2026-02-15, 20:54
  #85
Medlem
Ytterligare en anledning att slänga ut alla rysstroll från forumet.
Citera
2026-02-15, 20:59
  #86
Medlem
azontos avatar
Hahaha rädslan för ryssen är så otrolig! Svenskar är lätt bland de mest efterblivna som finns. Rädd för ryssen men låter samtidigt hela landet bli frivilligt invaderat av tredje världen.. Flera områden i Sverige är i princip ockuperade redan men ett land som inte ens klarar av att ta Ukraina är ABSOLUT största hotet..
Citera
2026-02-15, 21:01
  #87
Medlem
swedenistanis avatar
Vad tjänar ayatollah Putin på att flashback går åt fanders?
Citera
2026-02-15, 21:05
  #88
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geyto
Vad är det strategiska syftet med att stänga Flashback?

Kan ju vara nästan vad som helst.

Kanske ett sätt att tvinga svenska aktörer att lägga tid och pengar på säkerhet.

Kanske ren träning, eventuellt kan Flashbacks upplägg påminna om andra sajter i Sverige eller andra länder.

Kanske är Flashback den minst gynnsamma sajten i Sverige. Putintrollen får ju mothugg rätt ofta.

Kanske har någon stackars ryss som sökt info från utlandet råkat surfa in på flashback, och den vidriga ryska säkerhetstjänsten har upptäckt det och flaggat FB som ett hot.

Det finns säkert många fler alternativ.

Dock kan vi vara säkra på att det är ryssen när Bahnhof går ut och säger det.
Citera
2026-02-15, 21:05
  #89
Avstängd
Unlucky-Monkeys avatar
1
Citat:
Ursprungligen postat av MjShamona
Det är ju Ryssland som är aggressorn och krigshetsaren, Ukraina skyddar endast sin egna gränser. Inget nytt för Ryssland, de agerar först och tänker sedan.
Jag tror inte du riktigt förstår hur det funkar, det var precis samma vi fick höra när de sprängde de tyska gasledningarna, att Ryssland skulle spränga sina egna gasledningar. Och precis efter dådet så tackade en osmidig polsk politiker USA på X tidigare twitter för sprängningen. Kan absolut vara en falseflag operation som beskylls på ryssland helt stick i stäv med sanningen.
Citera
2026-02-15, 21:06
  #90
Medlem
outback4s avatar
Jag trodde det var norrmännen som orsakat eländigt seg inloggning..
Citera
2026-02-15, 21:07
  #91
Medlem
swedenistanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unlucky-Monkey
1
Jag tror inte du riktigt förstår hur det funkar, det var precis samma vi fick höra när de sprängde de tyska gasledningarna, att Ryssland skulle spränga sina egna gasledningar. Och precis efter dådet så tackade en osmidig polsk politiker USA på X tidigare twitter för sprängningen. Kan absolut vara en falseflag operation som beskylls på ryssland helt stick i stäv med sanningen.
Vad ska denna "falseflag" operation tjäna, dvs. vad vinner eliten på den? förtydliga amigo?
Citera
2026-02-15, 21:09
  #92
Medlem
fizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr-Piiip
har bahnof gjort något officiellt uttalande?
Ja men inge detaljer

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/flashback-drabbat-av-stor-overbelastningsattack

Enligt Bahnhofs vd Jon Karlung är attacken en av de större som riktats mot tjänsten.

– Det var en ovanligt stor attack som kom från flera håll, säger han till Expressen.

Karlung vill inte spekulera i vem eller vilka som kan ligga bakom attacken – och uppger att det ska analyseras närmare.

Okej jag ändrar mig, dom verkar spekulera i att det är en rysk grupp som misstänks.
se https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wrO5KP/attack-mot-flashback-sajten-ligger-nere
__________________
Senast redigerad av fizzle 2026-02-15 kl. 21:11.
Citera
2026-02-15, 21:15
  #93
Avstängd
Unlucky-Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedenistani
Vad ska denna "falseflag" operation tjäna, dvs. vad vinner eliten på den? förtydliga amigo?
(FB) När Flashback tystas och attackeras då hotas den svenska demokratin! Vem bär skulden?
Citera
2026-02-15, 21:23
  #94
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unlucky-Monkey
1
Jag tror inte du riktigt förstår hur det funkar, det var precis samma vi fick höra när de sprängde de tyska gasledningarna, att Ryssland skulle spränga sina egna gasledningar. Och precis efter dådet så tackade en osmidig polsk politiker USA på X tidigare twitter för sprängningen. Kan absolut vara en falseflag operation som beskylls på ryssland helt stick i stäv med sanningen.
Om det är Ryssland eller inte vet jag inte i detta fall men inte direkt konspirationsteori att anta det.

Proryska hackergrupper som NoName057(16) och tidigare Killnet har upprepade gånger genomfört liknande DDoS-attacker mot svenska och europeiska mål.

För Ryssland handlar det om att skapa oro och osäkerhet i samhället, visa att man har kapacitet att störa vardagen, och straffa länder som stödjer Ukraina. Det fungerar som en form av politisk signalering
Citera
2026-02-15, 21:28
  #95
Avstängd
Unlucky-Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MjShamona
Om det är Ryssland eller inte vet jag inte i detta fall men inte direkt konspirationsteori att anta det.

Proryska hackergrupper som NoName057(16) och tidigare Killnet har upprepade gånger genomfört liknande DDoS-attacker mot svenska och europeiska mål.

För Ryssland handlar det om att skapa oro och osäkerhet i samhället, visa att man har kapacitet att störa vardagen, och straffa länder som stödjer Ukraina. Det fungerar som en form av politisk signalering
Det kan vara så , det kan också vara så att det finns fula fiskar som sysslar med falseflag operationer för att skylla på ryssland och väcka liv i ukrainadårarna för att kriget ska fortgå! Bra för Wallenstam som tjänar storkovan på det. Var är bevisen isf mer än lösa påståenden?
Citera
2026-02-15, 21:43
  #96
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fizzle
Ja men inge detaljer

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/flashback-drabbat-av-stor-overbelastningsattack

Enligt Bahnhofs vd Jon Karlung är attacken en av de större som riktats mot tjänsten.

– Det var en ovanligt stor attack som kom från flera håll, säger han till Expressen.

Karlung vill inte spekulera i vem eller vilka som kan ligga bakom attacken – och uppger att det ska analyseras närmare.

Okej jag ändrar mig, dom verkar spekulera i att det är en rysk grupp som misstänks.
se https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wrO5KP/attack-mot-flashback-sajten-ligger-nere
men skumt att de inte nämner det under driftinfo på deras hemsida

från expressen i trådstart
"Bahnhof har analyserat trafikloggar och ser att trafiken kommer från en rad olika länder i utlandet.

– Nu vet vi i alla fall lite mer om vilka det är som ligger bakom och mycket tyder på att det är den proryska gruppen ”No names”, säger Karlung.

Jon Karlung kallar det för ett slag mot demokratin och något som berör totalförsvaret.

– Den här gruppen har tidigare legat bakom flera av de attacker som riktats mot svenska myndigheter, säger han. "
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in