Angående backarna så tror jag att Ekman-Larsson och Broberg är extrabackarna. Om Hedman missar OS så får någon av dom hoppa in i 3:e backpar och Dahlin går upp i första backpar.
Angående backarna så tror jag att Ekman-Larsson och Broberg är extrabackarna. Om Hedman missar OS så får någon av dom hoppa in i 3:e backpar och Dahlin går upp i första backpar.
Vad ska Markström göra i OS? Han sög ju i VM o har inte varit bra under säsongen heller.
Är väl bra att ha som ett tredje alternativ då han är en av Nhls bästa målvakter när han är i form. Det finns ingenting just nu som tyder på att han kommer vara det men låt han vara tredjemålvakt.
Citat:
Ursprungligen postat av lawless19
Dahlin borde redan spela förstaback
Absolut, det håller jag med dig om. Sam Hallam verkar dock hålla Hedman oerhört högt.
Tror in på riktigt att Zibban kommer vara 13/14e forward?
Jag håller med om att han bör vara det nu när han är uttagen.
Men han kommer antagligen spela högt upp i kedjorna på gamla meriter. och Markström kommer vara förstamålvakt
Det står ju mellan Zibanejad och Pettersson om vem som ska vara center i 3:e kedjan. Pettersson har varit väldigt bra defensivt och gjort det bra mot de andra lagens förstakedjor så han borde få den platsen och Zibanejad får vara extraspelare då han inte passar i fjärdekedjan.
Det står ju mellan Zibanejad och Pettersson om vem som ska vara center i 3:e kedjan. Pettersson har varit väldigt bra defensivt och gjort det bra mot de andra lagens förstakedjor så han borde få den platsen och Zibanejad får vara extraspelare då han inte passar i fjärdekedjan.
Jag håller med dig.
Men jag är inte lika säker på att Hallam är inne på samma linje.
Men jag har mer än gärna fel
Citat:
Ursprungligen postat av lawless19
Känner vi hallam rött så är Carlsson 13e forward
Ja, typ så
Senast redigerad av Bartman777 2026-01-02 kl. 21:18.