2018-01-24, 05:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Labworks
Flashback sitter på all våran info och kommer ge ut den till SÄPO osv...bara en tidsfråga nu. Finns hur många infiltratörer som helst bland modsen och admins. Jag har insider info

Insider info ja visst....

De har länge velat komma åt flashback.

Allt här krypteras och går via VPN
Citera
2018-01-24, 10:12
Medlem
Emerains avatar
Två trådar om samma ämne sammanfogade
/Moderator
Citera
2018-01-24, 11:30
Medlem
gabrielle2s avatar
Det vi gör nu= antagligen ingenting.
Vi stänger av och hoppas att någon individ tar tag i problemen vi diskuterar här inne.
Men får vi inte diskutera saker och ting så inbillar vi oss att vi är ensamma som individer med våra frågeställningar eftersom svensken i gemen tystnar, betalar skatt, gnäller och fortsätter att vara kvar i sitt mentala fängelse.

Synd om ventilen( Flaschback) stängs.
Ännu mer synd att vi inget gör åt saken medan vi kan.
Senast redigerad av gabrielle2 2018-01-24 kl. 11:33.
Citera
2018-01-24, 14:00
Medlem
ChristianXs avatar
Det är ju extremt svårt att stänga ner en webbsajt idag. Se bara på hur det går med Pirate Bay t ex. Det enda man kan göra är möjligen att konfiskera domännamn, men det tar lång tid och är rätt ineffektivt. Internet är ju per definition konstruerat just för att vara svårt att stänga ner, det var ju skälet till att det uppfanns från början.
Citera
2018-01-24, 17:33
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Förhoppningsvis väldigt snart av orsaken att flashback inte längre behövs, att människor kan diskutera vad dom vill öppet utan repressalier, att människor öppet kan deklarera att dom röstar på SD utan att bli avstängda och utslängda.

Jag tror inte på hela den här teorin att när Flashback försvinner är dess syfte - total yttrandefrihet i samhället - uppnådd. Vi har även massvis med människor som hänger här dagarna i ända av andra anledningar och de kommer inte bara att ta sitt pick och pack och skaffa sig ett IRL-liv i takt med att debatt- och åsiktsklimatet blir bredare och mer öppet i samhället.

Jag oroar mig inte för att Flashback kommer att stängas ner snart. Tvärtom tycker jag mig, under de 10+ år som jag har följt forumets utveckling, ha sett små förändringar i människors attityd till forumet som sådant. En långsam utveckling och självklart kommer det alltid att finnas människor som har förutfattade meningar eller som helt och hållet är motståndare till forumets existens, men det finns också små tecken på utveckling i motsatt riktning. Dessutom kommer människor alltid att ha behov av att diskutera saker anonymt i textform, även om - rent teoretiskt - debattklimatet i samhället skulle bli så fritt att bokstavligt talat allting gick att diskutera i det offentliga rummet. Anonymiteten kan vara en frihet, oavsett vad.
Citera
2018-01-25, 07:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectus
När kommer Flashback att stängas ner av makten?

Flashback ÄR makten, på gott och ont. Moderatorerna kan radera inlägg utan notis och att diskutera moderatoråtgärder straffas med varning eller avstängning.

Citat:
Det bubblar i hela samhället nu och det fria ordet på nätet är en stor del i detta då folk får se sanningen istället för elitens presenterade verklighet.

Det finns lika lite fritt ord på det här forumet som något annat. Följer du inte majoriteten blir du tryckt ner i strumplästen, och majoriteten är dödsknarkare eller nazister.

Citat:
Vart skall vi vända oss när dem lyckas stänga ner Flashback. Vart på nätet kan vi ta tillflykt isåfall?

Porrsajter.
Senast redigerad av SuperSizeMe 2018-01-25 kl. 07:31.
Citera
2018-01-25, 11:30
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperSizeMe
att diskutera moderatoråtgärder straffas med varning eller avstängning.
Bara om man gör det på fel ställe. Det går utmärkt att diskutera moderatorsåtgärder om man bara följer de enkla instruktionerna i FAQ:en.
Citera
2026-02-18, 14:11
Avslutad
Den dagen verka ju rätt nära (förgått) med tanke vad som hände senast, då får man väl skapa eget forum eller nåt.
Citera
2026-02-18, 14:54
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palmekulan
Den dagen verka ju rätt nära (förgått) med tanke vad som hände senast, då får man väl skapa eget forum eller nåt.

Yttrandefriheten är hotad, på riktigt.
Citera
2026-02-18, 15:11
Medlem
zombie-nations avatar
Yttrandefriheten hotades väl så fort servrarna flyttades till Sverige.

Men låtom oss bestämma lite olika ställen i Sverige som vi samlas om Flashback helt försvinner, så vi kan utbyta ny info. Föreslår Granitkorset på Skogskyrkogården för Svealand.
Citera
2026-02-18, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Yttrandefriheten hotades väl så fort servrarna flyttades till Sverige.

Men låtom oss bestämma lite olika ställen i Sverige som vi samlas om Flashback helt försvinner, så vi kan utbyta ny info. Föreslår Granitkorset på Skogskyrkogården för Svealand.
Ytterligare en som tror servrarna stått utomlands.
Citera
2026-02-18, 17:40
Medlem
Något bättre med min tid.

Skojar. Streamar väl ännu mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in