2026-02-03, 08:47
Medlem
Vad vet vi om vildhjärnan idag då?
Jo, att allt det han anklagar Musk och Trump för, är han förmodligen på sätt och vis själv skyldig till?
Hur starka är bevisen om försvaret av den pedofilanklagade som skrivits om i tråden?

Wilderäng skriver som en propagandaminsister , Goebbels-style.
Han verkar också hata yttrandefrihet.

Allt han skriver är inte skit, men köper du hans världbild rakt av är du fucked.
Senast redigerad av heybabariba 2026-02-03 kl. 08:54.
Citera
2026-02-03, 10:25
Medlem
Slints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lockig.surdeg.spis

Vilken den andra medaljen är vågar jag inte uttala mig om. Förhoppningsvis finns någon som är mer numismatiskt bevandrad än mig som kan identifiera den.

Jag är ganska säker på att det är den ukrainska tapperhetsmedaljen för tangentbordskrigare.
Citera
2026-02-12, 16:15
Medlem
Man kan ju undra om Lasse och eLena springer på swingersklubbar..
Citera
2026-02-13, 08:01
Medlem
Var det inte VW elbilsr som han hånade och förklarade att de var usla?
Nu leasar han en ID7.
Kan det vara därför han inte tjatar om den som han höll på med Tesla?
Citera
2026-02-16, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CamLem
Var det inte VW elbilsr som han hånade och förklarade att de var usla?
Nu leasar han en ID7.
Kan det vara därför han inte tjatar om den som han höll på med Tesla?

Stämmer!
Den dryge förmätne märkvärdige bloggarren höjde ju Tesla och Musk till skyarna som en frälsare för världen.
och de som körde VW, även VW ID3 till misslyckade "nollor"...
Citera
2026-02-24, 15:33
Medlem
AlanBStards avatar
Idag är Wilderäng jättesur på att invandrare som lever som bidragsparasiter ska få mindre bidrag: https://cornucopia.se/2026/02/tidolaget-flyttar-alla-invandringens-kostnader-till-kommun-och-region/

Citat:
en tanke att man ska skapa en sk push-faktor som ska trycka bort personer som vill få ett bättre liv från att tro att det finns i rasismens, segregeringens och framöver apartheidens Sverige där människor ska delas upp i första klassens medborgare och andra eller tredje klassens oönskade.
Wilderäng visar i citatet att han själv är rasist (inget fel i det, men det är fel att han låtsas inte vara det) genom att implicera att invandrarna kommer att tryckas bort i stället för lyfta på arslet och börja arbeta. Det stämmer ju iofs med erfarenheterna vi har av bl a somalier. Han borde förklara varför "personer som vill få ett bättre liv" ska få det genom att ligga på sofflocket medan svenskar måste jobba ihop pengarna till deras uppehälle.

Det finns också svenskar som vill få ett bättre liv genom att få bidrag utan motprestation men att man gärna vill ha gratis pengar är inget skäl att man ska få det.
Citera
2026-02-24, 15:37
Medlem
Han skriver att liberaler förkastar förslaget, men har ingen koll på att centern gjorde tummen upp.
Citera
2026-02-25, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Satilamannen
Man kan ju undra om Lasse och eLena springer på swingersklubbar..
Som inledning så måste jag skriva att jag håller med mycket av det Lars skriver(speciellt det gällande Ukraina och han gör ett jättebra jobb att rapportera om Ukraina/Ryssland) och mycket annat också men han har också vissa väldigt skeva synpunkter/analyser och känns ganska instabil och emotionellt omogen i vissa frågor.

Men som svar på ditt citat, jag har efter att ha läst det mesta av Cornu kommit till slutsatsen att han är en Cuck, eller åtminstone att de är stag/vixen par. Mycket av det han skriver gällande relationer/sexualitet är nedvärderande mot män(oftast vita män) och alltid hyllande/lyftande av kvinnan och speciellt dennes sexualitet. Hittar inte länken nu men var en blogg-post för några månader/halvår(kanske längre?) sedan där han i princip hyllade att alla män borde vara tacksamma för att deras kvinnor ska ha så många partners som möjligt för att de blir bättre på sex då, och män ska bara gilla läget och vara tacksamma även om de inte får något. Hela den texten kändes som ett cope/försvar av sin egna situation.

Sedan är hans fru typ 10x hetare än vad han är och hon är en riktigt äventyrare som åker världen runt och hittar på massa äventyr och Lars sitter hemma på gården och matar fåren. Jag kan tänka mig att hon tar del av en hel del "äventyr" och att Lars gillar det upplägget, t.om. uppmuntrar det. Jag tror att många av hans kontakter kommer genom Lena och han utnyttjar det för att öka sin egen sociala/ekonomiska status.

