2026-02-14, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Snälla, kan du skicka länken? Eller ligger denna nya information på Hovets egen sida?
Intressant att jobben i USA ar flyttats. De måste läsa här i tråden.

Kungahuset har tydligen kommit i stabsläge
Jag är faktiskt inte helt hundra på att det har flyttats.
Men ett är säkert ordvalen har ändrats. Kan tyvärr inte se när sidan har uppdaterats.

Under kungahuset - H.K.H. Prinsessan Sofia
Under somrarna arbetade Prinsessan i butik, på fabrik och som servitris. Under tonåren och efterföljande år besökte Prinsessan Sofia Sydafrika, Senegal och Ghana för volontärarbete.
2005 flyttade Prinsessan till New York där hon studerade redovisning med inriktning på affärsutveckling vid New York Institute of English and Business.
Under sin tid i Amerikas Förenta Stater ägnade Prinsessan sig också åt studier i yoga och certifierades därefter till yogalärare.
Efter hemkomsten till Sverige läste Prinsessan fristående kurser i global etik, barn- och ungdomsvetenskap, FN:s konvention om barnens rättigheter i teori och svensk praktik samt genus och internationella relationer vid Stockholms universitet.
2010 grundade Prinsessan Sofia tillsammans med Frida Vesterberg organisationen Project Playground.
Citera
2026-02-14, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meritinna
Självklart håller hon sig på rätt sida om vägen nu då hon nått sitt utstakade mål.
Men en värdig representant för Sverige är hon inte, och kommer aldrig att bli.
Om man leker med tanken att Daniel hade varit i CP:s kläder hade han ALDRIG valt samma typ av kvinna.

Inte så svårt att sköta sitt uppdrag som prinsessa. Fritt val av garderob. Hjälp med frisyr och smink. Sedan skrida fram och le mot fotograferna. Enligt uppgift på detta forum ville hon bli skådespelerska. Där är hon ju faktiskt nu, och hon spelar sin roll bra.
Citera
2026-02-14, 19:01
Medlem
Citat:
Inte så svårt att sköta sitt uppdrag som prinsessa. Fritt val av garderob. Hjälp med frisyr och smink. Sedan skrida fram och le mot fotograferna. Enligt uppgift på detta forum ville hon bli skådespelerska. Där är hon ju faktiskt nu, och hon spelar sin roll bra.

Hon har väl alltid varit en liten teaterapa, annars hade hon aldrig förmått vara så tillkrystad och framfusig.
Senast redigerad av Detdundrar 2026-02-14 kl. 19:21.
Citera
2026-02-14, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajamaja
Kungahuset har tydligen kommit i stabsläge
Jag är faktiskt inte helt hundra på att det har flyttats.
Men ett är säkert ordvalen har ändrats. Kan tyvärr inte se när sidan har uppdaterats.

Under kungahuset - H.K.H. Prinsessan Sofia
Under somrarna arbetade Prinsessan i butik, på fabrik och som servitris. Under tonåren och efterföljande år besökte Prinsessan Sofia Sydafrika, Senegal och Ghana för volontärarbete.
2005 flyttade Prinsessan till New York där hon studerade redovisning med inriktning på affärsutveckling vid New York Institute of English and Business.
Under sin tid i Amerikas Förenta Stater ägnade Prinsessan sig också åt studier i yoga och certifierades därefter till yogalärare.
Efter hemkomsten till Sverige läste Prinsessan fristående kurser i global etik, barn- och ungdomsvetenskap, FN:s konvention om barnens rättigheter i teori och svensk praktik samt genus och internationella relationer vid Stockholms universitet.
2010 grundade Prinsessan Sofia tillsammans med Frida Vesterberg organisationen Project Playground.

Tack! Hade hoppats att det där med 'redovisning med inriktining på affärsutveckling' skulle ha raderats. Kul att det även står kvar att hon 'certifierades som yogalärare' hos Yoga to the People som ägdes av hennes kriminelle sambo. Men har man inga andra direkta meriter så får man väl skrapa ihop det man har.

