2026-02-15, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Rysstrollen på Flashback har under flera år försökt sprida prorysk propaganda och vända opinionen mot Ukraina, dom har misslyckats fatalt och detta kan väl ses som en patetisk hämnd från ryska staten?

Man skulle önska admin snävade åt forumet tillfälligt, bara för att jävlas med dom, genom att alla proryska ämnen snabbt hamnade i soptunnan.

Det är just pga ryssar-idioter får ett lillfinger, som de fortsätter och vill gnaga av hela armen.
Citera
2026-02-15, 20:35
Medlem
Doctors avatar
Här finns fem namngivna medlemmar av NoName057(16) som är efterlysta av tyska polisen.

https://www.bka.de/DE/IhreSicherheit/Fahndungen/Personen/BekanntePersonen/OP_EastW/_OPEASTW_Uebersicht/op_eastwood_Uebersicht.html
Citera
2026-02-15, 20:35
Medlem
Gojiiras avatar
Ah därför man inte har kunnat gå in på sidan. Verkar vara frid och fröjd nu.
Citera
2026-02-15, 20:36
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Fucking ÄNTLIGEN! Haft abstinens i flera dagar över att inte komma in - har dessutom "restaurerat" om hela, djävla datorn då jag trodde felet låg hos mig. Sidor såsom "Isitdown" skrev att de kom in och inte såg något problem förutom några få/små...

BLISS!!!
Citera
2026-02-15, 20:37
Medlem
RitchieBlackmores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dicky3icky
Hur vet du att ingenting tyder på att det är rysska attacker?
Först fyller de forumet med propaganda sedan ser de till att ingen kan ta del av det?
Citera
2026-02-15, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Fucking ÄNTLIGEN! Haft abstinens i flera dagar över att inte komma in - har dessutom "restaurerat" om hela, djävla datorn då jag trodde felet låg hos mig. Sidor såsom "Isitdown" skrev att de kom in och inte såg något problem förutom några få/små...

BLISS!!!

haha blåste du om hela datorn pga detta?
Citera
2026-02-15, 20:40
Avstängd
Unlucky-Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Oj vad pinsam du är. Om du älskar Nazi-Ryzzland så mycket att du grinar för när någon använder epiteten de kallar Ukrainare för som är de äkta anti-fascisterna så kan du ju alltid flytta till ditt älskade Nazi-Ryzzland eller fortsätta göra covers på hizzmuzik.
Jaha ännu en hjärndöd imbecill som kastar nazism omkring sig utan substans, pinsamt. Du är en antifjant allstå med hammaren o skäran intatuerad i pannan, då vet vi! Ukraina behöver dig i kriget nu, köttkvarnen måste fortgå!
Citera
2026-02-15, 20:43
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geyto
Vad är det strategiska syftet med att stänga Flashback?

En slags maktutövning, skapande av kaos, sprida rädsla över att det digitala är bräckligt.

En misslyckad DDOS kostar lite el, syns direkt inte, ingen dör.

Varför inte bara ge sig på officiella källor som "gammelmedia"? Därför att i en demokrati tillåts utstickare med andra narrativ, så indirekt ett angrepp på yttrandefrihet och demokrati.
Citera
2026-02-15, 20:45
Medlem
ViperVens avatar
Älskar att jag läser denna nyhet på just Flashback.
Citera
2026-02-15, 20:49
Avstängd
Unlucky-Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor
Här finns fem namngivna medlemmar av NoName057(16) som är efterlysta av tyska polisen.

https://www.bka.de/DE/IhreSicherheit/Fahndungen/Personen/BekanntePersonen/OP_EastW/_OPEASTW_Uebersicht/op_eastwood_Uebersicht.html
Jag vill ha mer bevis än lösa påståenden att det är Ryssland, det är inte det smartaste eller logiskt att attackera ett forum som vill hålla ukrainadårarna och krigshetsarna kort, det kan mkt väl vara så ändå. Varken Usa/Izrael eller Ryssland är vänner i det geo-politiska klimatet!
Citera
2026-02-15, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unlucky-Monkey
Jag vill ha mer bevis än lösa påståenden att det är Ryssland, det är inte det smartaste eller logiskt att attackera ett forum som vill hålla ukrainadårarna och krigshetsarna kort, det kan mkt väl vara så ändå. Varken Usa/Izrael eller Ryssland är vänner i det geo-politiska klimatet!
Det är ju Ryssland som är aggressorn och krigshetsaren, Ukraina skyddar endast sin egna gränser. Inget nytt för Ryssland, de agerar först och tänker sedan.
Citera
2026-02-15, 20:54
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Därför att det är Sveriges överlägset största forum där 90-95% skriver mycket negativt om Ryssland?
Men dessa skribenter kunde inte före kriget ens peka ut Ukraina på kartan. De har aldrig hört talas om att krim är ryssland karlskrona eller om jalta konferensen som alltså hölls i tsarens gamla palats (inte ukrainske presidentens).

Jag tror ni övervärderar era inläggs betydelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in