2026-02-16, 18:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hallbarhetnolla
Kan det vara en attack utförd efter beställning från Socialdemokraterna för att se hur civilsamhället skulle reagera på om fria ordet tystas ner i Sverige?

Det kan vara precis vem som helast tills dess att bevisningen läggs fram… hittills har vi inte sett någonting bara gissningar. I domstol skulle dom inte komma långt direkt.
Citera
2026-02-16, 18:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Flashback är en av de sista bastionerna för yttrandefrihet som Sverige har. Det är klart som fan att ryssjävlarna tycker att det är ett allvarligt hot. Yttrandefrihet är det värsta den ryska regimen vet. Skulle inte förvåna mig om Putin själv har sponsrat "No Names".
Dumheter. Om Flashback är nedlusat med rysstroll är det guldfisknivå på analysen att Ryssland skulle vilja stänga ner forumet. Varför stänga ner en tillgänglig propagandakanal?
Citera
2026-02-16, 18:23
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SPD13
Att ryssarna ser Flashback som så viktig att de väljer att angripa sidan känns lite oväntat. Jag hade nog kunnat förstå om de angripit någon tidning eller SVT men de valde alltså Flashback. Vilket säger något om vår samtid och de etablerade mediernas problem.

Om det stämmer ja.
Pressen har haft rätt mycket fel i relaterade frågor tidigare.
Citera
2026-02-16, 18:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Så admin ljuger alltså?
Vem vet vad admin vet?
Vem vet ens vem admin är?

Du har garanterat inte en susning om ovanstående så vässa gärna dina argument ett hekto. Tack.
Citera
2026-02-16, 18:24
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrabKore
Har du sniffat lim? Först pratar du om alla stängda kommentarsfält och sedan drar du till med Einsteinanalysen ”det öppna demokratiska Sverige”?

Rysk propaganda är inte önskvärt i Sverige eller på Flashback, om jag skulle vilja läsa det så finns TASS tillhanda.
Citera
2026-02-16, 18:26
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrabKore
Dumheter. Om Flashback är nedlusat med rysstroll är det guldfisknivå på analysen att Ryssland skulle vilja stänga ner forumet. Varför stänga ner en tillgänglig propagandakanal?

De har inte stängt ner forumet. Däremot har de stört datatrafiken och i och med det skapat oreda och sått misstro och ryktesspridning. Exakt det som vi sett tusen gånger tidigare. Det är ryssarnas sätt att jobba.
Citera
Medlem
Chics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Ok vatnik då vet vi Har svårt att tro att gemene Ryss bryr sig om flashback

Du har rätt i att de inte bryr sig, då de inte ens känner till sajten. De flesta ryssar känner endast till Sverige i samband med Ikea, vikingar, dalahästar och semlor/kanelbullar. Typ så.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Rysk propaganda är inte önskvärt i Sverige eller på Flashback, om jag skulle vilja läsa det så finns TASS tillhanda.
Din propaganda är inte heller önskvärd här. Propaganda är skit oavsett vilken röv den kommer ur.
Citera
2026-02-16, 18:27
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chic
Ler snarare, över vilken alternativ verklighet vissa användare verkar befinna sig i.
Det är även något som ryssar gör, när man berättat för de vad man kan läsa här.

Tänk om ryssarna fick veta att det finns platser på internet där man får skriva anonymt och om vad som helst?
Men berätta gärna det för dem. Att det finns en värld utanför Max och Roskomnadzor.
Citera
2026-02-16, 18:42
Medlem
Gingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Ryssland och många ryssar uppfattar Sverige som en ganska nybliven och antagonistisk fiende och de förstår nog att Flashback är ett mycket kraftfullt underrättelseorgan.

Självklart! Ta bara skolskjutningen förra året där media helt gick via flashback för information.
Citera
2026-02-16, 18:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
De har inte stängt ner forumet. Däremot har de stört datatrafiken och i och med det skapat oreda och sått misstro och ryktesspridning. Exakt det som vi sett tusen gånger tidigare. Det är ryssarnas sätt att jobba.
Jag har inte hävdat att ryssarna har stängt ner forumet. Jag påpekar dock att det vore märkligt om ryssen skulle vilja stänga ner ett av få ställen på svenska nätet som faktiskt tillåter rysstrollande. Jag ser verkligen inte poängen?

Däremot vill EU-trollen använda överbelastningsattacken som argument för att åsiktscensurera forumet.

Ryssen attackerade Flashback, därför ska vi stämpla alla som inte marscherar i raka led som rysstroll och sedan banna dem”. Dylika mentala återvändsgränder är inte bra för yttrandefriheten, debatter vinner man med bättre argument - inte med ”vatnik” och censur.

De här nyttiga idioterna kan verkligen inte ta in att man kan avsky dem precis lika mycket som man avskyr Ryssland.
Citera
2026-02-16, 18:51
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Jag har haft problem med att komma in även idag - "Isitdown" säger även nu i realtid att Flashback.org är nede för alla...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in