2026-02-12, 13:42
Medlem
ReflektivInsikts avatar
Att mörda sin mamma och pappa är normalt för transexuella, det är i princip en rite of passage.
Citera
2026-02-12, 13:59
Medlem
AndersPersson99s avatar
Oj oj surprise surprise, det var en transvestit även denna gång.

Kanske att klimakteriekossorna borde hållit käft om mångfald, inkludering och inte acceptera grava psykiska störningar där folk tror att de är något de inte är, samt att inte trycka på denna psykiska sjukdom till och med på barn.

Lagen om juridiskt kön kom till av cannabis- och lsd-påverkade hippies i 68-vänstern. Kanske dags att uppdatera!!??
Citera
2026-02-12, 14:18
Medlem
yinyang915s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99

Lagen om juridiskt kön kom till av cannabis- och lsd-påverkade hippies i 68-vänstern. Kanske dags att uppdatera!!??

Snarare av pedofiler eller deras försvarare (John Money t. ex.)
Citera
2026-02-12, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Ja detta är något av det mest svårbegripliga i dagens samhälle.

De kallar män för kvinnor, fast de vet att det är män, vi vet att det är män, och de vet att vi vet att det är män och vi vet att de vet, osv...
De kastar bort all sin trovärdighet utan att vinna något över huvud taget på det.

Är det en långsiktig plan som handlar om att skapa ett maximalt förakt mot det nuvarande och en längtan efter en stark ledare som kommer och sopar bort det?

Eller vad handlar det om egentligen? Det är obegripligt.

Det är den liberala identitetspolitiken där alla kan låtsas vara vadsomhelst som har det dolda motivet att destabilisera länder och förstöra nationer.

När alla kan vara vadsomhelst är ingen någonting till slut.
Citera
2026-02-12, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Oj oj surprise surprise, det var en transvestit även denna gång.

Kanske att klimakteriekossorna borde hållit käft om mångfald, inkludering och inte acceptera grava psykiska störningar där folk tror att de är något de inte är, samt att inte trycka på denna psykiska sjukdom till och med på barn.

Du förstår inte! Nu måste vi genast ge mer vård till barn! Öppna upp för könskorrigeringar och kasta mediciner på förvirrade 10-åringar och låta drag-queens hålla föreläsningar för barn på en veckobasis.
Låt oss även göra det ännu lättare för unga att byta kön och fängelsestraff på alla som använder fel "pronounce".

Det löser nog problemen och gör dessa individer mindre sjuka i huvudet!

obs ironi
Citera
2026-02-12, 18:16
Medlem
tantaluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senderoluminosa
Vi måste fan snacka om elefanten i rummet.

Varför ser alla transkillar som blir massmördare ut som totalt fucking skräp? De är skitfula både innan och efter transition, lite som en thailändsk ladyboy men precis tvärtom.

Samtidigt som föräldrarna hejjar på och säger att "Ja du har säkert fötts i fel kropp och om du bara tar piller så kommer folk att tycka om dig". Nej. Folk kommer fortfarande tycka att du är knäpp. Du behöver istället jobba på att bli en trevlig människa.

En psykiater skrev följande:

"Som kliniskt verksam psykiater vill jag säga något som i praktiken är välkänt i yrkeskåren, men som sällan formuleras öppet, om den stora ökningen av personer med upplevd könsinkongruens.
Det jag skriver nedan är inte ett ideologiskt ställningstagande utan en sammanfattning av återkommande kliniska observationer, sådana man gör när man faktiskt träffar patienter över tid – inte när man analyserar abstraherade register eller självrapporterade identiteter.

1. Klinisk verklighet: inte överrepresentation utan samma sak

I den kliniska vardagen ser jag – och detta delas av i princip alla psykiatrer jag diskuterat frågan med – att samtliga patienter som söker för upplevd könsinkongruens uppvisar autism eller tydliga autistiska drag. Det handlar alltså inte om en statistisk överrepresentation, utan om en nära nog fullständig korrelation Detta är kliniskt fullt begripligt. Autism innebär ofta:

-nedsatt metakognition (svårigheter att förstå och representera mentala tillstånd som just mentala),
-konkret och essentialistiskt tänkande (“om jag inte passar in i könsroll A måste jag vara kön B”),
-svårigheter med interoception (förmågan att uppfatta kroppens inre signaler) och affektidentifiering,
-rigid identitetslogik (“en sann förklaring måste vara total, entydig och definitiv”).

