2026-02-15, 15:58
Medlem
Det har blivit lite katt och råtta. Ber om ursäkt om jag upprepar.

Kungahuset är fortfarande ute på hal is. Mycket hal is. Ödets ironi att isen ligger blank på sjön framför slottet. Men snart spricker den.
Det hjälper inte att stryka gamla uppgifter. Det finns alltid någon som kommer ihåg. Var blev hennes jobb som servitris och bartender av som hon har jobbat med i New York. Dessa jobb har ju nötts och blötts och delägaren Fabio Granato från restaurangen i USA uttalade sig innan bröllopet. Jag såg filmsnutten själv. Troligen en flera generations imigrant av utseendet att dömma.Jag har ett mannaminne. Men var är arbetstillståndet. Arbete i USA utan arbetstillstånd är olagligt och som sagts tidigare, enbart dricks är också olagligt.
Denna yogastudio som Sofia ska ha startat, behöver man ha tillstånd till. Jag hänvisar till en tidigare kunnig insändare här.
Har hon gjort en betydande insats i denna yoga studio, vilket hon måste ha gjort, eftersom det kommer på hennes CV, då gällde det att ansöka om ett nytt annat visum igen. Men då är vi uppe i investeringar som måste göras. Annars blir det inreseförbud.
Amerikanarnas sociala liv är omvittnat. Som kvinna blir man bjuden hit och dit. Det är inget konstigt i det. Men när det gäller seriösa män och dining, då gäller det bla annat att ha en helt annan garderob än den som Sofia antagligen kunde visa upp. För att nu prata om ytligheter.

Kungahuset har nu vecklat sig in i något, som de snart måste ta juridisk hjälp till.

Enligt Kungahusets hemsidas tidigare biografi om Sofia 2016
2005 började Sofia Hellqvist studera redovisning i New York.
Sofia blev också yogalärare och arbetade som det i New York.
Och just arbetade som det i New York, har uteslutits på kungahusets uppdaterade hemsida idag 2026. Anledning ? Har kungahuset ändå upptäckt att det saknades arbetstillstånd.
Citera
2026-02-15, 16:07
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Men bevisa då att hon har varit eskort! Annars är det bara dina egna fantasier.

Hon var inte prinsessa när hon var med i slitz och PH. Prinsessa blev hon först senare.

Vet inte om du är dum eller spelar det då du en ordentlig rövslickare av kungligheter. Det handlar inte bara om vad man gör som prinsessa utan man måste ha levt ett respektabelt liv även innan för att få vara värd en så stor titel och ett liv i lyx. Men eskortens efterblivne prins måste tydligen få allt han pekar på.
Citera
2026-02-15, 16:31
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Vet inte om du är dum eller spelar det då du en ordentlig rövslickare av kungligheter. Det handlar inte bara om vad man gör som prinsessa utan man måste ha levt ett respektabelt liv även innan för att få vara värd en så stor titel och ett liv i lyx. Men eskortens efterblivne prins måste tydligen få allt han pekar på.

Den som är dum här är ju du, som drar slutsatser ur röven. Finns inte ett enda bevis för att hon skulle varit eskort eller något annat opassande heller för den delen.
Citera
2026-02-15, 16:39
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Den som är dum här är ju du, som drar slutsatser ur röven. Finns inte ett enda bevis för att hon skulle varit eskort eller något annat opassande heller för den delen.

Fortsätt du med att slicka eskortens sönderknullade röv.
Citera
2026-02-15, 17:10
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Fortsätt du med att slicka eskortens sönderknullade röv.

Kom med något då, eller håll tyst.
Citera
2026-02-15, 17:23
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Sofia är med i en kortfilm. "Hej Torsten".
Fantastiskt
Citera
2026-02-15, 17:27
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Finns säkert någon som kommer att skriva om Soffan. Åtminstone lär det väl bli en glansig blädderbok med många kulörta bilder.... Sedan kan man undra hur kungahuset så snabbt fick styr på drottningens liderlige brorson och hans eskapader. Där fanns det bevis svart-på-vitt. Finns en egen tråd på fb om en thailändsk bordell men länken till FUP kanske inte fungerar längre.
Helt säker på att det kommer. Gamla bekanta som var med då som vill tjäna sig en hacka. Ser fram mot det.
Citera
2026-02-15, 19:06
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Kom med något då, eller håll tyst.

Det har jag gjort flera gånger. Upprepade gånger har jag skrivit att även om eskorten inte skulle varit eskort som ni påstår så skulle hennes förflutna med PH och Slitz fortfarande göra henne oduglig som prinsessa. Det är ni som ska hålla tyst, inte jag.
Citera
2026-02-15, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajamaja
Det har blivit lite katt och råtta. Ber om ursäkt om jag upprepar.

