2026-02-16, 13:36
  #277
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
”Mycket tyder på” är bara en gissning… inget tekniskt bevis!

Det är som en domare i en rättssal sa till en åtalad person att ”mycket tyder på” att du rånade banken! Och sen säger ”Men tyvärr har vi inte teknisk bevisning på det”… ”men det blir bra så vi ger dig 7 år i fängelse!”
Flashback är dock ingen rättsal... det är det ingen som tror. Kanske du då iofs. 😉
Citera
2026-02-16, 13:37
  #278
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Märklig rubriksättning? Det är mer märkligt att ni gamla revolutionskommunister och fascister inte hyllar Rysslands nedsläckning av FB, det fria ordet är det farligaste som finns och måste till varje pris bekämpas…
Du menar att vi slapp dina jätterfarliga inlägg i 24 timmar skulle vara ett hot mot rikets säkerhet?
Kontakta Lamotte, jag tror han har en gammal skyddsväst du kan få köpa när du surfar

Rubriksättningar ska vara sakliga och neutrala. Pekar man finger åt något håll så får man komma med lite mer än magkänslor.
Citera
2026-02-16, 13:39
  #279
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeclanPrimus
Rysk logik.anfalla och mörda ukrainas innevånare knappast logiskt .
Visst finns det väl en solklar logik där.

Putin kan inte ordna fram tillväxt. Hans politik hindrar tillväxt. -> Folket blir successivt mer missnöjt. -> Putin drar igång ett krig för att få fokus på något annat, och samla folket mot en yttre fiende.

Samma logik för den argentinska militärdiktaturen när dom anföll Falklandsöarna.
Citera
2026-02-16, 13:41
  #280
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Att han dessutom ägnat sig åt trollverksamhet tidigare verkar ingen bry sig om...
Detta trots att han då "klädde ut sig till ryss".
Med tanke på hans egen historik av att leka rysk trollfabrik skulle det kunna va han själv som beställt Ddos-attacken.
Gratis reklam?


"1995 blev Karlung delägare och VD i internetoperatören Bahnhof. 1997 rönte företaget, via dess egen reklambyrå Komintern, stor uppmärksamhet med sajten Tass.net. Sidan byggdes för att efterlikna den ryska nyhetsbyrån TASS och innehöll en fejkad nyhet om att Kambodjas förre ledare Pol Pot fått asyl i Sverige. Nyheten fick stor spridning i Sverige och internationellt, men den tilltänkta debatten om desinformation och både de möjligheter och risker som fanns med internet uteblev. ”Jag vet inte om vi var först i världen, men jag tror inte att någon planterat en sådan storskalig falsk nyhet innan. Idag pågår det ju hela tiden.” Har Karlung själv sagt om tilltaget."

https://sv.wikipedia.org/wiki/Jon_Karlung

Hahaha whaaaaaat?? Detta hade jag ingen aning om… herregud! Detta är ju faktiskt helt sjukt. Om han lyckades lura hela medie-Sverige 1997 med en fejkad rysk nyhetsbyrå, vad stoppar honom från att göra något liknande idag?

Kanske de alltså är falseflag?
Citera
2026-02-16, 13:44
  #281
Avstängd
Galejans avatar
Man är bra dum i huvudet om man tror att Putin sitter i Kreml och smider planer mot Flashback.

- Komrads. We need to attack Flashback Forum. It’s very important for Russian sovereignty that boomer guy forum stop working!

Tror man det är man en fårskalle. Det var naturligtvis samma krafter som ddosade Flashback den här gången som gjorde det för några år sedan när det var stora demonstrationer på Gotland. Då var det sannolikt den svenska staten som plockade bort möjligheten för folk att anonymt kunna samordna sig via forumet. Sedan har Flashback flyttat sina servrar till en säkrare och bättre serverhall och därför var sannolikt samma svenska stat intresserade av att kolla om man kan få ner forumet även på den nya adressen ifall man vill.

Beskyll inte främmande makt för sånt som vi vet att våra egna är kapabla till. Man måste fundera över vem som har mest nytta av att strypa den oövervakade kommunikationen mellan medborgarna i ett skarpt läge?
__________________
Senast redigerad av Galejan 2026-02-16 kl. 14:08.
Citera
2026-02-16, 13:44
  #282
Medlem
guderis avatar
Otippat att det var ryssarna som låg bakom, lika otippat att vatnik redan är inne och grinar i tråden.
Citera
2026-02-16, 13:46
  #283
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekbo251
Visst finns det väl en solklar logik där.