Men ack vem, oh vem, betalade för Project Playground och lägenheten? Hovet kan ju i.o.f.s. ha betalt lägenheten då den inköptes 2014.
Citera
2026-02-14, 19:23
Medlem
-----
Senast redigerad av Detdundrar 2026-02-14 kl. 19:31.
Citera
2026-02-14, 19:31
Medlem
Citat:

En gammal text av Simon Brehm, en gång sjungen av Lill-babs:

"Jag är en tuff brud i lyxförpackning
En tuff brud i snyggt fodral
Jag är ett litet stycke dynamit maskerad till sockerbit

Jag är en hårding i guldinfattning
Det är karlarnas idéal
Här kan de välja mellan tvenne bud
Båd' lady, och groupie-brud*

Aldrig kommer sagans prins, om man går klädd i jeans
Men till ett nobelt kvinns
Med diamant, det går brilliant
Man lätt får karln på knä i guldlamé

Jag är en tuff brud i lyxförpackning
Och jag fann snart att det var smart
Att bli en typ och jag har gjort mitt val
En tuff brud i snyggt fodral"

/.../Refräng

* = min egen ändring i texten (ersatte 'raggarbrud').
Citera
2026-02-14, 19:37
Medlem
Citat:
Precis, de träffades i Båstad, där Sofia raggade upp Carl Philip. Inte tvärtom.Men där är något med den lägenheten i Afrika, som troligen köptes redan 2015 och efter bröllopet.Jag tror att det var kungahuset som betalade lägenheten i Afrika, efter en önskan av Sofia. Anledning var att om det skulle bli skilsmässa, så får Sofia inte halva kungariket utan enbart den här lägenheten plus annan bostad och rejält underhåll till barnen. Men skilsmässa blir det ju inte. Kanske önskades det en lägenhet av Sofia för att mörka hennes ej beskattade pengar från gatujobbet USA. Det kallas pengatvätt. Lägenheten skall alltså först ha köpts av Sofia.

Förlåt förvirringen jag skapade. Mea culpa! Lägenheten inköptes 2014, alltså innan bröllopet.
Citera
2026-02-14, 19:49
Medlem
Citat:
När Sofia träffade Carl Philip i Båstad hade hon varken egen bostad eller jobb.Hon hade ingen taxerad inkomst från förvärvsarbete.Trots att hennes far Erik jobbade på en arbetsförmedling. Kanske ordnade hennes far något bidrag. Inte så konstig att samboskapet gick fort med Carl Philip.
Föräldrarna byte också snabbt villaområde i Älvdalen. Så de kände väl redan då att ett bröllop var annalkande. Ät det någon som är värdig en prins, är det väl du, sa Marie Hellqvist till sin dotter.

Victorias bröllop 2010 och sedan kungens bravader i bokform nov 2010 gjorde att Carl Philip och Sofia fick härja fritt. Hovet hade fullt upp med att rädda kungens rykte.Sofias inträde i kungahusets hade med säkerhet uteblivit, om inte detta hade hänt.

Jag säger det igen
Dags för någon oberoende att kliva fram, men vågar svenska kungahuset då göra samma drive igen, som mot författarna till Carl XVI Gustaf : Den motvillige monarken?
luskas det vidare ser svenska kungahuset till att författarna till Carl XVI Gustaf : den motvillige monarken mister sin brödaföda. Det är inte många som vet kungahusets hämnd. Det är helt förfärligt. Kungen och Co kastade dessutom Camilla Henemark under bussen likaså Kungens gamla skolkamrat.