I ett sådant kognitivt landskap blir kön en tillgänglig, kulturellt laddad och socialt förstärkt förklaringsmodell för ett mer grundläggande problem i självrepresentation. Det är därför inte förvånande att kliniker upplever sambandet som deterministiskt – särskilt i selekterade vuxenpsykiatriska populationer. Detta är något kvalitativt annat än det lilla, snävt definierade fenomen som under decennier kallades "klassisk transsexualism". Under hela perioden 1960-2010 utgjordes gruppen av endast 767 personer.

2. Evidensläget: vad som får sägas och vad som kan visas

Det går redan i dag att konstatera tre saker utan att göra våld på vetenskaplig hederlighet.

a) Extrem samvariation
Registerstudier visar genomgående mycket höga nivåer av autismdiagnoser eller autistiska drag hos personer som söker för könsinkongruens, särskilt i de grupper som driver den nutida ökningen (unga, sent debuterande, ofta födda kvinnor). Detta är i praktiken ostridigt.
Det som däremot inte görs, är nästa logiska steg:
att undersöka om könsinkongruens inte längre blir en självständig variabel när man modellerar mot autistiska kärnfunktioner som metakognition, theory of mind och interoception.
Skillnaden är avgörande mellan att säga:
“ASD är överrepresenterat vid könsinkongruens” visavi
“könsinkongruens är ofta en fenomenologisk yttring av autism”.
Det senare är inte motbevisat men det är i praktiken inte tillåtet att pröva öppet!

b) Diagnostisk cirkularitet
Mycket av litteraturen lider av:
- självrapporterad identitet som primärt utfall,
- diagnoser som sätts efter kontakt med könsidentitetsvård,
- systematiskt undvikande av alternativa primärförklaringar.
Könsinkongruens blir då explanans snarare än explanandum, medan autism reduceras till “komorbiditet” – trots att den neurokognitiva profilen ofta är mer stabil, mer genomgripande och debuterar långt tidigare och alltså är en bättre förklaring.

c) Historisk diskontinuitet
Den grupp som låg till grund för den svenska lagstiftningen på 1970-talet var:
- extremt liten,
- nästan uteslutande biologiska män,
- ofta med tidig, ihållande och livslång könsdysfori,
- och hårt selekterad genom långa utredningar innan kirurgi.
Den grupp som i dag söker vård är:
- numerärt mångdubbelt större,
- demografiskt helt annorlunda,
- psykiatriskt väsensskild,
- och utvecklingsmässigt heterogen.
Detta talar starkt emot att det rör sig om “samma sak”.

3. Det politiska problemet

Här finns elefanten i rummet. Det råder i dag ett ideologiskt veto mot att:
- betrakta könsinkongruens som symptom,
- ge neuropsykiatriska förklaringar företräde,
- eller öppet formulera hypoteser som implicerar att könskorrigerande behandling kan vara felriktad för en stor grupp.

Resultatet blir att politiker tror sig “följa vetenskapen”, medan vetenskapen i praktiken filtreras genom aktivism innan den når beslutsfattare. Konsekvensen är ovanlig inom den medicinen.:
kliniker är mer konservativa i förhållningssättet till kunskapen än riktlinjerna, och den tysta kunskapen i vården är ofta mer robust än det publicerade narrativet.

4. Hur detta kan sägas vetenskapligt utan att avfärdas

Den mest hållbara formuleringen är inte:
“Alla med könsinkongruens har autism”
utan snarare:
"I kliniska populationer som driver den nutida ökningen av könsinkongruens är neuropsykiatriska funktionsnedsättningar, särskilt autism med nedsatt metakognition och interoception, så genomgående att könsinkongruens ofta sannolikt är ett sekundärt fenomen snarare än en primär identitetsstörning."
Detta är:
- förenligt med klinisk erfarenhet,
- förenligt med befintliga data,
- och fullt vetenskapligt prövbart. (obs! obs!)"
Citera
2026-02-12, 18:56
Medlem
Bra skrivet,
Kortfattat så säger psykiatrin då att vilsen könsidentitet är en psykisk sjukdom.
Det är exakt det jag anser likaså.
Inlåsning på institution med vård likt för hundra år sedan skulle troligen vara bäst för alla inblandade.