Putin kan inte ordna fram tillväxt. Hans politik hindrar tillväxt. -> Folket blir successivt mer missnöjt. -> Putin drar igång ett krig för att få fokus på något annat, och samla folket mot en yttre fiende.

Samma logik för den argentinska militärdiktaturen när dom anföll Falklandsöarna.
Ja och det läskiga med den teorin är att det är inte bara Putin som hade anledning 2022 att "flytta fokus från något annat"...
Inte minst Boris Johnson som var först och tydligast ute och hetsade, ingen som minns att Boris Johnson satt i skiten så det skriker om det för att han stängt in befolkningen i "lockdown" medan han själv hade galna fester på Downing Street 10?
Inte bara Putin och Boris som satt i skiten för de fuckat upp med lockdowns, coronapanik och fejkvaccin, även Zelensky, Biden och de flesta!
Kriget räddade många av världens politiker genom "att flytta fokus"...
Citera
2026-02-16, 13:47
  #284
Medlem
Lloyd.Christmass avatar
Inte direkt förvånad över att det var ryssarna som låg bakom. De kränker andra länders luftrum, invaderar och mördar folk i ett annat land, utför cyberattacker... Fy fan vad jag är less på dessa ryssar, alltså.
Citera
2026-02-16, 13:49
  #285
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Att han dessutom ägnat sig åt trollverksamhet tidigare verkar ingen bry sig om...
Detta trots att han då "klädde ut sig till ryss".
Med tanke på hans egen historik av att leka rysk trollfabrik skulle det kunna va han själv som beställt Ddos-attacken.
Gratis reklam?


"1995 blev Karlung delägare och VD i internetoperatören Bahnhof. 1997 rönte företaget, via dess egen reklambyrå Komintern, stor uppmärksamhet med sajten Tass.net. Sidan byggdes för att efterlikna den ryska nyhetsbyrån TASS och innehöll en fejkad nyhet om att Kambodjas förre ledare Pol Pot fått asyl i Sverige. Nyheten fick stor spridning i Sverige och internationellt, men den tilltänkta debatten om desinformation och både de möjligheter och risker som fanns med internet uteblev. ”Jag vet inte om vi var först i världen, men jag tror inte att någon planterat en sådan storskalig falsk nyhet innan. Idag pågår det ju hela tiden.” Har Karlung själv sagt om tilltaget."

https://sv.wikipedia.org/wiki/Jon_Karlung

Varför chattar du på ett forum som du uppenbarligen saknar förtroende för? Vilken loser gör det? Har du ingen stolthet? Ett helt "ryskt" beteende....
Citera
2026-02-16, 13:52
  #286
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lloyd.Christmas
Inte direkt förvånad över att det var ryssarna som låg bakom. De kränker andra länders luftrum, invaderar och mördar folk i ett annat land, utför cyberattacker... Fy fan vad jag är less på dessa ryssar, alltså.
Nastrovja

Bög ryssarna försökte stoppa vår fria kanal återgäldning kommer från våra hackers. vill dom ha när krig så Bring it on. Flashback står redo med gamle Blue i general klädsel med bongen o tangentbord laddat.
Citera
2026-02-16, 13:53
  #287
Medlem
HomoDeuss avatar
Har vi någon lista över suspects?

Bahnhof? Som nu kan kränga "säker" vpn till räddhågsna flashbackare?

Någon vänstergrupp? Som räddar världen genom att lägga ut deg på en ddos-attack mot flashback under några dagar?

Ryssar? Som är sur på att vi förolämpar dvärgen och efterblivna ryssar?

Vita huset? P.g.a allt påpekande om clownens pinsamheter?

Aliens?

Någon AGI? För att det skrivs för lite om AI eller är för svårt att posta inlägg?

Vad tror folk?
Citera
2026-02-16, 13:54
  #288
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Har vi någon lista över suspects?

Bahnhof? Som nu kan kränga "säker" vpn till räddhågsna flashbackare?

Någon vänstergrupp? Som räddar världen genom att lägga ut deg på en ddos-attack mot flashback under några dagar?

Ryssar? Som är sur på att vi förolämpar dvärgen och efterblivna ryssar?

Vita huset? P.g.a allt påpekande om clownens pinsamheter?

Aliens?

Någon AGI? För att det skrivs för lite om AI eller är för svårt att posta inlägg?

Vad tror folk?

Enkelt, vi tror på forumets uppgift om att attacken var rysk. Om vi inte trodde på forumet skulle vi inte vistas här. Bara losers hänger på ett ställe de inte gillar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in