Boken Chefen : Berättelsen om en skandal, kraften för att eliminera hoten av Thomas Sjöberg. 2023 Skildrar turerna efter avslöjandena i "Den motvillige monarken". Boken fokuserar på de dolda krafter som sattes igång för att skydda kungen och eliminera hoten kring den största skandalen i modern svensk kungahistoria, där kopplingar till gangsters och kaffeflickor avslöjades. Finns kanske som E bok.

Denna gången gäller det kungens skandalsvärdotter Sofia. Bir det samma drive igen från kungahuset då?

Finns säkert någon som kommer att skriva om Soffan. Åtminstone lär det väl bli en glansig blädderbok med många kulörta bilder.... Sedan kan man undra hur kungahuset så snabbt fick styr på drottningens liderlige brorson och hans eskapader. Där fanns det bevis svart-på-vitt. Finns en egen tråd på fb om en thailändsk bordell men länken till FUP kanske inte fungerar längre.
Citera
2026-02-14, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Vilka skandaler menar du att Sofia har varit med I efter att hon blev ihop med CP? Efter att hon blev prinsessa? Svar: inga.

Hennes medverkan i PH och Slitz var innan hon träffade CP. Innan hon blev prinsessa.
Inget av detta ör olagligt eller oförlåtligt.

Hennes ytliga bekantskap med Epstein, där hon träffade honom vid sociala sammanhang ett fåtal gånger på restaurang och en filmpremiär var innan hon träffade CP. Innan hon blev prinsessa. Denna ytliga bekantskap var ibte olaglig eller oförlåtlig.

Hon är alltså inte någon "skandalsvärdotter".
Hon har betett sig exemplariskt som prinsessa. Tagit uppdraget på fullt allvar. Och CP ser väldigt lycklig ut. Och fyra barn har de fått.

Tacka f-n att han ser nöjd ut. Han får ju t.o.m. den stora äran att trippa litet snett bakom henne i offentliga sammanhang. Han är nog så tacksam för smulorna från bordet.
Citera
2026-02-14, 21:05
Medlem
Citat:
Estetisk linje. Sofia ville bli skådespelerska.

Enligt Sofias kompis Camilla så hade de ett möte med Epstein på ett kontor. Antar därför att det var på kontoret i hans lägenhet (40 rum). Flera rykten har snurrat om att Epstein skulle ha erbjudit dem att hjälpa dem båda in på en film- eller teaterskola. Vet ej om detta stämmer. Dessutom umgicks Epstein med en norsk filmare samt med Woody Allen och hans fru. Så litet hade han väl att locka med.

Jag vet att det anrika Harvard University har en teaterutbildning. Enligt artikeln här nedan nedan donerade Epstein USD50,000 till den.

Enligt samma artikel i VG ska Epstein i samma veva (2013) ha planerat besök av Barbro med 13 svenska kvinnliga 'ekonomistudenter' som ska träffa honom. De ska få 'bubbel och kanapéer'. Men innan han tar emot dem propsar han på att få foto på tjejerna samt deras cv:n. Han har skickat instruktioner till Barbro att tjejerna ska ha 'nakna ben' och höga klackar. Själv är han klädd i mjukiskläder. Dessa besök med Barbros BBB's ägde enligt VG även rum året innan och året efter. Han säger sig vilja ha Barbros hjälp med att hitta en 'personlig assistent' och väljer visst ut två av tjejerna.

Länk till artikeln längst ner.

Litet klipp från dagens Norska VG: Vissa delar år intressanta för den som orkar läsa.
(Mitt fetade).

QUOTE/Til magasinet forteller en anonym kvinne om sin opplevelse av denne søndagskvelden i 2013:

– Slik jeg husker det, ble vi bedt om å kle oss i kjole og høye hæler, mens han var kledd i myke bukser og sporty pikétrøye.

En annen kvinne fortalte til ETC om sin opplevelse fra samlingen året før, i 2012:

I innbydelsen sto adressen til «Mr B», en forkortelse for «Mister Billionaire». Kleskoden var «bare legger».

«Vi skal hjem til en dømt pedofil», skal en av de andre inviterte ha fleipet.

