Citat:
Ursprungligen postat av
Nytorgsprinsessa
En liten reflektion. Innan matchen så sas det att "Just idag är jag stark" inte är tillåten på ett Uefa arrangemang, ändå så spelades första delen upp i högtalarna innan publiken tog över.
En annan sak som var sagt var att Bajen skulle spela i de märkliga gula tröjorna hela europaspelet. Nu dök de upp i de nya tröjorna som tagits fram för svenska cupen.
Hurvida glaset är halvtomt eller halvfullt ligger i betraktarens ögon men har Bajen någonsin haft ett bättre försvar än idag? Visst spets saknas kanske men har det inte varit så i många år att Bajen haft problem att få till mål på sitt spelövertag? Även med Ellen W som nia.
Bragstad är i nivå med prime Boye. Matchens spelare var och varannan match. Annars vet jag inte. Reidy blir jag inte klok på och ingen av våra nya vänsterbackar har gett någon wow känsla än.
Joramo bär Hammarby på sina axlar, och Koivasto är en mycket bra sidekick till henne. Men antingen behöver Sörum börja leverera eller att vi vågar spela Petersson trots att hon är ung, för det känns tunt framåt på mittfältet. Sjödal är intressant, men tungt löpsteg vilket ligger henne i fatet.
Vilde och Lennartsson är bra på att komma runt och slå inlägg, men där slutar vårat anfall då det sällan händer något framför mål.