Citat:
Ursprungligen postat av
geyto
Vad är det strategiska syftet med att stänga Flashback?
Kan ju vara nästan vad som helst.
Kanske ett sätt att tvinga svenska aktörer att lägga tid och pengar på säkerhet.
Kanske ren träning, eventuellt kan Flashbacks upplägg påminna om andra sajter i Sverige eller andra länder.
Kanske är Flashback den minst gynnsamma sajten i Sverige. Putintrollen får ju mothugg rätt ofta.
Kanske har någon stackars ryss som sökt info från utlandet råkat surfa in på flashback, och den vidriga ryska säkerhetstjänsten har upptäckt det och flaggat FB som ett hot.
Det finns säkert många fler alternativ.
Dock kan vi vara säkra på att det är ryssen när Bahnhof går ut och säger det.