Citat:
Ursprungligen postat av
kim-bong-il
Så med andra ord är det bara manipulativa kärringar och blattar med kusinläkare som får förtidspension.
Stenläggare med slutkörda knän i 60-års åldern får ta till spriten och gilla läget medans en massa fibro-kärringar med "ME" och diverse självdiagnosticerade autister med upplevd ADHD får gå hemma och softa på skattefinansierat tjack och benzo.
Rättvist.
Min kran i ett annat nordiskt land körde en liknande grej, fast han var rätt så gammal. En dag när jag var där laddade han jointen med lite heroin som nån glömt kvar där för att se lite extra hängig ut när han skulle på möte med myndigheten.
Det handlar om enkelheten och framföra sin politiska åsikt till att man använder sjukskrivning, genom att fler använder sig av detta får man igenom förändringar, för uppenbart är det ganska enkelt som även jag har bevisat att använda sjukskrivningar för eget välbefinnande vare sig du är uppvuxen svenne eller just kommit till landet.
Just nu passar det mig ypperligt o använda systemet, i samma veva framför jag en politisk åsikt genom att visa hur enkelt det är för en fullt frisk att använda sig av den.
Är man nog insatt kan man även placera sig på den högre nivå mellan sjukpenning och sjukersättning, det utgör att det är lönt o jobba någon månad för att sedan fortsätta lyfta sjukpenning, dvs använda sig av hävstänger inom systemet.