2026-02-15, 22:24
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Men dessa skribenter kunde inte före kriget ens peka ut Ukraina på kartan. De har aldrig hört talas om att krim är ryssland karlskrona eller om jalta konferensen som alltså hölls i tsarens gamla palats (inte ukrainske presidentens).

Jag tror ni övervärderar era inläggs betydelse.
Missade du geografilektionerna i grundskolan? Dom allra flesta som tagit sig igenom mellanstadiet vet precis vart Ukraina ligger.
Men låt oss låtsas att ditt antagande stämmer, vad spelar det för roll? Kriget har pågått i olika former sedan 2014, det tar ungefär en kvart att ögna igenom krigets historia och konstatera att diktaturen Ryssland bär hela skulden.
Citera
2026-02-15, 22:36
Medlem
Ja, Ryssland eller Trump går också bra att skylla allt på, troligast är det väl några uttråkade sportlovs tonåringar.
Citera
2026-02-15, 22:46
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Ska jag vara helt ärlig så tror jag inte ryssen behöver attackera FB vid ett ryskt anfall mot sverige för vi skulle få hela servern att dyka helt av egen kraft.
Vi såg hur FB gick ner som av en överbelastattack när örebroskjutningen skedde och även om både bahnhof och FB själva har uppgraderat servern så tror jag att flödet från oss användare kommer bli så pass massivt att det dyker ändå.
Hur många samtidiga användare och läsare utifrån var det som försökte komma in under örebroskjutningen? Hur många tror vi skulle mata meddelanden och vilja läsa om ryssen går in på gotland?

Vad tror Admin, kan FB klara en sån möjlig anstormning av användare och läsare utifrån?
Citera
2026-02-15, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjelvklart
Ja, Ryssland eller Trump går också bra att skylla allt på, troligast är det väl några uttråkade sportlovs tonåringar.

Jo, verkar troligt med tonåringar som besitter såna resurser…
Citera
2026-02-15, 23:39
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benasque
Nån från Försvarshögskolan på twitter publicerade denna artikel i fredags och påpekade att det nog inte var ett sammanträffande att forumet låg nere.

En analys om tråden om riksbunkern.

https://www.frontiersin.org/journals/psychology/articles/10.3389/fpsyg.2026.1701598/full

Nu tror jag själv mer på ryssar, men i artikeln har de kartlagt användare.

Kan du utveckla lite mer vad det stod i artikeln? Lite märkligt att själv tro på en sak, och sedan källhänvisa till en artikel som du antyder stödjer en helt annan teori.
Citera
2026-02-16, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Ska jag vara helt ärlig så tror jag inte ryssen behöver attackera FB vid ett ryskt anfall mot sverige för vi skulle få hela servern att dyka helt av egen kraft.
Vi såg hur FB gick ner som av en överbelastattack när örebroskjutningen skedde och även om både bahnhof och FB själva har uppgraderat servern så tror jag att flödet från oss användare kommer bli så pass massivt att det dyker ändå.
Hur många samtidiga användare och läsare utifrån var det som försökte komma in under örebroskjutningen? Hur många tror vi skulle mata meddelanden och vilja läsa om ryssen går in på gotland?

Vad tror Admin, kan FB klara en sån möjlig anstormning av användare och läsare utifrån?

Om ryssen går in på Gotland är flashback det minsta problemet. Sedan fattar jag inte vad man strävar efter att åstadkomma med överbelastningsattacker. Sidan ligger nere några timmar/dagar. Jaha?
Citera
2026-02-16, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnuz
Jo, verkar troligt med tonåringar som besitter såna resurser…
Att hacka FB krävs inga stora resurser , jag hackar FB just nu från min laptop!!

Seriöst , tror du att det behövs stora resurser för att hacka FB, tror du på tomten också , vem skulle lägga ner stora resurser för att hacka fb , hur skulle det betala sig menar du!!
Senast redigerad av Sjelvklart 2026-02-16 kl. 02:02.
Citera
2026-02-16, 05:11
Medlem
Pågår skiten fortfarande? Tycker allt tar en evighet att ladda emellanåt, kom igen nu Bahnhof!!
Citera
2026-02-16, 07:20
Medlem
Citat:
Att hacka FB krävs inga stora resurser , jag hackar FB just nu från min laptop!!

Seriöst , tror du att det behövs stora resurser för att hacka FB, tror du på tomten också , vem skulle lägga ner stora resurser för att hacka fb , hur skulle det betala sig menar du!!

Nu är det stor skillnad på att hacka vs ddos attack. Detta är som jag förstår det en ddos attack.
Citera
2026-02-16, 07:28
Medlem
Citat:

Det var en massiv ddos-attack. Inget som några ”uttråkade sportlovs tonåringar” är kapabla till.
Citera
2026-02-16, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daTkonshens
Pågår skiten fortfarande? Tycker allt tar en evighet att ladda emellanåt, kom igen nu Bahnhof!!

Verkar så. Jag kom ej in igår och i morse var det kämpigt men kom in.
Citera
2026-02-16, 08:32
Medlem
Torsuss avatar
Jag tror mera på att det är vänsterslödder som har mobiliserat sig och gjort en attack. Det är ju så dom fungerar. Hatar alla andra utom sig själva
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in