Citat:
Det kanske har behövts bokas tolk? Någon eller båda kan ha mått väldigt dåligt psykiskt en period så det inte gått att hålla förhör?
Paret har troligtvis pratat ihop sig om en story innan de blev anhållna, och eftersom de verkar ha nekat från början, så har det nog dragit ut på tiden av den anledningen också, de kanske nekar hela vägen även om det finns teknisk bevisning? Orsakerna kan ju vara andra men förmodligen flera anledningar skulle jag tro?
Men det bör väl ändå snart vara klart?
Paret har troligtvis pratat ihop sig om en story innan de blev anhållna, och eftersom de verkar ha nekat från början, så har det nog dragit ut på tiden av den anledningen också, de kanske nekar hela vägen även om det finns teknisk bevisning? Orsakerna kan ju vara andra men förmodligen flera anledningar skulle jag tro?
Men det bör väl ändå snart vara klart?
Jag läste om något annat mordfall där två unga tjejer var häktade för mord (tror det var i Tove-fallet) att det är extremt ovanligt att så unga personer, som inte är straffade tidigare, klarar av den pressen, att neka så länge. Det är nästan bara gamla vana kåkfarare som klarar av det. Tror GW sa det.
Just i det fallet kollapsade ju nekandet pga att polisen i förhör (hittade på) och sa att Maja slängt Johanna under bussen (eller om det var tvärtom) och skyllt på henne, då försa sig Johanna och sen kom sanningen fram pga av det, om jag minns rätt. Maja sattes också efter ett tag i delad cell med en annan fånge, (för polisen hoppades att hon skulle anförtro sig till henne) det funkade, hon berättade vissa delar, och den cellkamraten berättade för polisen.
Så polisen har ju många sätt att försöka få mordmisstänkta att råka försäga sig, men i det här fallet har båda två nekat extremt länge, men inte skyllt på varann vad jag förstår. (Eller räknas det också som att neka kanske?) Oavsett så är det statistiskt anmärkningsvärt att båda klarat av att neka så här länge. De måste ju vara väldigt nedbrutna och svaga av att dels befinna sig i den miljön, vara så unga, vara misstänkta för mord, ha begått ett mord, samt inte ha tillgång till de droger de brukar använda. Snacka om ångest! De kan ju långt ifrån må bra, men klarar ändå av att neka i nio månader BÅDA två! Att de inte bara klappar ihop och erkänner, ofattbart!!