Citat:
Ursprungligen postat av
Heretic77
Mer anmärkningsvärt vore om han inte gjort sig skyldig till annan grov brottslighet innan styckmordet på My, och då är det väl just sådana här brott du nämner.
Jo, vi har ju tidigare pratat om det, att det skulle vara konstigt om han inte har gjort något sedan 2021, då han släpptes ut från fängelset.
De två brott vi nu känner till, har utförts i hans eget närområde.
Jag tror att man nu kartlägger hans boenden, och "liknande" händelser som skulle kunna kopplas till honom i tid och närhet. Var har han vistats, jobbat, resor, osv. När har brotten skett, har han haft alibi. Kan kanske även gälla försvinannden?
Jag tror att vi kommer bli chockade av hans senaste tids rekande, och planerande. Ska bli intressant att veta vilka styckverktyg som använts, när de inköpts. Och vad man hittat på hans enheter.
Jag hoppas att han helt enkelt blev tagen på sängen, inte "skyddat sig" genom raderingar osv. Att han lämnat kvar "planeringsmaterial" såsom buntband, hammare, visar att han är något sloppy. Om han varit mer noggrann, hade han förökt få tag i dom vid något tillfälle. Kanske han tänkte återvända,( eller t o m gjorde det?) men anhöriga var riktigt på tårna och hann före.