2026-02-16, 18:08
  #397
Medlem
Varför pratar alla i tråden om Ryssland? Kan lika gärna vara annat land
Diskutera hellre hur vi kan stötta FB för att det ska finnas för evigt
Det är ett demokratisk unikt forum vi har!
Citera
2026-02-16, 18:09
  #398
Medlem
De borde TACKA flashback där ALLA åsikter kommer fram
Citera
2026-02-16, 18:10
  #399
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SPD13
Att ryssarna ser Flashback som så viktig att de väljer att angripa sidan känns lite oväntat. Jag hade nog kunnat förstå om de angripit någon tidning eller SVT men de valde alltså Flashback. Vilket säger något om vår samtid och de etablerade mediernas problem.

Finns det någon tidning kvar som har ett öppet kommentatorsfält?
Tidningar och media springer ju oftast hit för att hitta uppslag.
Flashback är en viktig spelare idag i det öppna demokratiska Sverige.
Citera
2026-02-16, 18:11
  #400
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Finns det någon tidning kvar som har ett öppet kommentatorsfält?
Tidningar och media springer ju oftast hit för att hitta uppslag.
Flashback är en viktig spelare idag i det öppna demokratiska Sverige.
Exakt
Skulle det gå ner skulle det bli UPPROR i landet
Citera
2026-02-16, 18:12
  #401
Medlem
Chics avatar
Som vanligt så hoppar gemene Ryssland-hatare på att sprida rykten om att det återigen är björnen i öst som ligger bakom allt som går dåligt i samhället.
Vad lägligt att ha någon att skylla på om allt, precis vad man behöver när man raserat sitt eget land, en yttre fiende man kan flytta fokus på. Påminner väldigt mycket om något som gjordes på 30-talet...

T.o.m. denne Karlung poängterar att det inte är säkert än att det finns en Ryssland-koppling. Men nej, våra kära IQ över 9000-användare här, som (i brist på annat i livet, verkar det som) är stammisar i ett par specifika trådar, och i vars huvud Putin verkar figurera 24/7, har redan löst mysteriet. Brace yourself!

Putin hackade sig personligen in (eller åtminstone gav ordern om att göra det) på Flashback, för han insåg att det är den avgörande pusselbiten i det framtida världsherraväldet.

Ärligt talat, även om det vore en rysk hacker-grupp (vilket är fullständigt möjligt), hur ska ni någonsin få fram sanningen om det? Man kan använda ryska IP-addresser för att maskera vem som ligger bakom det. Och är det en rysk hackergrupp, så måste man också bevisa att de har koppling till staten, om det är det man påstår.

inb4 "kÄft3n rYzztr0ll!!111"
Citera
2026-02-16, 18:12
  #402
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Forumet behöver städas det är uppenbart. Moderatorena har kastat ut många men de får härja länge.
Fler borde lära sig slå ihjäl ryssar på diverse olika sätt
Nej de löser inte belastningsattacken i sig. Men känns bra
Är du nöjd med ditt svar?

Ok, glöm bort att jag citerade dig.
Citera
2026-02-16, 18:12
  #403
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvargman
Haha
Ägda

Pinsamt för Bahnhof är de ju iallafall… deras kärnvapenkällare å allt hjälpt föga mot detta.😅
Citera
2026-02-16, 18:13
  #404
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Pinsamt för Bahnhof är de ju iallafall… deras kärnvapenkällare å allt hjälpt föga mot detta.😅

Verkligen.
Jävla trams.
Citera
2026-02-16, 18:13
  #405
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SPD13
Att ryssarna ser Flashback som så viktig att de väljer att angripa sidan känns lite oväntat. Jag hade nog kunnat förstå om de angripit någon tidning eller SVT men de valde alltså Flashback. Vilket säger något om vår samtid och de etablerade mediernas problem.

Flashback är en av de sista bastionerna för yttrandefrihet som Sverige har. Det är klart som fan att ryssjävlarna tycker att det är ett allvarligt hot. Yttrandefrihet är det värsta den ryska regimen vet. Skulle inte förvåna mig om Putin själv har sponsrat "No Names".
Citera
2026-02-16, 18:14
  #406
Avstängd
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smeagolsfisk
Vad är skitsnack av det jag skrivit? Bemöt det jag skrivit istället. Problemet är ju att ni inte kan det, det enda du och dina gelikar klarar av är att peka finger och skrika ryzztroll. Jävla fårskallar.

Jag är svensk och jag tänker inte låta mig tystas eller bli utsatt för dylika påhopp från ett gäng nyttiga idioter. Jag tänker inte spela med i propaganda och låtsas som ingenting oavsett från vilken främmande nation det kommer från så länge jag och mitt land Sverige drabbas. Så enkelt är det.

Varför måste det just vara en främmande nation? Det finns väl många svenskar som är IT-kunniga.
Citera
2026-02-16, 18:14
  #407
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Finns det någon tidning kvar som har ett öppet kommentatorsfält?
Tidningar och media springer ju oftast hit för att hitta uppslag.
Flashback är en viktig spelare idag i det öppna demokratiska Sverige.
Har du sniffat lim? Först pratar du om alla stängda kommentarsfält och sedan drar du till med Einsteinanalysen ”det öppna demokratiska Sverige”?
Citera
2026-02-16, 18:16
  #408
Avstängd
Hallbarhetnollas avatar
Kan det vara en attack utförd efter beställning från Socialdemokraterna för att se hur civilsamhället skulle reagera på om fria ordet tystas ner i Sverige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in