Citat:
Hela situationen är rätt märklig. Alla runt personen vill att hon ska banta. Samtidigt trycker de ständigt i henne godis och kakor. Det är nästan bara jag i omgivningen som inte tycker att man ska unna sig. Hon jobbar också 7 till 19 på ett offentligt jobb utan normala raster. Det inbjuder inte till bra ätande eller att kolla blodsockret. Ska se om jag hittar min mätare. Den ligger i ett skåp aldrig använd. Jag försöker se om det finns något hack som verkligen kan leda till en liten positiv knuff för annars så blir det ingen fortsättning på goda beteenden är jag rädd för.
Har nog sett honom. Såg en också som åt saker före en kolhydratmåltid och mätte sedan hur mycket måltiden påverkade blodsockret. Tror att i hans fall vann berberin, men jag tänker att alla är inte precis samma.
Har nog sett honom. Såg en också som åt saker före en kolhydratmåltid och mätte sedan hur mycket måltiden påverkade blodsockret. Tror att i hans fall vann berberin, men jag tänker att alla är inte precis samma.
Vi är väldigt olika på grund av arv och miljö. Och ju äldre vi blir desto mer olika blir vi.
Kolhydrater finns aldrig någon anledning och bara äta en måltid bestående av enbart kolhydrater. Ändå gör många det. Finns till och med dom som i stort sett lever på kolhydrater via drycker. Men... vissa av dom lever fan på ingen näring alls... Tänk dom här som dricker Pepsi max och sådant där. Hurfan överlever dom ? Dom kan ju inte må bra? Men är dom unga och dryckerna fungerar som något slags knark så kanske dom tycker sig må bra.
Alltså ibland ser man folk som handlar och köper litervis med drycker som innehåller NOLL kalorier.
Noll kalorier
Pepsi Max innehåller noll kalorier per portion. Detta gör den till ett kalorifritt alternativ för dem som söker en kolsyrad dryck utan socker.