningar men nekades till det.

Ska anmäla kring allt kring min situation. Men vi kvinnor måste få komma ifrån mäns makt över oss och våra liv. Att välja bort dåliga män är en rättighet.

När det gäller barn har ju kvinnan all makt. Det är mycket svårare (dyrare) flr en man att skaffa barn själv. En kvinna behöver ju bara gå på krogen.
Citera
2026-02-20, 04:30
Medlem
LostinDarknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exbit
Hon skaffar ju barn för att markera åt männen.
Det är inte förenligt med kärlek, men hon är ju präst och erhåller därför en viss status så därför blir hon hyllad, även flerfaldigt hyllad.
Normalt sett så skaffar man väl barn för att?
Man snackar om WT, men vad är då det här?
Och vilket barn alls vill ha blivit till för att?

Vilket barn kommer alls till av ren kärlek?
Just detta fallet får mig att tänka på de två kvinnorna som adopterade sex oönskade barn för att sedan köra både alla barnen och sig själva i döden. De blev hyllade av majoriteten för sin goda gärning och alla som ifrågsatte ansågs vara de onda.
Hur kan man leka med liv som och göra detta för att just leka med liv?
För att sedan gå ut i media?
Vad har media med detta att göra?
Kallar du mig för WT ? Vet inte om jag missförstod din text.
Jag är just adopterad. Jag har åkt den där vansinnes färden med båda föräldrarna med varsin och vid olika tillfällen. Andra gången person 1 skulle göra det så skadade den en cyklist mitt på landsväg vilket fick den att avbryta det hela. Och den andra körde i en skogsdunge i full fart men vi lyckades överleva det. Men det var nära.

Man ska vara vaksam över folk som tror fanatiskt på någon religion för de anser sig ofta vara berättigade att vara våldsamma mot barn, är min uppfattning.
Senast redigerad av LostinDarkness 2026-02-20 kl. 04:32.
Citera
2026-02-20, 04:39
Medlem
Läste inte riktigt hela artikeln men jag såg inget om relationen med hennes äldsta dotter (sin hade ett barn i samma ålder som hon). Man kan nog anta att de inte har någon relation. Då skulle hon varit med i reportaget eller åtminstone omnämnts.
Citera
2026-02-20, 04:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LostinDarkness
Kallar du mig för WT ? Vet inte om jag missförstod din text.
Jag är just adopterad. Jag har åkt den där vansinnes färden med båda föräldrarna med varsin och vid olika tillfällen. Andra gången person 1 skulle göra det så skadade den en cyklist mitt på landsväg vilket fick den att avbryta det hela. Och den andra körde i en skogsdunge i full fart men vi lyckades överleva det. Men det var nära.

Man ska vara vaksam över folk som tror fanatiskt på någon religion för de anser sig ofta vara berättigade att vara våldsamma mot barn, är min uppfattning.
Jag vet en pappa som skaffade åtta barn med flera olika kvinnor.
Varför man hejdlöst skaffar barn till höger och vänster vet jag inte, men alla barn borde i alla fall få existera på ett kärleksfullt vis.
Men det verkar ju minst sagt vara en överkurs, det?
Citera
2026-02-20, 04:54
Medlem
HassanVonEssens avatar
Jag har funderat på att man borde ta och skaffa ett barn själv som ensamstående man. Det ligger onekligen i tiden just nu med allt snack om jämställdhet. Vi behöver män som väljer att "tröttna på alla kvinnor" och därför skaffar barn själva, antingen genom adoption eller surrogatmamma.
Citera
2026-02-20, 05:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Jag har funderat på att man borde ta och skaffa ett barn själv som ensamstående man. Det ligger onekligen i tiden just nu med allt snack om jämställdhet. Vi behöver män som väljer att "tröttna på alla kvinnor" och därför skaffar barn själva, antingen genom adoption eller surrogatmamma.
Men varför skall alls barn komma till på det viset?
Är det därför man skall skaffa barn, för att bekräfta sin politiska hemvistelse?
Från prästen Anna som tröttnade på män till verkstadsarbetaren Lars som tröttnade på kvinnor-
därför skaffar vi barn!
Senast redigerad av exbit 2026-02-20 kl. 05:22.
Citera
2026-02-20, 05:32
Medlem
Detta är ju så nervärderande för alla män/pappor.

