Citat:
Jag vet men besitter juridiska kunskaper i gengäld för dyslexi. du får gärna testa mäta dig mot mig o du nu är så duktig.Jag följer lagen, som sagt förra året hade jag en utredning via 3 st handläggare från försäkringskassan. en om företaget var nytt eller det jag hade tidigare, (namn/orgnummer allt är det samma), ena om jag ens hunnit jobba innan jag blev sjuk första gången, dvs det var i samband med företags start, tredje en mer personlig aspekt.
Men alla godkände att jag gjort rätt, ärligt vet jag inte heller själv om det var rätt, men enligt paragrafer ska det vara rätt o det är vad som gäller, men jag har hamnat mellan två stolar förut, dvs även då i positiv bemärkelse, handla om SGI ingen hade ändrat min inkomst på 4 år, blev du får betalat efter denna SGI denna gång men sedan måste vi utreda din inkomst, japp systemet i nötskal. Dvs ändå gör FK uträkningar på min inkomst för jag betalar underhåll, men den hänger inte ihop med sjukpennings nivån, som sagt mycket lustigt.
Läkaren jag nu fick var en överläkare, tog bara 3min så förlängde hon sjukskrivningen med 6 veckor från tidigare läkares 8 veckor. Blev själv uppriktigt förvånad det gick så snabbt, sjukskrivningen innebär jag får resa o göra vad jag vill under denna tid, även vid ansökan ang sjukpenningen hos FK kan jag fylla i från dag 1 vill du ansöka om hela perioden? svar ja. sedan behöver jag inte göra fler ansökningar om sjukpenning FK betalar per månad.
Jag kan inte vara enda person som får sjukskrivning så här enkelt, tar man i grund o botten vet inte läkare inte ens överläkare exakt vad som är fel, man hänvisar det är i ett känsligt läge, bättre o ta det säkra före det osäkra. Men jag ska inte dölja jag har skådespelar talanger, allt från minspel till vad som kan vara fel.
Detta har mina långtidsjuka vänner lärt mig, jag tror inte heller mina långtidssjuka vänner är dom enda, tror det finns många som uppger man är sjukare än man verkligen är, vad det bevisar är att bli sjukskriven en längre tid hänger på läkare kan inte kan se allt.
På så sätt kan man ännu välja o gå på sjukpenning istället för sjukersättning, men givetvis gynnar det folk som kan juridik som har kunskap o göra så.