Kungahuset är fortfarande ute på hal is. Mycket hal is. Ödets ironi att isen ligger blank på sjön framför slottet. Men snart spricker den.
Det hjälper inte att stryka gamla uppgifter. Det finns alltid någon som kommer ihåg. Var blev hennes jobb som servitris och bartender av som hon har jobbat med i New York. Dessa jobb har ju nötts och blötts och delägaren Fabio Granato från restaurangen i USA uttalade sig innan bröllopet. Jag såg filmsnutten själv. Troligen en flera generations imigrant av utseendet att dömma.Jag har ett mannaminne. Men var är arbetstillståndet. Arbete i USA utan arbetstillstånd är olagligt och som sagts tidigare, enbart dricks är också olagligt.
Denna yogastudio som Sofia ska ha startat, behöver man ha tillstånd till. Jag hänvisar till en tidigare kunnig insändare här.
Har hon gjort en betydande insats i denna yoga studio, vilket hon måste ha gjort, eftersom det kommer på hennes CV, då gällde det att ansöka om ett nytt annat visum igen. Men då är vi uppe i investeringar som måste göras. Annars blir det inreseförbud.
Amerikanarnas sociala liv är omvittnat. Som kvinna blir man bjuden hit och dit. Det är inget konstigt i det. Men när det gäller seriösa män och dining, då gäller det bla annat att ha en helt annan garderob än den som Sofia antagligen kunde visa upp. För att nu prata om ytligheter.

Kungahuset har nu vecklat sig in i något, som de snart måste ta juridisk hjälp till.

Enligt Kungahusets hemsidas tidigare biografi om Sofia 2016
2005 började Sofia Hellqvist studera redovisning i New York.
Sofia blev också yogalärare och arbetade som det i New York.
Och just arbetade som det i New York, har uteslutits på kungahusets uppdaterade hemsida idag 2026. Anledning ? Har kungahuset ändå upptäckt att det saknades arbetstillstånd.

Ja, och de har kanske fått reda på en del tråkiga nyheter om Sofias sambo Greg, som startade flumföretaget Yoga to the People (dit folk skänkte valfri summa pengar för att få träna) och som slutligen arresterades för skattefiffel på miljontals kronor med fängelse och återbetalningsskyldighet som följd. Greg var redan en dömd kriminell när han kom till New York 2006 och var även anklagad för våldtäkt. Så något särskilt fördelaktigt sällskap var han kanske inte och när hon bodde med honom kan ingen av dem ha levt på 'vita' pengar om de försörjde sig på yogan. Om det verkligen stämmer att hon öppnade ett alldeles eget yoga-center i New York, kan hon inte ha betalat med sina egna fickpengar.
Eftersom Greg öppnade flera yoga-center i New York tror jag inte Sofia betalade själv. Och de pengarna han hade var han skyldig amerikanska staten! Även som Sofia, ifall hon nu arbetade svart. Och det måste hon ha gjort. Greg var nog inte noga med några arbetstillstånd....

Om jag vore Hovet skulle jag ta bort all referens till denna kriminella yogaverksamhet som nu officiellt omger den hkh:en, också i Wikipedia. Det är väl knappat en fjäder i hatten, varken för Soffan själv eller kungahuset, om hon har tjänat sitt uppehälle genom 'Yoga to the People, vilket kungafamiljen förmodligen själv tror är en 'laglig' och seriös verksamhet. I sådana fall har de en prinsessa med ett kriminellt förflutet p.g.a. visumfusk och skattebrott -- i sin allra närmaste familj.
Senast redigerad av Detdundrar 2026-02-15 kl. 20:06.
Citera
2026-02-15, 20:26
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Visst är det obegripligt! Jag undrar om personen tycker likadant om alla andra höga ämbeten som man kan bli upphöjd till i Sverige: statsråd, statsminister, hovrättsråd, rikspolischef, ambassadör, generaldirektör... Bara personen begick sina oegentligheter INNAN personen erhöll denna befattning, så är det inget att orda om mer! Eller..? Jag börjar tro att personen är ett troll, som egentligen tycker som vi men tar motsatt ståndpunkt för att reta upp alla här!
Citera
2026-02-15, 20:34
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Visst är det obegripligt! Jag undrar om personen tycker likadant om alla andra höga ämbeten som man kan bli upphöjd till i Sverige: statsråd, statsminister, hovrättsråd, rikspolischef, ambassadör, generaldirektör... Bara personen begick sina oegentligheter INNAN personen erhöll denna befattning, så är det inget att orda om mer! Eller..? Jag börjar tro att personen är ett troll, som egentligen tycker som vi men tar motsatt ståndpunkt för att reta upp alla här!

Precis! Envisas med att vi inte har bevis för hennes eskortjobb, men när jag då skriver att även bara PH och Slitz är tillräckliga för att hon inte skulle passa som prinsessa så är det som att han inte vill förstå "Men hon har ju inte ägnat sig åt det sedan hon blivit prinsessa.", envisas han som om han inte förstår poängen i det vi alla skriver.
Citera
2026-02-15, 20:36
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Det har jag gjort flera gånger. Upprepade gånger har jag skrivit att även om eskorten inte skulle varit eskort som ni påstår så skulle hennes förflutna med PH och Slitz fortfarande göra henne oduglig som prinsessa. Det är ni som ska hålla tyst, inte jag.

Du har inte bevisat ett skit och att hon varit med i PH och Slitz skulle vara ett hinder för att bli en prinsessa så kan jag tala om för dig att det var det bevisligen inte! Patetiskt att du ska förklara för alla vad som gäller när inte ens hovet anser det vara något problem. Lägg ner nu, du har redan förlöjligat dig tillräckligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in