2026-02-19, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apophis
Är väl bara Kanada som visat sin klass.
Men men. Lite intressant att det är just de 3 gruppsegrarna och bästa tvåan som är semifinal-lagen.

Vet inte hur intressant det är? De fick ju de bästa matchupsen i kvarten pga sina placeringar så inget konstigt där direkt
Citera
2026-02-19, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Synd att Tre Kronor förlorade men 3v3 är ett skämt. Världens 4 bästa lag spelar inte i semifinalen men kul för Slovakien att få spela om medaljer antar jag.
Nej men turneringens 4 bästa lag ska spela semi vilket är rättvist.
Ja 3v3 är ett skämt, både i OS och SHL och vart annars det spelas.
Citera
2026-02-19, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leading
Inte Sams fel att OS blivit köpt av NHL och har 3 vs 3 i OT.

Och varför ska vi få kanadensiska domare som inte väljer utsviningar i rädsla för att avgöra matchen appropå slewfoot på Dahlin. Vad är det för vits då?

Sverige förlorade turneingen när de förmorade. Ot Slafkovsky. Men nu så måste man ju också vinna även mot de duktiga lagen om man ska ta guld, och det gjorde inte Sverige. Jag tycker att Sverige såg rätt okej ut, Filip Forsberg börjar att se gammal ut dock. Inte direkt någon som vänder på en femöring

Sverige saknar/saknade en första center.
Har inte Sverige någon ny Sundin på G? Eller är det Anton Frondell som är nästa OS stora centerhopp?

Och varför har Elias Pettersson blivit en besvikelse?

Elias Pettersson är NHLs bäst betalda svensk så han har väl redan uppnåt det han vill. Nu glider han bara omkring och lökar.

3 mot 3 gäller för alla. Visst det är inte så skoj och se men det går inte att skylla på.
Citera
2026-02-19, 16:24
Medlem
Varför är alla så jävla glada i Damkronorna och studion?

Vi släpper in 1-1 på ett jälva skit sätt i slutet på andra och alla är helt överlycliga?
Citera
2026-02-19, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
Är jobbigt och tänka hur det sett ut med en annan coach. Wallstedt/Ullmark och en frisk Carlsson.

Markström var OK. Den spelare som saknades mest var helt klart Leo. Han hade varit guld i 3 vs 3 formatet.

Jag tycker att backarna i Sverige var OK. Forwards kunde ha gjort mer frammåt.
Citera
2026-02-19, 16:53
Medlem
Saloths avatar
Jag vet inte vilken idiot som skrev tidigare i tråden.
-Idrott och politik hör inte ihop!
Hur kan man vara så etremt historielös?
Bara inom OS kan jag ge några exempel, finns fler men dessa är vad jag kommer på på rak arm.

OS 1936 Berlin, bara ren skär propaganda för Hitlers politik!
OS 1968 Mexico City, 1:an och 3: an sträcker upp händerna för Black Power när medaljerna ska delas ut!
OS 1972 Munchen, svarta pantrarna, en terrorgrupp från Palestina dödar 2 Israeliska atleter och tar 9 som gisslan!
OS 1980 Moskva, USA, Västtyskland, Kanada, Israel, Japan m.fl. bojkottar hela spelen p.g.a. politik!
OS 1984 Los Angeles, Sovjet bojkottade spelen som " hämnd "
OS 1996 Atlanta, en galning sprängde en bomb mitt i spelen, oklart om motiv, troligtvis politiskt!
OS 2000 Sydney, Cathy Freeman vann 400 meter som första aborginer blev väldigt uppmärksamatt!

Sen finns det massa andra mer händelser som man kan koppla ihop idrott med politik.
När vi ändå är i den här hockeytråden
Tjeckoslovakiens VM-Guld i just ishockey 1972 i Prag!
Det var ett rent hat från tjeckerna p.g.a. Sovjets invasion 1968
Dem kände att dem måste slå Sovjet!
Varför har Jagr 68 på ryggen tror ni?
Citera
2026-02-19, 17:38
Medlem
Folk lipar om 3v3. Och? Bästa och mest spelkunniga laget vinner oftast. Där går det inte att slå sarg ut och bara kontra sönder spelet. Lika för alla

Folk lipar om att de inte har spelat ihop sig

Likadant för alla lag
Citera
2026-02-19, 17:39
Medlem
Saloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lawless19
Folk lipar om 3v3. Och? Bästa och mest spelkunniga laget vinner oftast. Där går det inte att slå sarg ut och bara kontra sönder spelet. Lika för alla

Likadant för alla lag

Håller med dig!
Lika för alla.
Ingen hade gnällt om formatet om Sverige vunnit!
Citera
2026-02-19, 17:54
Medlem
Eftersom spelformen 3 mot 3 blivit alltmer viktig att behärska sedan pandemin och framåt är frågan om inte förbundskaptenerna i framtiden behöver tänka om när det gäller trupputtagningen. De behöver väga in 3-3 spelet i större grad och prioritera förmåga att hantera puck och spelare som har skridskoskickligheten.

Det kan inte vara en slump att Tre Kronor jämt förlorar i 3 mot 3.

Förbundskapterna post-pandemin har fortfarande levt kvar i de gamla tiderna med tidigare format.

Tittar man på hur mycket Sverige torskat på seniornivå i 3 mot 3 är det sorgligt.

Torsk i gruppspelsfinalen i OS 2022 mot Finland
Torsk i gruppspelsfinalen mot USA i VM 2022 vilket gjorde att vi fick Kanada i kvarten
Torsk mot Kanada i VM-kvarten 2022
Torsk mot USA i gruppspelsfinalen i VM 2023 vilket gjorde att Sverige behövde åka från Finland till Lettland för att spela kvartsfinal
Torsk mot Kanada i 4 nations 2025
Torsk mot Finland i 4 nations 2025 och därmed uttåg ur turneringen
Torsk mot USA i OS-kvarten 2026

Den enda vinsten i 3 mot 3 för Tre Kronor kom mot Finland i VM 2024, när Tre Kronor hade ett stjärnspäckat lag mot ett ytterst mediokert Finland.

Och statistiken ser nästan lika illa ut på juniornivå- och småkronornivå.
Senast redigerad av Grunkz 2026-02-19 kl. 18:06.
Citera
2026-02-19, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lawless19

Likadant för alla lag

Lika trist för alla lag och all publik!

Citat:
Ursprungligen postat av Saloth
Håller med dig!
Lika för alla.
Ingen hade gnällt om formatet om Sverige vunnit!

Nej vi hade inte gnällt men lik förbannat är det hittepå med 3 v 3 oavsett vem som vinner!
Citera
2026-02-19, 18:42
Medlem
Saloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Lika trist för alla lag och all publik!

Nej vi hade inte gnällt men lik förbannat är det hittepå med 3 v 3 oavsett vem som vinner!

Du kanske har rätt.
Mitt förslag är.
Kör 20 minuter sudden death med normala 5 vs 5.
Om inget avgörande då så får det bli straffar!
Citera
2026-02-19, 18:42
Medlem
Fyfan vad jag är äcklad av svenska fans

Damerna ute i bronsmatch. Sämst när det gäller. Det är hjärtan i alla kommentarsfält åt brudarna som kom på 4e plats. "Duktiga ni är tjejer, ni är bäst, vi älskar er pusspuss"

I herrarnas kommentarsfält ska man hänga hallam, alla är sopor och de ska aldrig mer få spela för Sverige

Sån äckliga dubbelmoral.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in