Epstein tok så de inviterte kvinnene med på en omvisning i den 40 rom store leiligheten, med vegger malt i gullfarge og et troférom fullt av utstoppede dyr, inkludert en sjiraff.

– Jeg hadde en merkelig følelse helt fra starten. Vi fikk blant annet se massasjerommet hans. Lenge etterpå forsto jeg at det var i dét rommet han utnyttet alle jentene, forteller Selma til ETC.

Barbro Ehnbom sier til ETC at hun møtte Jeffrey Epstein første gang på en vitenskapskonferanse i 2001. Siden ble han den største bidragsyteren til stiftelsen hennes.

Hun forteller også at hun kjente til overgrepsdommen mot Epstein, men at hun ikke tok den helt på alvor. I hennes omgangskrets ble det snakket om at «politiske motiver lå bak».

VG har forsøkt å komme i direkte kontakt med Ehnbom, men hun har ikke svart på henvendelsene.

Svenske ETC skriver at de har sikre opplysninger om at Epstein opp­fordret kvinner i nettverket til å hjelpe ham med å komme i kontakt med potensielle ofre. Barbro Ehnbom sier til magasinet at hun ikke kjenner noe til det.

– Men han hadde alltid unge, smarte jenter rundt seg. Han likte unge jenter, forteller hun./UNQUOTE

https://www.vg.no/nyheter/i/JOE0W7/hektisk-norsk-helg-hjemme-hos-jeffrey-epstein?utm_source=sdrn%3Avg%3Alisting%3Aaddeb271-e473-4fff-ad ef-32e3b8602605&utm_medium=Teaser&utm_content=teaser% 3AJOE0W7
Senast redigerad av Detdundrar 2026-02-14 kl. 21:14.
Citera
2026-02-14, 22:02
Medlem
cyberhawks avatar
Så hon har träffat honom två gånger för länge sedan... Kan någon förklara varför det över huvud taget kan var någon grej? Och nej, inget inga fantasier om lyxhora era dumma fan.
Citera
2026-02-15, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Vad dillar du om?
Hovet har inte uttalat sig alla om hennes arbete i USA.

Men det har du. Du har t.o.m. skrivit att hon har jobbat som servitris och bartender på en italiensk restaurang samt som yogaistruktör. Och då har hon jobbat svart och levt på dricks. Man tjänar inte särskilt mycket dricks på en italiensk restaurang särskilt inte om det är en vanlig diner eller ett pizzaställe. Hur har man då råd med detta clubbande på alla inneställen Soffan med kompis mer eller mindre ständigt frekventerade?

Bättre restauranger anställer inte svart arbetskraft. Det är enorm konkurrens i restaurangbranchen och man är påpassad -- tro mig. Blir man påkommen med svart arbetskraft väntar rediga straff. Då kan man förlora något man kanske har byggt upp i flera generationer.

Jag känner personligen ägarna till två av Manhattans prestigefyllda franska restauranger (sådana som ibland tidvis gästas av franska mästerkockar) och jag kan lova dig att de har sina papper i styr.

Sedan vore det bra om du slutade gagga om olika arbetsvisa som Soffan inte hade. Du menar kanske att hon även hade ett 'Green Card' eftersom hon var där i tre år? Men det hade hon inte.

Som flera här i tråden har försökt berätta för dig, så kan du inte allt om visum bara för att du 'känner någon som pluggat och jobbat där' samtidigt.

Jag orkar inte svara på allt du skriver men jag kanske kan få tillägga en sak som du eventuellt har förbisett: Ibland ändras kriterierna för visum av olika slag. Så reglerna som gällde för 20 år sedan kanske inte riktigt stämmer med dagens. För jag förstår att du googlar. Desutom rör 'den Onämnbare' i Vita Huset om i grytan.
Senast redigerad av Detdundrar 2026-02-15 kl. 11:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in