Hon hittade inte den rätta, men ändå ska hon som ensamstående kunna få barn på onaturligt sätt.

Denna mamman ska alltså bestämma att barnen ska aldrig ha en pappa och samhället har ju också bestämt att pappor behövs inte i ett barn uppväxt. Pappor är inte viktiga och vi är värdelösa.

Dessa som gjorde detta lagligt är manshatare
Citera
2026-02-20, 05:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Vad tycker ni om heminsemination?
Är det något etiskt problem med att donatorerna har över hundra barn?

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/prasten-anna-fick-nog-av-man-skaffade-fem-barn-sjalv/
Vidrigt beteende såklart. Alla barn behöver en stabil far.

Detta är resultatet av 30 år med tredje vågens feminism
Citera
2026-02-20, 06:03
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag tänker att jag är glad att jag fick tummen ur och gick ur Svenska Kyrkan för några år sedan. Dess representanter blir bara mer och mer bisarra. Det var ju inte så här Gud eller Jesus ville att vi skulle bilda familj. Det är HELT uppenbart när man läser Bibeln (både GT och NT), att tanken är att vi ska ingå äktenskap, en man och en kvinna, och uppfostra våra barn inom kärnfamiljer.

Jag förstår vad hon säger om svårigheten att hitta rätt man, men i så fall har man också möjligheten att leva utan barn, och med ett yrke som prästens kan man göra arbetet till ett kall. Då behöver man ingen egen familj. Hur orkar hon överhuvudtaget sköta sitt arbete, när hon är ensamstående med så många ungar? Det är också en aspekt. Detta måste ju gå ut över församlingsborna.

...och spermiedonatorer på nätet..? Alltså inte från en klinik. Då är ju varken donatorn eller sperman testad, utan kvinnan kan få vilka sjukdomar som helst... Bara DET är korkat och oansvarigt.

Ett bra inlägg. Jag skulle bara vilja fråga om ni kvinnor någon gång över huvud taget funderar på att ni själva faktiskt kan vara en del i problemet med att få relationer att fungera?
Citera
2026-02-20, 06:09
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Jag tror huvudproblemet egentligen har sin grund i att hon är från Grums.

Förmodligen hade det inte blivit så här om hon var från Göteborg eller Stockholm eller nåt. Inte en håla där alla killar är kepsmongon med EPA. När kvalitén på män är lite högre.

Sedan att som ensamstående skaffa 6 barn är kanske lite mycket. Personlig åsikt bara.

Låter inte bra om storstadsbor skaffar barn redan i EPA åldern.
Citera
2026-02-20, 06:18
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag tänker att jag är glad att jag fick tummen ur och gick ur Svenska Kyrkan för några år sedan. Dess representanter blir bara mer och mer bisarra. Det var ju inte så här Gud eller Jesus ville att vi skulle bilda familj. Det är HELT uppenbart när man läser Bibeln (både GT och NT), att tanken är att vi ska ingå äktenskap, en man och en kvinna, och uppfostra våra barn inom kärnfamiljer.

Jag förstår vad hon säger om svårigheten att hitta rätt man, men i så fall har man också möjligheten att leva utan barn, och med ett yrke som prästens kan man göra arbetet till ett kall. Då behöver man ingen egen familj. Hur orkar hon överhuvudtaget sköta sitt arbete, när hon är ensamstående med så många ungar? Det är också en aspekt. Detta måste ju gå ut över församlingsborna.

...och spermiedonatorer på nätet..? Alltså inte från en klinik. Då är ju varken donatorn eller sperman testad, utan kvinnan kan få vilka sjukdomar som helst... Bara DET är korkat och oansvarigt.
Hon är en falsk profet, det kryllar av dom nu. De är överallt.
Prästyrket ska vara ett kall, precis som allt arbete med människor bör vara.
Nä, det finns inget konsekvenstänk i hennes handlande, och det är så långt ifrån kristligt man kan komma. Den enda som bestämmer över liv och död är Gud själv.

Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Kan inte vara kul att vara sonen i den familjen. Tänk att växa upp med en mor som tycker att man är ett problem.
Artikeln är låst, varför är sonen ett problem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in