2026-02-17, 22:27
Medlem
Forum: Aktuella brott och kriminalfall 2025-10-26, 21:36
Danderyd: Misstänkt mord - Anna, tidigare försvunnen, hittad död (2025-06-27)
Postat av liapunov13
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
”Nekar hon fortfarande till mord?”

Har inte läst någon uppdatering. Båda nekar brott.

(Ovan skrivet i tråden 26 oktober)
Citera
2026-02-17, 22:31
Medlem
Citat:
Ja just så, precis, tack för att du friskar upp minnet, polisen sökte vittnen om de sett någon/några som dragit på en kärra mellan vissa datum om jag minns rätt? Hur kunde de stå ut med lukten i lägenheten egentligen innan de fick ut henne? Och att ingen av dom
fick psykbryt av skuldkänslor och ringde polisen är ju ett mysterium i sig? Och att hon inte satte sig på första bästa flyg hem är en gåta? De är fortfarande gifta så jag tänkte verkligen fel i början, de verkar vara ler och långhalm trots att äktenskapet börjar med mord? Lika barn leka bäst?

Ja varför tog hon inte första bästa flyget hem?! Känns som det borde vara lättare att ”försvinna” i Indien än att stanna kvar på mordplatsen. Mycket märkligt.
Citera
2026-02-17, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterPelikan66
På sidan 68 skrivs de om att båda nekar vid omhäktning:

” 2025-10-27, 08:42 #809
Onemisstake
Medlem
Reg: Jun 2025
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Har inte läst någon uppdatering. Båda nekar brott.

Hur klarar man att neka till brott om man är skyldig? Jag trodde att moral och samvete styrde människor? Är det möjligtvis överlevnadsinstinkten som fullkomligt tar överhanden när man sitter inlåst och bara vill komma ut i friheten igen? Eller är det deras advokater som säger åt dom att neka? Eller är det möjligt att de båda är oskyldiga?”

Ja just det, men vi har inte fått uppdatering i media öht, sen de första artiklarna om att hon var försvunnen och sen att de hittat henne, därefter totalt tyst?
Barnaby tror jag har sagt att någon av dom nekat, om det är uppgifter utifrån dagboksbladen vet jag dock inte, men det är ett tag sen?
Citera
2026-02-17, 22:40
Medlem
Citat:
Ja varför tog hon inte första bästa flyget hem?! Känns som det borde vara lättare att ”försvinna” i Indien än att stanna kvar på mordplatsen. Mycket märkligt.

Exakt! Vem som helst hade väl inte bara blivit lite rädd utan fullkomligt vettskrämd, om de sett sin make mörda sin egen mor?
Det går inte ihop i min ekvation, var det indiskan som mördade henne kanske? Och han fick henne att göra det? Men då borde de blivit osams om en manipulerat den andre och skilsmässan avklarad för längesen?
Vem farao vill vara gift med en mördare?
Bonnie & Clyde?
Citera
2026-02-17, 22:41
Medlem
Citat:
Ja just det, men vi har inte fått uppdatering i media öht, sen de första artiklarna om att hon var försvunnen och sen att de hittat henne, därefter totalt tyst?
Barnaby tror jag har sagt att någon av dom nekat, om det är uppgifter utifrån dagboksbladen vet jag dock inte, men det är ett tag sen?

Jag tror att det stod i Omhäktningsförhandlingarna som det länkats till i tråden flera gånger. Men nu fungerar inte de länkarna längre bak i tråden. Kan det vara så att vid en omhäktning tillfrågas de misstänkta eller deras advokater om hur de ställer sig till en ny omhäktning och att de då måste svarat på det varje gång, om de nekar eller inte. TROR att det var där jag har fått att båda nekar ifrån. 🙃🙃🙃
Citera
2026-02-17, 22:43
Medlem
Citat:
Exakt! Vem som helst hade väl inte bara blivit lite rädd utan fullkomligt vettskrämd, om de sett sin make mörda sin egen mor?
Det går inte ihop i min ekvation, var det indiskan som mördade henne kanske? Och han fick henne att göra det? Men då borde de blivit osams om en manipulerat den andre och skilsmässan avklarad för längesen?
Vem farao vill vara gift med en mördare?
Bonnie & Clyde?

