2026-02-16, 16:27
  #349
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Vad gör ryssen när man inte vinner "kriget" i Ukraina? Man ger sig på infrastrukturen istället.
Vad gör ryssen man inte inte vinner "propagandakriget" på Flashback? (se ovan)

Bara det här att vissa anser sig slåss i ett krig på Flashback mot ryssar är ju skrattretande. Nog kan det finnas ett och annat rysstroll, jag utesluter det inte. Men många här lever i en alternativ verklighet där dom tror att det dom skriver här på är en del av slagfältet och dom gör skillnad. "Jag skrev att ryssar är nazister på flashback, nu jävlar förlorar RyZZland propagandakriget".

Spelar ingen roll om du är emot Nato och argumenterar för svensk neutralitet, gillar fred och inte eskalering, inte gillar att Sverige skänker bort miljarder till korrupta människor i Ukraina som stoppar det i egen ficka. Inte går på propaganda om kriget, dvs att det går så jävla dåligt för ryssland, att ryssland kommer kollapsa snart (som det var de första åren), inte tycker att förklaringen att Ryssland har bombat sin egen gasledning är rimlig osv..

Är du inte alltid med är du emot och är du emot så är du ett RyZZtroLL. Spelar ingen roll om du egentligen är svensk, det är ju vad en ryss skulle säga..
Citera
2026-02-16, 16:29
  #350
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Om det nu är ryssen, så är det begripligt om de är förbannade på oss. Att jag tar upp olika orsaker till det är inte att flytta fokus.

I decennier har vi skrämts med ryssen trots att de inte gjort oss något. Vi har gjort allt vi kan och lite till för att reta upp dom, men de har inte rätt att reagera?

Så varför vågar man inte stå för det då, det skall alltid smygas från ryskt håll?
Nog att man är kuvat värdelöst skitfolk, så räknas man väl ändå till ryggradsdjuren?
Citera
2026-02-16, 16:33
  #351
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smeagolsfisk
Bara det här att vissa anser sig slåss i ett krig på Flashback mot ryssar är ju skrattretande. Nog kan det finnas ett och annat rysstroll, jag utesluter det inte. Men många här lever i en alternativ verklighet där dom tror att det dom skriver här på är en del av slagfältet och dom gör skillnad. "Jag skrev att ryssar är nazister på flashback, nu jävlar förlorar RyZZland propagandakriget".

Spelar ingen roll om du är emot Nato och argumenterar för svensk neutralitet, gillar fred och inte eskalering, inte gillar att Sverige skänker bort miljarder till korrupta människor i Ukraina som stoppar det i egen ficka. Inte går på propaganda om kriget, dvs att det går så jävla dåligt för ryssland, att ryssland kommer kollapsa snart (som det var de första åren), inte tycker att förklaringen att Ryssland har bombat sin egen gasledning är rimlig osv..

Är du inte alltid med är du emot och är du emot så är du ett RyZZtroLL. Spelar ingen roll om du egentligen är svensk, det är ju vad en ryss skulle säga..

En ledtråd för att urskilja ett riktigt "rysstroll" är dess användning av så kallade ryska talking points.

Du har nästan bockat av alla i din text, grattis!
Inte ens TASS lyckas bättre.
Citera
2026-02-16, 16:33
  #352
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Om det nu är ryssen, så är det begripligt om de är förbannade på oss. Att jag tar upp olika orsaker till det är inte att flytta fokus.

I decennier har vi skrämts med ryssen trots att de inte gjort oss något. Vi har gjort allt vi kan och lite till för att reta upp dom, men de har inte rätt att reagera?

Vi har gjort allt och lite till för att reta upp Ryzzland????

Förlåt för att jag skrattar ihjäl mig!!!

Så ge mig några exempel! Vad exakt har vi gjort för att reta upp Ryzzland? Observera att exempel inte räcker, utan allra minst fem exempel måste du lägga fram!
Citera
2026-02-16, 16:38
  #353
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeclanPrimus
Rysk logik.anfalla och mörda ukrainas innevånare knappast logiskt .




Kan du komma ihåg vad du själv skriver?

Citat
Ha du russofobi.dom flesta ryssar är bra människor.
Sluta anklaga ryssland för allt
Citera
2026-02-16, 16:39
  #354
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Så varför vågar man inte stå för det då, det skall alltid smygas från ryskt håll?
Nog att man är kuvat värdelöst skitfolk, så räknas man väl ändå till ryggradsdjuren?
Vad är ”ryskt håll”, är det ryssar du syftar på så har jag inte märkt av något smygande. Och om det är svenskar utan blint rysshat, så är det sällan personer som ”valt sida”, utan människor som har ett djupare perspektiv på konflikten. Detta smygs det inte heller med, vad jag kan se.

