2010-10-16, 23:48
Medlem
Maniks avatar
Jag har suttit och funderat på det här ett tag nu: hur ska vi, alla vi som värnar om yttrandefrihet på riktigt, mobilisera oss och slå tillbaks den dagen Flashback stängs ner av våra politiker? Vi behöver en strategi för detta och jag tänkte att vi skulle utforma den i denna tråd.

Kanske tänker någon att Flashback har sitt säte utomlands och därför inte lyder under svenskt lag. Att det därmed innebär att Flashbacks existens inte är hotat, men det är bara naivt. Makthavare gör, i slutändan, precis som de behagar. Yttrandefrihet på riktigt är en nagel i ögat för många, och Flashbacks popularitet ökar allt mer. Någon gång snart kommer därför forumet att med drastiska metoder att slås ner. Vad gör vi då?

Oavsett kommunist, nazist, liberal eller vad fan som helst tror jag att vi alla värnar om Flashbacks överlevnad. Var därför med och bidra med idéer.
Citera
2010-10-16, 23:51
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manik
Jag har suttit och funderat på det här ett tag nu: hur ska vi, alla vi som värnar om yttrandefrihet på riktigt, mobilisera oss och slå tillbaks den dagen Flashback stängs ner av våra politiker? Vi behöver en strategi för detta och jag tänkte att vi skulle utforma den i denna tråd.

Kanske tänker någon att Flashback har sitt säte utomlands och därför inte lyder under svenskt lag. Att det därmed innebär att Flashbacks existens inte är hotat, men det är bara naivt. Makthavare gör, i slutändan, precis som de behagar. Yttrandefrihet på riktigt är en nagel i ögat för många, och Flashbacks popularitet ökar allt mer. Någon gång snart kommer därför forumet att med drastiska metoder att slås ner. Vad gör vi då?

Oavsett kommunist, nazist, liberal eller vad fan som helst tror jag att vi alla värnar om Flashbacks överlevnad. Var därför med och bidra med idéer.

Rent praktiskt är det bara brittiska politiker som kan stänga ner flashback, då servrarna står i England och såldedes följer engelsk lagstiftning. Enda svenska politiker kan få igenom vore en DNS-blockad mot sidan, vilket i praktiken inte skulle göra nånting. Även om brittiska politiker väljer att kriminalisera flashback förhindrar det inte att man väljer att hostas från ett annat land...
Citera
2010-10-16, 23:53
Medlem
Stängs Flashback ner kommmer 50.000 medlemmar ställa sig utanför Rosenbad och demonstrera. Tror jag iallafall.
Citera
2010-10-16, 23:54
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Rent praktiskt är det bara brittiska politiker som kan stänga ner flashback, då servrarna står i England
Servrarna står FORTFARANDE i stockholm...
Citat:
och såldedes följer engelsk lagstiftning.
Nej flashack behöver inte följa engelsk lagstiftning.
Citera
2010-10-16, 23:55
Medlem
darklydivinests avatar
Jag tror inte politiker har en eventuell nedsläckning utav Flashback som ett särskilt högt prioriterat motionsförslag.
Citera
Medlem
HolyCraps avatar
Statskupp?
Citera
Medlem
Bobby Creeks avatar
Vet inte vad jag hade gjort utan flashback, jag menar jag sätter på datorn bara pga flashback.
Citera
2010-10-16, 23:56
Medlem
Dr_Dollars avatar
Stängs det när blir det väl kollektivt självmord på x-antal 1000 användare
Citera
2010-10-16, 23:56
Medlem
aklons avatar
Vi kommer inte göra ett skit. På sin höjd en lam demonstration på Sergels torg. Eller så gör vi något radikalt och går med i en protestgrupp på Facebook.
Citera
2010-10-16, 23:59
Bannlyst
Då hade jag blivit ledsen på riktigt, inget kul på nätet utan Flashback, här finns ALLT! -->
Citera
2010-10-17, 00:00
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Servrarna står FORTFARANDE i stockholm...

Ah, det kanske stämmer. Verksamheten i sig bedrivs från England i vart fall.

Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Nej flashack behöver inte följa engelsk lagstiftning.

Nehe, vilken lagstiftning följer man då? Eller var du ironisk?
Citera
2010-10-17, 00:01
Medlem
Afskums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aklon
Vi kommer inte göra ett skit. På sin höjd en lam demonstration på Sergels torg. Eller så gör vi något radikalt och går med i en protestgrupp på Facebook.

Precis, det tillhör inte den svenska kulturen att göra någonting alls. Vi kommer såklart bli arga, på sin höjd knyta näven och mumla något om att de förbannade politikerna ska få se på demonstrationer! Men oj, det var visst "Halv åtta hos mig" på TV, jag hoppar nog demonstrationen, någon annan får gå istället för mig...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in