Citat:
Ursprungligen postat av
lakritc
Du undviker åtminstone de som bara dejtar för att äta ute gratis.
Ja den minan har man åkt på de få gånger man faktiskt lyckats få ut en tjej på dejt. Men det var nog mest jag som var dum som inte delade på notan. Men delar man på notan så kommer hon ändå se det som en anledning att skita i en eftersom man inte är "man enough".
Min teori och upplevelse från en "snygg" killes perspektiv med många matchningar är att algoritmen då och då under vissa perioder ger dig som gratis-användare likes och matchningar från fagra damer, just för att hålla dig fast vid appen när allt känns hopplöst. Det algoritmen då gör är att den ger dig oseriösa tjejer som skrivit med flera andra killar som denne sedan ghostat. Alltså tjejer som faktiskt inte är ute efter att träffa någon. Sedan får du under en period Likes skickat från riktigt fula tjejer som du inte ens vill kolla på. Antagligen för att göra dig så pass frustrerad att du till slut betalar för en prenumeration.
När du sedan betalar så får du tjejer som ser helt OK ut och som är genuina. Inte sällan skriver de först. Det är tjejer man faktiskt kan inleda något med. Problemet är att du samtidigt får några pumor och pinglor på köpet. Dessa pumor och pinglor är inte genuina, utan tillhör kategorin som bara är där för att skoja med killar eller använda för tidsfördriv, samtidigt som man har en förhoppning om att Henry Cavill ska dyka upp. Det får killen att strunta i de genuina och lägga allt krut på de snygga tjejerna. När det inte blir något med de snygga tjejerna så kommer killen tänka "Fan, jag kan ju egentligen få mycket bättre (snyggare) än de genuina. Jag gör ett nytt försök och håller mig kvar, och betalar igen så jag får några till." De genuina blir ghostade av den rätt snygga killen. Detta i syfte att få de genuina tjejerna att också betala, trots att de blivit ghostade av en kille som faktiskt ligger ganska nära varandra i skalan.
Sammanfattningsvis: Snyggaste tjejerna väntar fortfarande på den absolut snyggaste killen. De ganska snygga killarna får inte de snyggaste tjejerna. De genuina tjejerna får inte de ganska snygga killarna. De fula till medelmåttiga killarna får inte de genuina tjejerna. Det gör att sedermera fula och alldagliga män som betalat visas för de snygga tjejerna som också blir frustrerade och lockas till att betala för att se de snygga killarna. Med skillnaden att tjejer inte betalar.
Så fortsätter det, som i en ond cirkel. Ett väldigt genomtänkt sätt för Match Group att få frustrerade män att betala genom sin kalibrerade algoritm. Algoritmen hindrar genuina på samma nivå att matcha med varandra. Hade man haft en algoritm som matchade villiga människor på samma nivå så hade folk hittat varandra och Match hade tappat intäktsströmmar, vilket man inte vill. Istället matchas snygga tjejer med snygga oseriösa killar men fula seriösa killar. Och snygga killar matchas med snygga oseriösa tjejer men fula seriösa tjejer. Snygga genuina och fula genuina döljs för varandra. Här har ni förklaringen till varför nätdejting var mycket enklare för 10-15 år sedan. Då fanns ingen vinstdrivande algoritm bakom som dolde perfekta matchar från varandra.