Citat:
Ursprungligen postat av
KrabKore
Jag har inte hävdat att ryssarna har stängt ner forumet. Jag påpekar dock att det vore märkligt om ryssen skulle vilja stänga ner ett av få ställen på svenska nätet som faktiskt tillåter rysstrollande. Jag ser verkligen inte poängen?
Däremot vill EU-trollen använda överbelastningsattacken som argument för att åsiktscensurera forumet.
”Ryssen attackerade Flashback, därför ska vi stämpla alla som inte marscherar i raka led som rysstroll och sedan banna dem”. Dylika mentala återvändsgränder är inte bra för yttrandefriheten, debatter vinner man med bättre argument - inte med ”vatnik” och censur.
De här nyttiga idioterna kan verkligen inte ta in att man kan avsky dem precis lika mycket som man avskyr Ryssland.
Det verkligt kusliga är hur effektivt man har dresserat folk att bli sina egna censorer. Man behöver inte ens ryska hackare eller liknande när ”nyttiga idioter” i väst sköter grovjobbet åt dem: att stämpla varje obekväm tanke som landsförräderi och rysstroll.
Det är den perfekta psykologiska operationen – vi monterar ner vår egen frihet i tron att vi räddar den… När dammet lagt sig finns ingen debatt kvar.. det om något borde ju vara riktigt skrämmande i en öppen demokrati och rättsstat! kasta ut dom som inte går efter majoriteten stryp ifrågasättandet.
Vi får ju hoppas att Bahnhof kommer lägga fram några tydliga bevis på vem som ligger bakom attacken annars är det skrämmande utveckling vi lever i…