Citat:
Ursprungligen postat av
Svettigutsugare
Andra trådar jag varit aktiv i så verkar det ju vara standard idag i Sverige att ha lön på 40 000 kr?
Är det bara lögn för jag tycker själv det lät ganska mycket för ganska normala knegare utan universitets utbildningar.
Tycker nog inte man kan räkna en sjukpension på ut runt 17 -18 tusen kronor för speciellt mycket.
Borgarna har ju inte direkt gjort så ersättningarna höjts.
Alla ni med sjukpenning och även verkar få bostadsbidrag. Har ni verkligen fått det beviljat samtidigt och har ni inte över 100 tusen på sparkontot som tydligen skall vara gränsen?
Finns ingen gräns för sjukpenning, även om du får ett miljon arv påverkas inte sjukpenningen, dvs även om du får god avkastning genom att placera detta arv.
Det är vad tiderna har förändrats till idag gentemot från förut, många får stora arv just för bostäder rent av 10 dubblats i värde sista 30 åren. Genom detta förstår många att man inte behöver jobba heltid mer, har vänner nu vid 50 år som börjar ta in sina arv, det handlar inte bara om några hundra tusen det handlar om över miljonen även om dom är tre arvingar.
Genom detta har några valt o gå i nästan pension, man klarar sig på sjukpenning, man tvekar inte heller o använda sig av den. Man köper en lägenhet även i Spanien. åker dit extremt ofta just för man kan vara sjuk.
Kan inte bara vara jag som har vänner som lever på detta sätt?