Varför skulle attackerna sluta om Flashback rensar ut alla rysshoror?
Det är en väldigt bra fråga. Jag tror att det bästa för Flashback när det gäller Ryssland vore om användarna inte började gapa rysstroll till höger och vänster. Som det är nu är man ett rysstroll om man inte unisont beskyller andra för att vara det.
Visst, men i just den här attacken?
(Jag editerade in mitt resonemang i inlägget ovan)
Jag kan inget om IT-men problemet kvarstår ju nu också.
Det verkar konstigt som fan om man identifierat trafiken?
"Vad gör ryssen när man inte vinner "kriget" i Ukraina? Man ger sig på infrastrukturen istället.
Vad gör ryssen man inte inte vinner "propagandakriget" på Flashback? (se ovan)"
"Vad gör ryssen när man inte vinner "kriget" i Ukraina? Man ger sig på infrastrukturen istället.
Vad gör ryssen man inte inte vinner "propagandakriget" på Flashback? (se ovan)"
Det är en väldigt bra fråga. Jag tror att det bästa för Flashback när det gäller Ryssland vore om användarna inte började gapa rysstroll till höger och vänster. Som det är nu är man ett rysstroll om man inte unisont beskyller andra för att vara det.
Så är det, det är så löjligt. Det är samma typ av människor som pekade ut andra kvinnor som häxor när det begav sig. Idioter helt enkelt.
En ledtråd för att urskilja ett riktigt "rysstroll" är dess användning av så kallade ryska talking points.
Du har nästan bockat av alla i din text, grattis!
Inte ens TASS lyckas bättre.
Enögda personer som drivs av hat mot Ryssland har störtat Ukraina i fördärvet och riskerar nu störta Sverige i fördärvet. Som grannland till en stormakt bör man försöka upprätthålla en god grannsämja utan att för den skull bli en vasall.
Tänk vad bra det hade varit för Ukraina om vi i Sverige, istället för att skicka vapen hade skickat erfarna diplomater. Tänk vad bra det hade varit för Ukraina att få en tidig fredlig uppgörelse med Ryssland istället för att fortsätta en kontraproduktiv militär kamp. Eller tror du fortfarande att Ukraina kommer erbjudas en bättre fredsuppgörelse än Minsk-fördraget?
Tänk vad bra det varit om vi inte tillsammans med ukrainska ultranationalister pressat Ukraina att gå med i Nato mot folkviljan och mot deras självständighetsdeklaration 1990 som utlovade permanent neutralitet och alliansfrihet.
Tänk vad bra det varit för Ukraina om vi inte uppmuntrat ukrainsk ultraextremism utan stått upp för alla ukrainska medborgares rättigheter, oavsett om deras modersmål var ukrainska eller ryska.
Tänk vad bra det varit om vi gett Ukraina en möjlighet att både gå med både i EU och EAEU.
Enligt din avatarbild vill du ha fred i Ukraina. Där är vi ense men jag tycker inte du realistiskt och pragmatiskt propagerar för det.
På samma sätt ligger det inte i Sveriges intresse att anklaga Ryssland för allt mystiskt som händer. Först när och om man har klara bevis bör man protestera mot ett grannland och det ska ske via diplomatiska kanaler. Det har nu varit alltför många gånger som Ryssland reflexmässigt anklagats i media för sådant som sedan visat sig ha naturliga förklaringar:
Det kommer ju nu göras en polisutredning.Låt oss avvakta den innan vi anklagar Ryssland för detta. Klart är att det är en attack på vår yttrandefrihet och demokrati. För mig är Flashback yttrandefrihetens vattenhål i Sverige och det ska vi vara tacksamma för och mycket rädda om.
Vad är skitsnack av det jag skrivit? Bemöt det jag skrivit istället. Problemet är ju att ni inte kan det, det enda du och dina gelikar klarar av är att peka finger och skrika ryzztroll. Jävla fårskallar.
Jag är svensk och jag tänker inte låta mig tystas eller bli utsatt för dylika påhopp från ett gäng nyttiga idioter. Jag tänker inte spela med i propaganda och låtsas som ingenting oavsett från vilken främmande nation det kommer från så länge jag och mitt land Sverige drabbas. Så enkelt är det.
