2026-02-18, 23:47
Medlem
Vilken jädra tur då jag inte har NRJ's frekvenser på min radio! Ska fanimej köpa en trisslott!
Citera
2026-02-19, 00:04
Medlem
Q-Trons avatar
Ur artikel från 2017, gällande kommersiella radiotillstånd för analoga sändningar:

Citat:
De tre medieföretagen Bauer Media, RBS Brodcasting och MTGs Kilohertz AB får tillstånden. De kommersiella aktörerna har tillstånd att sända digital radio men några sändningar pågår inte. Tunga remissinstanser var emot det.
Det kom in 22 ansökningar från 7 sökande som ville sända analog radio.
– Det är glädjande att vi nu fått möjlighet att dela ut nationella tillstånd. Större sändningsområden är bra för konkurrens och mångfald och kan leda till en bättre balans mellan public service-radio och kommersiell radio. Det gynnar hela radiomarknaden, säger Charlotte Ingvar-Nilsson, generaldirektör för Myndigheten för press, radio och tv.
Tillstånden gäller fram till 2028 men de är också villkorade.
– Ett år efter det sändningarna börjat måste de nå 70 procent av Sveriges befolkning, säger Ola Vigström till Dagens Opinion.

Källa: https://dagensopinion.se/artikel/tre-medieforetag-far-rikstillstand-for-reklamradio/

De två sista meningarna är intressanta. Jag undrar om samma villkor kommer att gälla nu även för Aftonslafsets satsning.
Citera
2026-02-19, 00:13
Medlem
SYSTEMexes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Så fick vi en socialdemokratisk radiokanal.
Gissa om det blir massa sossereklam nu inför årets val.

En "sossetidning" som ägs av börsbolag och amerikanskjudiska investmentbanker.
Citera
2026-02-19, 00:16
Medlem
gratrunkarns avatar
haha nu blir det sosse i radio e tajpe ock en massa pk propaiganda
Citera
2026-02-19, 00:17
Medlem
gratrunkarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q-Tron
Ur artikel från 2017, gällande kommersiella radiotillstånd för analoga sändningar:

Källa: https://dagensopinion.se/artikel/tre-medieforetag-far-rikstillstand-for-reklamradio/

De två sista meningarna är intressanta. Jag undrar om samma villkor kommer att gälla nu även för Aftonslafsets satsning.

aa 70 percent = islamerna
Citera
2026-02-19, 00:23
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SYSTEMexe
En "sossetidning" som ägs av börsbolag och amerikanskjudiska investmentbanker.

Hur menar du nu? Lust att dela med dig av ägarstrukturen?
Citera
2026-02-19, 00:41
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Vilket chockbesked. NRJ är de enda lyssningsbara.

Öh, nej. Man lyssnar på p4 på väg till jobbet för att veta om det är älgar ute på vägen. Du verkar vara totalt mega-efterbliven.
Citera
2026-02-19, 00:41
Medlem
JohanLiljegrens avatar
Detta kan ju analyseras in i förbannelse. NRJ är ju dock inte längre vad det en gång var, utan har kommit att bli en kopia av Star FM, Mix Megapol och Rix FM. Å ena sidan behöver vi kanske inte ännu en sådan kanal, å andra sidan är alternativet att ge Sverige största trollfabrik en plats i etern, för att kunna bräka ut sina alster inte ett bättre alternativ det heller. Jag kommer undvika den kanalen helt för egen del.

Sedan kan jag tycka att det här gamla monopolsystemet från Kalla Kriget, med sedermera tillhörande undantagstillstånd för kommersiella aktörer, är synnerligen förlegat. Med tanke på att SVT nu samtidigt måste underhålla marknätet för TV på egen hand, kan man frågan sig om det inte är dags att reformera Sverige och avreglera detta förlegade system från förr?
Citera
2026-02-19, 00:42
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gratrunkarn
haha nu blir det sosse i radio e tajpe ock en massa pk propaiganda

Ungefär dom det är på Flashback då. PK Nato 100%.
Citera
2026-02-19, 00:45
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Öh, nej. Man lyssnar på p4 på väg till jobbet för att veta om det är älgar ute på vägen. Du verkar vara totalt mega-efterbliven.

Nej man lyssnar inte på radio. Är du pensionär eller?
Citera
2026-02-19, 00:47
Medlem
1754s avatar
Aftonbladet ska alltså få mata ut sin klimatpropaganda istället för att vi ska kunna lyssna på bra musik på Nrj.
För det går ju absolut inte att ha flera tillstånd och flera frekvenser.

Sverige känns mer och mer som Sovjet.
Citera
2026-02-19, 00:51
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Nej man lyssnar inte på radio. Är du pensionär eller?

Du verkar vara mer pensionär än mig då du: A åker buss till jobbet, B inte har ett jobb att åka till, pga pensionärstatus?

Jag kan informera farbror om att P4 är ett överlevnadsverktyg på väg till jobbet. Uppdatering i realtid om trafikfaror, t ex älgar på fel sida av viltstängslet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in