2026-02-15, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Tackar för att du uppmärksammade detta. FUP är ju väldigt omfattande, och jag orkade inte läsa allt.

Denna del om EB:s tidigare misstänkta brottslighet hade jag missat. Dessa tidigare anmälningar och brottsmisstankar visar ju att EB haft en tendens att dricka sig hejdlöst berusad, och att begå både vålds- och tillgrepsbrott i berusat tillstånd.

Att han haft ett sådant beteende vid upprepade tillfällen tidigare stärker förstås bilden av att han tagit sig in i mordoffrens bostad i syfte att stjäla, och att han blivit våldsam när offren konfronterat honom.

Man kan nog också ta för givet att EB gjort liknande saker vid långt fler tillfällen än vad som framgår av FUP. Småstölder, skadegörelse och aggressivt beteende är ju sånt som i många fall inte anmäls/upptäcks.

Ja, här har vi en lågpresterande tosing som inte lyckats med någonting. Att det skulle gå så här illa kunde varken han eller någon annan räkna ut. Stackars idiot som nu ska in på livstid. Han som bara ville supa och blir full.

Att han pissade i en barnsäng förklarar mycket. Noll koll.

Gillar att läsa fup:ar, men denna skiter jag i.
Citera
2026-02-16, 10:39
Medlem
G.Silverbanes avatar
Man kan fråga sig varför just det huset fick påhälsning av EB... Någon som vet hur länge AN och LN bott i huset och vem som bodde där tidigare?
Citera
2026-02-16, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrahead
Stort tack!

Denna fup funkar ej längre . Kan du ladda upp igen tro ?
Citera
2026-02-16, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
En sida som var intressant i FUP (stora filen) var sida 277 + 278.

Han verkar ha gillat lite stölder, inbrott, våld och skadegörelse.

Jag blev intresserad av denna info om tidigare brottsmisstankar mot EB och kollade FUP, som jag hade kvar i datorn. Men jag hittade inte det ställe du citerar. Vad menar du med "stora filen"? Den version av FUP:en jag laddade ner består av 5 PDF.filer med följande filnamn:

5000K504222253
5000K504222252
5000K50422225Aktbil67
5000K50422225Aktbil66compressed
5000K50422225Aktbil68

Har jag missat någon del av FUP?
Citera
2026-02-16, 21:28
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Jag blev intresserad av denna info om tidigare brottsmisstankar mot EB och kollade FUP, som jag hade kvar i datorn. Men jag hittade inte det ställe du citerar. Vad menar du med "stora filen"? Den version av FUP:en jag laddade ner består av 5 PDF.filer med följande filnamn:

5000K504222253
5000K504222252
5000K50422225Aktbil67
5000K50422225Aktbil66compressed
5000K50422225Aktbil68

Har jag missat någon del av FUP?

Har inte filerna framför mig här och nu men antar att jag menade den fil som var störst i MB, eller i antal sidor? Vet inte själv vad jag menade riktigt. Det kanske sammanfaller?

Har du kollat i innehållsförteckningen?
Citera
2026-02-17, 01:00
Medlem
Citat:
Har inte filerna framför mig här och nu men antar att jag menade den fil som var störst i MB, eller i antal sidor? Vet inte själv vad jag menade riktigt. Det kanske sammanfaller?

Har du kollat i innehållsförteckningen?

Jag hade tydligen missat att ladda ner just den delen av FUP som innehöll listan du citerade. Hittade den efter en del letande i denna tråd. Den gav en intressant inblick i vad EB levt för slags liv. Ett återkommande mönster verkar ha varit våldsamt supande, aggressivt beteende och småstölder.

Det grövsta brottet som nämns är en misstänkt våldtäkt i Linköping, som tydligen aldrig ledde till åtal. Det vore intressant att få veta mer om denna händelse, men jag gissar att det är omöjligt att få fram mer info.
Citera
2026-02-17, 08:47
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Jag hade tydligen missat att ladda ner just den delen av FUP som innehöll listan du citerade. Hittade den efter en del letande i denna tråd. Den gav en intressant inblick i vad EB levt för slags liv. Ett återkommande mönster verkar ha varit våldsamt supande, aggressivt beteende och småstölder.

Det grövsta brottet som nämns är en misstänkt våldtäkt i Linköping, som tydligen aldrig ledde till åtal. Det vore intressant att få veta mer om denna händelse, men jag gissar att det är omöjligt att få fram mer info.

Bra att du hittade rätt dokument.

Polisen som fixade ihop listan skrev ju vad de flesta misstänkta brotten handlade om men några där kom utan kommentarer.

Citat:
0500-K11726-96 Anmälan: Stöld i bostad

0500-K1271-00 Anmälan: Misshandel

0500-K25378-04 Anmälan: Våldtäkt

Man kan ju undra varför? Det där med stölden i bostaden hade man ju kunnat borra lite i. Med tanke på vad som hände offren i detta fallet.

Våldtäkten går nog inte att få fram något om eftersom det lär vara sekretess men kanske kan man be om polisanmälan. Har man tur kanske adrerssen för brottet framgår efter om det var utomhus eller inomhus etc.
Citera
2026-02-17, 14:28
Medlem
Citat:
Bra att du hittade rätt dokument.

Polisen som fixade ihop listan skrev ju vad de flesta misstänkta brotten handlade om men några där kom utan kommentarer.

Man kan ju undra varför? Det där med stölden i bostaden hade man ju kunnat borra lite i. Med tanke på vad som hände offren i detta fallet.

Våldtäkten går nog inte att få fram något om eftersom det lär vara sekretess men kanske kan man be om polisanmälan. Har man tur kanske adrerssen för brottet framgår efter om det var utomhus eller inomhus etc.

Jag försökte faktiskt gräva lite i just våldtäkten genom att söka på den adress som uppges som brottsplats. (Bland uppgifterna i FUP nämns en adress samt brottsoffrets förnamn.) Det verkar inte som om någon är skriven på den uppgivna adressen. Möjligen handlar det om en fastighet som är under renovering eller ska rivas, så att ingen bor där f.n.

Det finns även ett namn på ett vittne, men vittnet har ett väldigt vanligt namn, och alla uppgifter utom namnet är maskade. Så det finns inte mycket att gå på vad gäller detta misstänkta brott.

Vad gäller misshandeln som inte heller verkar ha lett till åtal/dom, så framgår detaljer om denna i FUP. EB arbetade på ett plåtslageri i Linköping. Han blev på nåt sätt av med nycklar till en firmabil som ägdes av hans chef, och verkar sedan ha försökt bryta upp bilens lås. När chefen ställde honom till svars för detta började han slåss.
Senast redigerad av skanskman 2026-02-17 kl. 14:37.
Citera
2026-02-17, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linslusen24
Fup
https://limewire.com/d/FLNLW#QGvyYqNXIA
https://limewire.com/d/uapIC#sehkIY7aXF

Stort tack!
Citera
2026-02-24, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linslusen24
Fup
https://limewire.com/d/FLNLW#QGvyYqNXIA
https://limewire.com/d/uapIC#sehkIY7aXF

Skulle du vilja ladda upp fup:en igen? Länkarna är döda
Tack på förhand!
Citera
2026-02-28, 17:41
Medlem
Rättspsykiatrisk undersökning borde vara klar i veckan.
Citera
2026-02-28, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Rättspsykiatrisk undersökning borde vara klar i veckan.

Jag har väldigt svårt att tänka mig att han bedöms ha varit psykiskt störd/sjuk på ett sådant sätt att det befriar honom från straffansvar. Min gissning är att han får livstids fängelse för mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in