Dagens citat från bloggen "förmodligen van vid överförfriskade frånskilda amerikanskor som längtade efter något större och hårdare än sina små och slappa exmakar., hänvisande till en svart man...
Senast redigerad av Rulla9988 2026-02-25 kl. 11:14.
Citera
2026-02-25, 16:28
Medlem
AlanBStards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rulla9988
Sedan är hans fru typ 10x hetare än vad han är och hon är en riktigt äventyrare som åker världen runt och hittar på massa äventyr och Lars sitter hemma på gården och matar fåren.
Ja, det är stor skillnad på hur heta de är. Jag var på en av Wilderängs biblioteksföreläsningar eftersom jag är intresserad av hans Ukraina-bevakning. Jag hade väl någon föreställning om att han förmodligen var något roligare och mindre osympatisk som person i verkliga livet, bl a med tanke på att han har den fru han har.

Men icke. Lika humorlös och besserwissrig IRL som online. Personlighet, färgstyrka och lyskraft som en grå byråkrat från DDR.

Citat:
jag har efter att ha läst det mesta av Cornu kommit till slutsatsen att han är en Cuck, eller åtminstone att de är stag/vixen par. Mycket av det han skriver gällande relationer/sexualitet är nedvärderande mot män(oftast vita män) och alltid hyllande/lyftande av kvinnan och speciellt dennes sexualitet. Hittar inte länken nu men var en blogg-post för några månader/halvår(kanske längre?) sedan där han i princip hyllade att alla män borde vara tacksamma för att deras kvinnor ska ha så många partners som möjligt för att de blir bättre på sex då, och män ska bara gilla läget och vara tacksamma även om de inte får något. Hela den texten kändes som ett cope/försvar av sin egna situation.
Det hade jag missat, men det i kombination att han hänger med paret Margit Richert & Thomas Engström indikerar att han kan vara en cuck. Engström torde ju vara cuck eftersom han lever med Richert som är f d (?) prostituerad enligt hennes egna artiklar. Och att Wilderäng inkluderar en hora i sin innersta krets säger en del om vilken sorts beteende han accepterar.
Citera
2026-02-26, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rulla9988
Men som svar på ditt citat, jag har efter att ha läst det mesta av Cornu kommit till slutsatsen att han är en Cuck, eller åtminstone att de är stag/vixen par. Mycket av det han skriver gällande relationer/sexualitet är nedvärderande mot män(oftast vita män) och alltid hyllande/lyftande av kvinnan och speciellt dennes sexualitet. Hittar inte länken nu men var en blogg-post för några månader/halvår(kanske längre?) sedan där han i princip hyllade att alla män borde vara tacksamma för att deras kvinnor ska ha så många partners som möjligt för att de blir bättre på sex då, och män ska bara gilla läget och vara tacksamma även om de inte får något. Hela den texten kändes som ett cope/försvar av sin egna situation.

Sedan är hans fru typ 10x hetare än vad han är och hon är en riktigt äventyrare som åker världen runt och hittar på massa äventyr och Lars sitter hemma på gården och matar fåren. Jag kan tänka mig att hon tar del av en hel del "äventyr" och att Lars gillar det upplägget, t.om. uppmuntrar det. Jag tror att många av hans kontakter kommer genom Lena och han utnyttjar det för att öka sin egen sociala/ekonomiska status.

Dagens citat från bloggen "förmodligen van vid överförfriskade frånskilda amerikanskor som längtade efter något större och hårdare än sina små och slappa exmakar., hänvisande till en svart man...
Ja, att Lars W ägnar sig åt sexuella perversiteter råder det knappast någon tvekan om. Jag vill minnas att han förut skrivit positivt om polyamori och att polymänniskor är så bra och trevliga att umgås med...

Annars har jag svårt att komma på någon känd person som är mer inskränkt och fördomsfull än Lars. En riktigt enfaldig och osympatisk människa. Jag besöker sällan hans blogg eftersom jag inte vill ge honom några reklamklick men samtidigt är det stor humor att läsa kommentarsfältet och hur medlemmarna dyrkar sin store bloggmästare. Lars W skulle kunna bli en utmärkt sektledare.
Citera
2026-02-28, 11:10
Medlem
Kommer ni ihåg tiden då man kunde vända sig till Wilderängs blogg för information när det hände viktiga saker i världen?
Citera
2026-03-02, 19:50
Medlem
SpaceGayAndSunshines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Kommer ni ihåg tiden då man kunde vända sig till Wilderängs blogg för information när det hände viktiga saker i världen?

Han låtsas ännu som att kriget mot Iran inte händer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in