2026-02-16, 18:52
  #421
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KrabKore
Jag har inte hävdat att ryssarna har stängt ner forumet. Jag påpekar dock att det vore märkligt om ryssen skulle vilja stänga ner ett av få ställen på svenska nätet som faktiskt tillåter rysstrollande. Jag ser verkligen inte poängen?

Däremot vill EU-trollen använda överbelastningsattacken som argument för att åsiktscensurera forumet.

Ryssen attackerade Flashback, därför ska vi stämpla alla som inte marscherar i raka led som rysstroll och sedan banna dem”. Dylika mentala återvändsgränder är inte bra för yttrandefriheten, debatter vinner man med bättre argument - inte med ”vatnik” och censur.

De här nyttiga idioterna kan verkligen inte ta in att man kan avsky dem precis lika mycket som man avskyr Ryssland.
Tror de är de sista som skulle vilja stänga flashback
Tippar på helt annat land
Förslag någon?
Citera
2026-02-16, 18:53
  #422
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Tror de är de sista som skulle vilja stänga flashback
Tippar på helt annat land
Förslag någon?

Så admin ljuger alltså?
Citera
2026-02-16, 18:54
  #423
Avstängd
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Tror de är de sista som skulle vilja stänga flashback
Tippar på helt annat land
Förslag någon?

Varför måste det just vara en främmande nation? Det finns väl många svenskar som är IT-kunniga.
Citera
2026-02-16, 18:55
  #424
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Så admin ljuger alltså?
Svara på din egen fråga. Ljuger admin?
Citera
2026-02-16, 18:55
  #425
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Så admin ljuger alltså?
Har admin bekräftelse?
Citera
2026-02-16, 18:56
  #426
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Det kan du nog utesluta, vilka skulle betala för flashback?
Några
Citera
2026-02-16, 18:56
  #427
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrabKore
Svara på din egen fråga. Ljuger admin?

Nej det tror jag inte, vad tror du?
Citera
2026-02-16, 18:57
  #428
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Har admin bekräftelse?

Jag kan inte svara för admin.
Citera
2026-02-16, 19:01
  #429
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Har jag svårt att tro, möjligtvis ett gäng pundare och rysstroll, men hela iden med Flashback skulle falla.

Du får tro vad du vill och jag tror vad jag vill... Jag tror inte själv helhjärtat på tanken, men att helt förkasta den är dumt. Värre saker har väl hänt än om detta skulle vara fallet, eller hur?
Citera
2026-02-16, 19:04
  #430
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Du får tro vad du vill och jag tror vad jag vill... Jag tror inte själv helhjärtat på tanken, men att helt förkasta den är dumt. Värre saker har väl hänt än om detta skulle vara fallet, eller hur?

Nej, varken pundare eller vatnik tillhör den kategori som har den typ av ekonomi som en sådan förändring skulle innebära.

Och hur skulle anonymiteten kunna skyddas om du måste betala för tjänsten?
Citera
2026-02-16, 19:05
  #431
Medlem
kubuns avatar
Nu funkar det blixtsnabbt igen så vi eller Flashback vann igen och kommer att fortsätta så oavsett hur mycket dårarna försöker vinna - ja vinna vadå - måste ju kosta en hel del förutom en otroligt lång näsa
Citera
2026-02-16, 19:05
  #432
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KrabKore
Jag har inte hävdat att ryssarna har stängt ner forumet. Jag påpekar dock att det vore märkligt om ryssen skulle vilja stänga ner ett av få ställen på svenska nätet som faktiskt tillåter rysstrollande. Jag ser verkligen inte poängen?

Däremot vill EU-trollen använda överbelastningsattacken som argument för att åsiktscensurera forumet.

Ryssen attackerade Flashback, därför ska vi stämpla alla som inte marscherar i raka led som rysstroll och sedan banna dem”. Dylika mentala återvändsgränder är inte bra för yttrandefriheten, debatter vinner man med bättre argument - inte med ”vatnik” och censur.

De här nyttiga idioterna kan verkligen inte ta in att man kan avsky dem precis lika mycket som man avskyr Ryssland.

Det verkligt kusliga är hur effektivt man har dresserat folk att bli sina egna censorer. Man behöver inte ens ryska hackare eller liknande när ”nyttiga idioter” i väst sköter grovjobbet åt dem: att stämpla varje obekväm tanke som landsförräderi och rysstroll.

Det är den perfekta psykologiska operationen – vi monterar ner vår egen frihet i tron att vi räddar den… När dammet lagt sig finns ingen debatt kvar.. det om något borde ju vara riktigt skrämmande i en öppen demokrati och rättsstat! kasta ut dom som inte går efter majoriteten stryp ifrågasättandet.

Vi får ju hoppas att Bahnhof kommer lägga fram några tydliga bevis på vem som ligger bakom attacken annars är det skrämmande utveckling vi lever i…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in