Jag tror fortfarande inte att det handlar om FB som sådant och vilka som skriver här. De som står bakom attacken har valt FB för att det är ett stort forum som påverkar många.
Citera
2026-02-16, 16:40
  #355
Medlem
RitchieBlackmores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImNotGuilty
”Nu vet vi i alla fall lite mer om vilka det är som ligger bakom och mycket tyder på att det är den proryska gruppen ”No names”, säger Karlung.”

Föga förvånade att det var Ryzzvänliga avskum som var dem skyldiga.
Slava Ukraini 💪🏻
Make them naziz burn in hell.
Kanske eb tröst att Ukraina ligger på femte plats?
Ryssarna kvalar inte ens in top ten...

Källa CloudFlare 2025:
https://blog.cloudflare.com/ddos-threat-report-for-2025-q1/
Citera
2026-02-16, 16:41
  #356
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
En ledtråd för att urskilja ett riktigt "rysstroll" är dess användning av så kallade ryska talking points.

Du har nästan bockat av alla i din text, grattis!
Inte ens TASS lyckas bättre.

Ni är så jävla paranoida och löjliga! Som sagt, är man inte med är man emot. Är man emot är man ett rysstroll. Vågar du ens ifrågasätta, vilket man bör göra som svensk, så är det ryska "talking points".

PATETISKT!

Som att Ryssland är dom enda som håller på med propaganda i det här kriget...

Jag tror ärligt talat att ni förlorar på att peka ut alla ifrågasättanden som påverkansoperationer från främmande makt, dvs ryssland. Sannolikheten är större att det är din granne som inte håller med.
__________________
Senast redigerad av Smeagolsfisk 2026-02-16 kl. 16:43.
Citera
2026-02-16, 16:41
  #357
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Varför känner du ett sådant behov av att försvara Ryssland om nu det är på felaktiga grunder?

Du har väl inget med Ryssland att göra? Tror nog de är stora nog att försvara sig själva.

Det där är en klassisk halmgubbe! när man inte kan svara på motståndarens tekniska eller logiska argument, så hittar man på en helt annan åsikt och personangrepp bara för att slippa ta debatten... Det är ett klassiskt sätt att försöka tysta ner kritik genom att stämpla motståndaren. Men de lyckades inte!

Det har absolut ingenting med Ryssland att göra – det handlar om att inte svälja billig PR med hull och hår… och svensk media!
Du borde väl själv ifrågasätta varför en svensk operatör, som tar betalt för att vara ”säkrast i Sverige”, får kasta ur sig anklagelser utan att visa upp en enda loggfil eller ett enda bevis?
Det handlar om Bahnhofs trovärdighet här och svensk media. Ska vi bara acceptera ”ryska hackare” som ett standardiserat frikort varje gång en svensk tjänst går ner på grund av bristande kapacitet??? Att blanda ihop teknisk källkritik med storpolitik är bara ett sätt att flytta fokus från att Bahnhofs '
”oslagbara” infrastruktur uppenbarligen inte höll måttet alls…
Citera
2026-02-16, 16:42
  #358
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smeagolsfisk
Ni är så jävla paranoida och löjliga! Som sagt, är man inte med är man emot. Är man emot är man ett rysstroll. Vågar du ens ifrågasätta, vilket som man bör göra som svensk, så är det ryska "talking points".

PATETISKT!

Som att Ryssland är dom enda som håller på med propaganda i det här kriget...

Jag tror ärligt talat att ni förlorar på att peka ut alla ifrågasättanden som påverkansoperationer från främmande makt, dvs ryssland. Sannolikheten är större att det är din granne som inte håller med.

Ni? Är inte du svensk?
Citera
2026-02-16, 16:47
  #359
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Som sagt, så länge inte Flashback rensar ut alla rysshoror så lär attackerna fortsätta.
Sverige är en nagel i ögat för ryssen, tro f-n att de vill tysta svensk yttrandefrihet.
Varför skulle attackerna sluta om Flashback rensar ut alla rysshoror?
Citera
2026-02-16, 16:59
  #360
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Som sagt, så länge inte Flashback rensar ut alla rysshoror så lär attackerna fortsätta.
Sverige är en nagel i ögat för ryssen, tro f-n att de vill tysta svensk yttrandefrihet.

Vilka övriga sidor har varit utsatta?

Jag tycker den här händelsen är precis lika ologisk som när det påstods att Ryssland skulle ligga bakom sprängningen av Nordstream.

Om nu Flashback är fullt av *Rysshoror* och det är den minst politiskt korrekta uppfattningen, varför skulle Ryssland då attackera just den sida som är bäst på att framföra Pro-Ryska åsikter?
__________________
Senast redigerad av scoremax 2026-02-16 kl. 17:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in