2026-02-18, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Häcken öser på. 2-0 redan. Men med 7-0 att gå på känns det ju extremt onödigt att matcha starkaste spelarna och riskera skador. De borde lirat bänkspelare och tagit det lugnt idag. Tycker jag. De kan ju (mot förmodan 😀 ) veta bättre.

Svarar mig själv här. Verkar som Häcken åkt på flera skador idag. I alla fall att döma av hur/när de genomfört byten.

Och enligt rapporteringen kör de på 100 procent, trots 11-1 och några minuter kvar. Väldigt udda.
Senast redigerad av Burkgurka 2026-02-18 kl. 20:43.
Citera
2026-02-18, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Svarar mig själv här. Verkar som Häcken åkt på flera skador idag. I alla fall att döma av hur/när de genomfört byten.

Och enligt rapporteringen kör de på 100 procent, trots 11-1 och några minuter kvar. Väldigt udda.

Härlig inställning isåfall. Full fart framåt!
Citera
2026-02-18, 21:31
Medlem
Om Bajen förlorar ikväll så är det pga oförmågan att sätta chanserna. Man är bättre än Sporting spelmässigt. Jag tror att man har letat efter en hyfsat lågt värderad forward på transfermarknaden som man kunde köpa för en billig peng och sedan helt enkelt leva på hoppet att Rehnberg får en bra utveckling... Istället för att ta in en forward som redan håller en väldigt bra nivå och gör mycket mål.

Sedan fattar jag inte heller varför man envisas med att ändra i formationen från första mötet när det fungerade så bra med 3-4-3 i första mötet.

EDIT: FYFAN VAD SKÖNT!
Senast redigerad av Rebe11 2026-02-18 kl. 21:51.
Citera
2026-02-18, 21:51
Medlem
Herregud vilken usel målvakt Sporting bytte in inför straffarna.
Citera
2026-02-18, 22:27
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Jag gråter av glädje. Straffssparksavgörande brukar inte vara våra grej men ikväll sattes alla.

Definivt ligger detta på en top tre-fem av de största bedrifterna. Stor kväll för våra tyska tjejer.

Visst, det borde inte ha behövt att gå så långt, Bajen borde ha avgjort under ordinarie tid, men vem bryr sig just nu.

Helvetes jävlar, vi är i semi med högst realistiska chanser att gå hela vägen i ett Europaspel.
Citera
2026-02-18, 22:44
Medlem
QuantumQuills avatar
Skönt att gå vidare. Jävligt skönt.
Annars är mitt glas fortsatt halvtomt när det gäller årets Bajen.
Citera
2026-02-19, 00:54
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
En liten reflektion. Innan matchen så sas det att "Just idag är jag stark" inte är tillåten på ett Uefa arrangemang, ändå så spelades första delen upp i högtalarna innan publiken tog över.
En annan sak som var sagt var att Bajen skulle spela i de märkliga gula tröjorna hela europaspelet. Nu dök de upp i de nya tröjorna som tagits fram för svenska cupen.

Hurvida glaset är halvtomt eller halvfullt ligger i betraktarens ögon men har Bajen någonsin haft ett bättre försvar än idag? Visst spets saknas kanske men har det inte varit så i många år att Bajen haft problem att få till mål på sitt spelövertag? Även med Ellen W som nia.
Citera
2026-02-19, 08:46
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
En liten reflektion. Innan matchen så sas det att "Just idag är jag stark" inte är tillåten på ett Uefa arrangemang, ändå så spelades första delen upp i högtalarna innan publiken tog över.
En annan sak som var sagt var att Bajen skulle spela i de märkliga gula tröjorna hela europaspelet. Nu dök de upp i de nya tröjorna som tagits fram för svenska cupen.

Hurvida glaset är halvtomt eller halvfullt ligger i betraktarens ögon men har Bajen någonsin haft ett bättre försvar än idag? Visst spets saknas kanske men har det inte varit så i många år att Bajen haft problem att få till mål på sitt spelövertag? Även med Ellen W som nia.
Bragstad är i nivå med prime Boye. Matchens spelare var och varannan match. Annars vet jag inte. Reidy blir jag inte klok på och ingen av våra nya vänsterbackar har gett någon wow känsla än.

Joramo bär Hammarby på sina axlar, och Koivasto är en mycket bra sidekick till henne. Men antingen behöver Sörum börja leverera eller att vi vågar spela Petersson trots att hon är ung, för det känns tunt framåt på mittfältet. Sjödal är intressant, men tungt löpsteg vilket ligger henne i fatet.

Vilde och Lennartsson är bra på att komma runt och slå inlägg, men där slutar vårat anfall då det sällan händer något framför mål.
Citera
2026-02-19, 08:51
Medlem
bananjuices avatar
Citat:

Det är som jag förstått det inte tilltåtet att köra en annan inmarschlåt eftersom det ska vara just ifrågavarande turnerings, däremot spelar man just idag (eller respektive hymn för andra lag) före inmarsch.

Mitt glas är ett par droppar i botten. Jag tycker försvaret får knappt godkänt.

Joramo och särskilt Koivisto gillar jag mycket, hoppas att Bragstad kan ta kliv i år. Hon gjorde ett par riktigt fina saker igår.
Citera
2026-02-19, 13:49
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Det är som jag förstått det inte tilltåtet att köra en annan inmarschlåt eftersom det ska vara just ifrågavarande turnerings, däremot spelar man just idag (eller respektive hymn för andra lag) före inmarsch.

Mitt glas är ett par droppar i botten. Jag tycker försvaret får knappt godkänt.

Joramo och särskilt Koivisto gillar jag mycket, hoppas att Bragstad kan ta kliv i år. Hon gjorde ett par riktigt fina saker igår.

Har lite svårt att förstå kritiken mot försvaret. Sportinngs mål med cykelsparken kom rätt slumpmässigt och är svårt att försvara sig mot. I övrigt så höll Bragstad, Carlsson och de övriga helt rent i två matcher plus en förlängning.

Problemet är som alltid att Bajen har svårt att skapa målchanser på sitt spelövertag och när de väl dyker upp, att göra mål.

Nåja, till sommaren så kommer förhoppningsvis Janogy tillbaka och då löser sig detta.
Citera
2026-02-19, 13:51
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Har lite svårt att förstå kritiken mot försvaret. Sportinngs mål med cykelsparken kom rätt slumpmässigt och är svårt att försvara sig mot. I övrigt så höll Bragstad, Carlsson och de övriga helt rent i två matcher plus en förlängning.

Problemet är som alltid att Bajen har svårt att skapa målchanser på sitt spelövertag och när de väl dyker upp, att göra mål.

Nåja, till sommaren så kommer förhoppningsvis Janogy tillbaka och då löser sig detta.

Jo, men sporting var riktigt usla. Det är givetvis spekulativ men jag tror att många allsvenska lag hade spöat dem.
Citera
2026-02-19, 14:28
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
En "glaset är halvfullt" -take.

En "glaset är halvtomt" -take är att Joramo försvinner i sommar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in