De kanske båda skyller på varandra? Känns ju rimligt om de kan bindas till brottsplatsen båda två med dna eller annat.
Citera
2026-02-17, 22:43
Medlem
Citat:
Jag tror att det stod i Omhäktningsförhandlingarna som det länkats till i tråden flera gånger. Men nu fungerar inte de länkarna längre bak i tråden. Kan det vara så att vid en omhäktning tillfrågas de misstänkta eller deras advokater om hur de ställer sig till en ny omhäktning och att de då måste svarat på det varje gång, om de nekar eller inte. TROR att det var där jag har fått att båda nekar ifrån. 🙃🙃🙃

Ja du har rätt, igen 👏
Citera
2026-02-17, 22:50
Medlem
Citat:
De kanske båda skyller på varandra? Känns ju rimligt om de kan bindas till brottsplatsen båda två med dna eller annat.

Ja det har ju lyckats förr att folk blivit friade men numera är nog inte domstolen lika lättlurad längre, så om de försöker med det lär de väl få ångra det? Men det var kanske så de tänkte, var de dessutom påverkade av någon substans, så blir det kanske just så galet?
Citera
2026-02-17, 22:54
Medlem
Hur länge kan man sitta häktad i Sverige egentligen? Man kan ju faktiskt vara oskyldig! Ett år måste ju vara en helt orimlig häktningstid innan man får komma till domstol och börja försvara sig?! Finns det en maxgräns?

Generellt: Undrar hur man kompenseras för lång häktning om man sen visar sig vara oskyldig i domslutet sen. Tänk att undertiden ha blivit av med jobb, make/maka, lägenhet och varit oskyldigt utpekad mördare under så lång tid! Och påfrestningen av att sitta häktad oskyldig så länge i den miljön!! Man kanske har småbarn som man missar nästan ett års umgänge med! Det går ju aldrig att kompensera. Vilken mardröm! Vilka pengar talar vi om här?
Citera
2026-02-17, 23:12
Medlem
Citat:
Hur länge kan man sitta häktad i Sverige egentligen? Man kan ju faktiskt vara oskyldig! Ett år måste ju vara en helt orimlig häktningstid innan man får komma till domstol och börja försvara sig?! Finns det en maxgräns?

Generellt: Undrar hur man kompenseras för lång häktning om man sen visar sig vara oskyldig i domslutet sen. Tänk att undertiden ha blivit av med jobb, make/maka, lägenhet och varit oskyldigt utpekad mördare under så lång tid! Och påfrestningen av att sitta häktad oskyldig så länge i den miljön!! Man kanske har småbarn som man missar nästan ett års umgänge med! Det går ju aldrig att kompensera. Vilken mardröm! Vilka pengar talar vi om här?

Förvisso kan BO givetvis avlidit av sjukdomsfall i sömnen och när paret upptäckte det var det försent? Men de kanske inte tänkte logiskt, tex kanske de tänkte skydda sig själva om de faktiskt var påverkade, kanske även hade droger i lägenheten? Prioriteringen var i så fall väldigt korkad?
Men då åker de bara på gravfridsbrott och inte mord, det skulle förklara varför hon inte tog första bästa flyg, och varför de fortfarande är gifta och varför de i så fall nekar?
Men då borde väl inte förundersökningen ta såhär lång tid, om det bara gäller gravfridsbrott?
I omhäkningsframställan står det väl dessutom att anklagelsen är mord? Det får det väl knappast stå om BO avlidit av något annat som tex sjukdom?
Citera
2026-02-18, 00:09
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Förvisso kan BO givetvis avlidit av sjukdomsfall i sömnen och när paret upptäckte det var det försent? Men de kanske inte tänkte logiskt, tex kanske de tänkte skydda sig själva om de faktiskt var påverkade, kanske även hade droger i lägenheten? Prioriteringen var i så fall väldigt korkad?
Men då åker de bara på gravfridsbrott och inte mord, det skulle förklara varför hon inte tog första bästa flyg, och varför de fortfarande är gifta och varför de i så fall nekar?
Men då borde väl inte förundersökningen ta såhär lång tid, om det bara gäller gravfridsbrott?
I omhäkningsframställan står det väl dessutom att anklagelsen är mord? Det får det väl knappast stå om BO avlidit av något annat som tex sjukdom?
Självklart dumpar man inte någon som dött i sömnen. Hur ofta händer det?
Citera
2026-02-18, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Självklart dumpar man inte någon som dött i sömnen. Hur ofta händer det?

Nu brukar ju inte jag gå runt och mörda folk eller hitta avlidna som dött i sömnen heller…så blir lite svårt att svara på, men om de var väldigt påverkade och hade droger i lägenheten, så skulle det väl kunna vara en anledning att de de tex inte ringde efter ambulans för att skydda sig själva och drogerna, men nu är de misstänkta för mord eller hur? Jag tror jag förklarade resonemanget tidigare så vet inte varför du ens frågar?
Senast redigerad av Onemisstake 2026-02-18 kl. 00:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in