Instämmer. Att detta skulle vara en rysk attack från ryska staten är högst osannolikt. Varför skulle de attackera Flashback av alla ställen? Flashback är väl den enda plattformen i Sverige där man får framföra pro-ryska åsikter.
Om Ryssland som stat ville jävlas med Sverige hade man utfört dessa attacker på våra myndigheter eller Aftonbladet och Expressen, inte Flashback.
Min gissning är att denna attack kommer från idioten som brukar skriva Carl-Bildt-trådar. Visserligen påstår han sig vara ryss, men har knappast något med Ryssland som stat och nation att göra.
Enögda personer som drivs av hat mot Ryssland har störtat Ukraina i fördärvet och riskerar nu störta Sverige i fördärvet. Som grannland till en stormakt bör man försöka upprätthålla en god grannsämja utan att för den skull bli en vasall.
Tänk vad bra det hade varit för Ukraina om vi i Sverige, istället för att skicka vapen hade skickat erfarna diplomater. Tänk vad bra det hade varit för Ukraina att få en tidig fredlig uppgörelse med Ryssland istället för att fortsätta en kontraproduktiv militär kamp. Eller tror du fortfarande att Ukraina kommer erbjudas en bättre fredsuppgörelse än Minsk-fördraget?
Tänk vad bra det varit om vi inte tillsammans med ukrainska ultranationalister pressat Ukraina att gå med i Nato mot folkviljan och mot deras självständighetsdeklaration 1990 som utlovade permanent neutralitet och alliansfrihet.
Tänk vad bra det varit för Ukraina om vi inte uppmuntrat ukrainsk ultraextremism utan stått upp för alla ukrainska medborgares rättigheter, oavsett om deras modersmål var ukrainska eller ryska.
Tänk vad bra det varit om vi gett Ukraina en möjlighet att både gå med både i EU och EAEU.
Enligt din avatarbild vill du ha fred i Ukraina. Där är vi ense men jag tycker inte du realistiskt och pragmatiskt propagerar för det.
På samma sätt ligger det inte i Sveriges intresse att anklaga Ryssland för allt mystiskt som händer. Först när och om man har klara bevis bör man protestera mot ett grannland och det ska ske via diplomatiska kanaler. Det har nu varit alltför många gånger som Ryssland reflexmässigt anklagats i media för sådant som sedan visat sig ha naturliga förklaringar:
Det kommer ju nu göras en polisutredning.Låt oss avvakta den innan vi anklagar Ryssland för detta. Klart är att det är en attack på vår yttrandefrihet och demokrati. För mig är Flashback yttrandefrihetens vattenhål i Sverige och det ska vi vara tacksamma för och mycket rädda om.
Hur kommer du och alla andra ryssympatisörer att reagera om det nu visar sig att Ryssland ligger bakom attacken?
Har även ni en gräns hur mycket Ryssland får hålla på med sin omvärld?
Instämmer. Att detta skulle vara en rysk attack från ryska staten är högst osannolikt. Varför skulle de attackera Flashback av alla ställen? Flashback är väl den enda plattformen i Sverige där man får framföra pro-ryska åsikter.
Om Ryssland som stat ville jävlas med Sverige hade man utfört dessa attacker på våra myndigheter eller Aftonbladet och Expressen, inte Flashback.
Min gissning är att denna attack kommer från idioten som brukar skriva Carl-Bildt-trådar. Visserligen påstår han sig vara ryss, men har knappast något med Ryssland som stat och nation att göra.
Nej visst, men är det någon som faktiskt hävdat att angreppet skulle vara initierat, eller ens understött, av ryska staten?
Vad som nämnts är väl en "pro-rysk" grupp och de kan väl agera helt på eget bevåg. Egentligen räcker det väl med att någon enskild medlem i den gruppen som har tillgång till deras resurser får för sig att sänka Flashback.
Sedan kanske ryska staten i sin tur inte är så intresserade av att ta gruppen i örat så länge de går lös på annat än ryska intressen.