2026-02-13, 10:23
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeddis
Hur är det samma sak menar du? I fallet jag talar om så kör bägge bil eller truck, en är påverkad men inte den andra. Men den som är påverkad anses vara körduglig men inte den som inte är påverkad. Hur får du ihop den ekvationen?
Gunnar kör bil. Zeddis kör en likadan bil. Gunnar har ett laminerat papper på att han kan köra bil. Zeddis har inget sådant papper.

Båda kör lika bra. Varför trackar polisen Zeddis och stoppar honom hela tiden och ger honom böter medan Gunnar får åka vidare?

Livet är orättvist!
Citera
Avslutad
Citat:
Hur är det samma sak menar du? I fallet jag talar om så kör bägge bil eller truck, en är påverkad men inte den andra. Men den som är påverkad anses vara körduglig men inte den som inte är påverkad. Hur får du ihop den ekvationen?

Du har såklart rätt, men en idiot har inte vettet att förstår logiska argument eller vad som är rätt eller fel.
Alla deras beslut formas av deras känslor, logik och rationalism finns inte med i deras världsbild.
Ingen idé att argumentera med dem då de ändå aldrig kommer förstå.
Lite som att prata med en vägg.
Citera
Medlem
Sunimods avatar
Jag misstänker att det fanns mer i fallet med Johan som gjorde att man avskedade honom.
Speciellt när testet inte gav utslag på högre nivåer.
Annars hade det varit bättre att låta honom hålla på med arbetsuppgifter som inte är alvarliga för säkerheten och gjort nya tester för att se att det gick åt rätt håll. (min åsikt)
Citera
2026-02-13, 10:29
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Jag misstänker att det fanns mer i fallet med Johan som gjorde att man avskedade honom.
Speciellt när testet inte gav utslag på högre nivåer.
Annars hade det varit bättre att låta honom hålla på med arbetsuppgifter som inte är alvarliga för säkerheten och gjort nya tester för att se att det gick åt rätt håll. (min åsikt)
Misstänker också det. Ica lagret borde ha en del andra arbetsuppgifter typ packning och sånt. När jag arbetade omplacerades några, inte pga droger utan andra orsaker men jag arbetade inte på Ica.
Citera
2026-02-13, 10:34
Medlem
Abdul.Alhazreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappaTribe
Om man tagit det flera dagar innan då?
Eller tycker du samma sak om någon blir berusad av alkohol på fredag och åker jobbar Måndag med?
Tycker du det har du ju en poäng trots allt.
Så länge det syns på mätinstrument har man inget i ett fordon att göra.

Nolltolerans för alla typer av berusning är såklart en bra grej när det handlar om fordon.
Citera
2026-02-13, 10:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Gunnar kör bil. Zeddis kör en likadan bil. Gunnar har ett laminerat papper på att han kan köra bil. Zeddis har inget sådant papper.

Båda kör lika bra. Varför trackar polisen Zeddis och stoppar honom hela tiden och ger honom böter medan Gunnar får åka vidare?

Livet är orättvist!

Har du någon intellektuell funktionsnedsättning?

Onanikrem är påverkad av droger och kör bil. Zeddis är inte påverkad av droger och kör bil.

Zeddis anses inte vara körduglig men knarkpåverkade onanikrem anses vara körduglig. Hur får du ihop denna ekvationen i skallen?
Citera
2026-02-13, 10:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Amitriptylin
Du har såklart rätt, men en idiot har inte vettet att förstår logiska argument eller vad som är rätt eller fel.
Alla deras beslut formas av deras känslor, logik och rationalism finns inte med i deras världsbild.
Ingen idé att argumentera med dem då de ändå aldrig kommer förstå.
Lite som att prata med en vägg.

Det är skrämmande att jag måste förhålla mig till såna här människor i övriga livet
Citera
2026-02-13, 10:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Abdul.Alhazred
Så länge det syns på mätinstrument har man inget i ett fordon att göra.

Nolltolerans för alla typer av berusning är såklart en bra grej när det handlar om fordon.

Man är inte berusad bara för att du kan mäta restprodukter på något vis. Vad som däremot är intressant är att människor som faktiskt är påverkade av antigen amfetamin, benso eller opiater får köra bil och truck, förutsatt att de har sitt knark på recept. Någon kommentar till det?
Citera
2026-02-13, 10:48
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Har du någon intellektuell funktionsnedsättning?

Onanikrem är påverkad av droger och kör bil. Zeddis är inte påverkad av droger och kör bil.

Zeddis anses inte vara körduglig men knarkpåverkade onanikrem anses vara körduglig. Hur får du ihop denna ekvationen i skallen?
Skillnaden är att Onanikrem inte är påverkad av droger enligtest eller har recept. Zeddis har droger i blodet och inget recept.

Zeddis torskar. Varför? Jo för han har inget recept. Varför drogar Zeddis är väl den stora frågan, men inte riktigt trådens topic.

En annan sak är att du bedöms betydligt hårdare om du har droger (på recept) i blodet vid en eventuell olycka. Förr fanns triangel på piller man inte skulle köra bil efter tagit, tyvärr togs det bort. Säkert något EU-skit
Citera
2026-02-13, 10:52
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Det står ju att han hade lägre nivåer än de som äter amfetamin som medicin. Med din logik så ska ingen som har amfetamin på recept kunna ha ett jobb eller få köra truck, cykel eller skateboard. Kommentarer på det?
Detta var ju en engångsföreteelse eller hur. Nu vet vi inte hur situationen ser ut. Det kan ju vara så att han kör på Rock and Roll och droger ganska ofta.
Han kanske bara hade otur just den gången. Han kanske drar en holk och tar massa sprutor på kvällar och nätter också.
Oavsett så ska man inte ha massa droger eller alkohol i kroppen om man kör en truck på ett lager det måste väl du också förstå.
Citera
2026-02-13, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkommer
Om man dricker någons piss som det finns rester av amfetamin i så kan man åka dit på det.
Man brukar ju inte fråga den som pissar en i munnen om den tagit amfetamin. Det skulle vara lite pinsamt att stoppa den som är beredd att pissa en i munnen och först fråga "Hallå vänta lite. Har du tagit amfetamin?" Snacka om avtändning.
Jag hade blivit rätt avtänd om nån började pissa på mig 😂 😂 😂
Citera
2026-02-13, 10:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Skillnaden är att Onanikrem inte är påverkad av droger enligtest eller har recept. Zeddis har droger i blodet och inget recept.

Är du dum i huvudet? Om du har knark på recept och äter detta knarket varje dag så är du påverkad och det ger utslag på test. Varför är det okej att köra påverkad bara för att man har recept?

Citat:

Zeddis torskar. Varför? Jo för han har inget recept. Varför drogar Zeddis är väl den stora frågan, men inte riktigt trådens topic.

Varför skulle ett recept förändra din lämplighet trots att du är påverkad? Är du full så är du ju lika full oavsett om du har alkohol på recept. Du är ju lika olämplig att köra oavsett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in