2026-02-13, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trmg
Jo jag vet men jag tänker inte göra ditt jobb.

Du kommenterade mitt inlägg som inte höll med om dubbelt straff.
Dubbelt straff ifrån vaddå? våldtäkt? eller falskangivelse?
Citera
2026-02-13, 14:31
Medlem
Flaskpostenss avatar
Vem är beskyllaren? Fram med fb, insta, x, tiktok mfl
Citera
2026-02-13, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av optifree
Efter att radikalfeministerna ändrat sexualbrottslagstiftningen så krävs varken våld, hot, tvång eller, i vissa fall, inte ens fysisk kontakt för att en man ska bli fälld för våldtäkt i Sverige.

Fler och fler män har börjat genomskåda radikalfeministerna och förstått att det inte längre handlar om att skydda kvinnor – Det handlar om att kontrollera och begränsa männens sexualitet.

Resultatet vet vi – Det föds inga barn i Sverige längre. Sverige blir tvunget att importera invandrare istället.
vi har5 haft födelseöverskott de senaste 15-20åren kolla staistik själv om du ej tror mig.

Dessutom har vi ökat ifrån 8 till 10 miljoner sedan 90-talet, det6 är ingen brist på människor eller födda människor gentemot avlidna.

Allt är bara propaganda för öka den okontrollerade massinvandringen som är ett folkutbyte
Citera
2026-02-13, 14:42
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nodraketen
prata med frivården en gång i månaden? Vilken lyx, en gång i veckan hör jag om här.

En gång i veckan får man bara om det är risk för fortsatt brottslighet......
Citera
2026-02-13, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Skulle väldigt gärna ta del av den statistiken.

Jag skulle utan att ha belägg för det gissa att antalet oanmälda sexuella övergrepp och våldtäckter vida överstiger antalet falska anmälningar.

Och samtyckeslagen har sina problem. Men samtidigt om en kille/man beter sig som folk, tar ett nej och inte tjatar till sig sex är risken att drabbas försvinnande liten.
Du som tjatar om källor men aldrig har några själv.

Visa det här du påstår här då din sopa
Citera
2026-02-13, 14:46
Medlem
Citat:
Antar att du tycker att dömda sexförbrytare också skulle få samma permanenta varning?
Varför inte men skapa ett brott som inte finns i verkligheten är värre.
Citera
2026-02-13, 14:49
Medlem
Citat:
Det är tämligen svårt att få någon dömd för sexualbrott. Bara 5% leder till fällande domar.

Varför skulle det vara en bra sak att tjejer skulle vara rädda för att anmäla brott de utsatts för?
om bara 5% leder till fällande domar, då kan ju lika gärna övriga vara falskanmälningar då med ditt sett se och tolka statistik
Citera
2026-02-13, 14:57
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Den nya samtyckeslagen. Unga killar anmäls på löpande band. Och får sina liv förstörda. Ett incitament är dom nya ersättningarna. 215k plus 100k från hemförsäkringen. 315k sug på den. Det här säger mycket om våran samtid/nutid i Sverige.

40% döms på hörsägen, inga bevis inga vittnen ingen DNA. Ingenting. Du är rättslös som man idag. Många advokater pratar om det här idag och vill få en ändring på samtyckeslagen. Detta är toppen på ett isberg. Unga killar måste undvika one night stands 2026. Detta är fakta.

Det här har hänt mig.

Nu är jag iofs 30 bast så one night stands lockar inte jättemycket längre men även om det gjorde det så har jag det extremt sällan och VARJE gång är jag paranoid som fan efteråt trots att allt gått rätt till för man vet inte om man stött på något psyko eller inte och det verkar bara bli vanligare och vanligare att tjejer ljuger/ångrar sig i efterhand.
Senast redigerad av pulverhonung 2026-02-13 kl. 15:00.
Citera
2026-02-13, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Det här har hänt mig.

Nu är jag iofs 30 bast så one night stands lockar inte jättemycket längre men även om det gjorde det så har jag det extremt sällan och VARJE gång är jag paranoid som fan efteråt trots att allt gått rätt till för man vet inte om man stött på något psyko eller inte och det verkar bara bli vanligare och vanligare att tjejer ljuger/ångrar sig i efterhand.

Precis det är farligt som fan att ha One night stand eftersom det inte behövs några bevis för att dömas för våldtäkt
Citera
2026-02-13, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Och vad är straffet idag?

Du förstår att tjejen alltså har varit helt likgiltig till att sätta en oskyldig kille i fängelse i minst 3 år och flera hundratusen koronor i skadestånd? Uppepå det det stigma han skulle få leva med i resten av sitt liv och sociala problem det skulle ge honom? Svårigheter på arbetsmarknaden?

Eller är detta inte av vikt för dig?

Min partner blev falskanmäld för våldtäkt av sitt ex.
Det fick inga konsekvenser för honom men desto mer för henne då hennes trovärdighet sjönk i andras ögon. Hon påstod sig även ha blivit utsatt för våldtäkt tidigare vilket jag och andra jag känner inte tror ett dugg på längre.

Men att killar sen skulle få sina liv förstörda av det är inget jag håller med om. Hade jag inte fått det berättat för mig hade jag liksom aldrig ens varit medveten om att han blivit anmäld.
Man får ett brev från polisen om att en anmälan gjorts och blir eventuellt kallad till ett förhör.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2026-02-13 kl. 15:14.
Citera
2026-02-13, 15:25
Medlem
Citat:
Det stämmer ju inte riktigt, ett flertal länder i Europa har samtyckeslagar, bland annat våra grannar Danmark och Norge.

I Europa har Belgien, Cypern, Estland, Frankrike, Grekland, Island, Irland, Italien, Kroatien, Luxemburg, Malta, Nederländerna, Polen, Portugal, Rumänien, Schweiz, Spanien, Storbritannien, Tyskland och Österrike samtyckeslagstiftning.

Likaså har Kanada och ett antal delstater i USA liknande lagstiftning.

Sen kan man diskutera utformningen. Jag anser att ett samtycke bör gälla till någon säger nej eller på annat sätt visar att man inte längre vill. De allra flesta människor förstår ordet nej.
Du ljuger ju nästan lika mycket som din mentor tomathoran.
Citera
2026-02-13, 16:18
Medlem
Någon som sitter på stämningsansökan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här