Detta dåd i Canada är ju djupt tragiskt och ska inte få, eller kunna hända.
Tvångsvårda preventivt, likt filmen Gökboet om ni så vill, men det skulle sannerligen behövas.
Citera
2026-02-12, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReflektivInsikt
Att mörda sin mamma och pappa är normalt för transexuella, det är i princip en rite of passage.

det vanliga är väll att det inte finns någon närvarande pappa där "transexuella barn" hittar sigsjälva...

seperarade 2009 tydligen, följt av att mamma flyttade runt likt en "nomad-familj" med barnen", pappan fick en domstol att hindra hennes kringflackande med barnet/en 2015.
Citera
2026-02-12, 19:41
Medlem
yinyang915s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantalus
En psykiater skrev följande:

"Som kliniskt verksam psykiater vill jag säga något som i praktiken är välkänt i yrkeskåren, men som sällan formuleras öppet, om den stora ökningen av personer med upplevd könsinkongruens.
Det jag skriver nedan är inte ett ideologiskt ställningstagande utan en sammanfattning av återkommande kliniska observationer, sådana man gör när man faktiskt träffar patienter över tid – inte när man analyserar abstraherade register eller självrapporterade identiteter.

1. Klinisk verklighet: inte överrepresentation utan samma sak

I den kliniska vardagen ser jag – och detta delas av i princip alla psykiatrer jag diskuterat frågan med – att samtliga patienter som söker för upplevd könsinkongruens uppvisar autism eller tydliga autistiska drag. Det handlar alltså inte om en statistisk överrepresentation, utan om en nära nog fullständig korrelation Detta är kliniskt fullt begripligt. Autism innebär ofta:

-nedsatt metakognition (svårigheter att förstå och representera mentala tillstånd som just mentala),
-konkret och essentialistiskt tänkande (“om jag inte passar in i könsroll A måste jag vara kön B”),
-svårigheter med interoception (förmågan att uppfatta kroppens inre signaler) och affektidentifiering,
-rigid identitetslogik (“en sann förklaring måste vara total, entydig och definitiv”).

I ett sådant kognitivt landskap blir kön en tillgänglig, kulturellt laddad och socialt förstärkt förklaringsmodell för ett mer grundläggande problem i självrepresentation. Det är därför inte förvånande att kliniker upplever sambandet som deterministiskt – särskilt i selekterade vuxenpsykiatriska populationer. Detta är något kvalitativt annat än det lilla, snävt definierade fenomen som under decennier kallades "klassisk transsexualism". Under hela perioden 1960-2010 utgjordes gruppen av endast 767 personer.

2. Evidensläget: vad som får sägas och vad som kan visas

Det går redan i dag att konstatera tre saker utan att göra våld på vetenskaplig hederlighet.

a) Extrem samvariation
Registerstudier visar genomgående mycket höga nivåer av autismdiagnoser eller autistiska drag hos personer som söker för könsinkongruens, särskilt i de grupper som driver den nutida ökningen (unga, sent debuterande, ofta födda kvinnor). Detta är i praktiken ostridigt.
Det som däremot inte görs, är nästa logiska steg:
att undersöka om könsinkongruens inte längre blir en självständig variabel när man modellerar mot autistiska kärnfunktioner som metakognition, theory of mind och interoception.
Skillnaden är avgörande mellan att säga:
“ASD är överrepresenterat vid könsinkongruens” visavi
“könsinkongruens är ofta en fenomenologisk yttring av autism”.
Det senare är inte motbevisat men det är i praktiken inte tillåtet att pröva öppet!

b) Diagnostisk cirkularitet
Mycket av litteraturen lider av:
- självrapporterad identitet som primärt utfall,
- diagnoser som sätts efter kontakt med könsidentitetsvård,
- systematiskt undvikande av alternativa primärförklaringar.
Könsinkongruens blir då explanans snarare än explanandum, medan autism reduceras till “komorbiditet” – trots att den neurokognitiva profilen ofta är mer stabil, mer genomgripande och debuterar långt tidigare och alltså är en bättre förklaring.

c) Historisk diskontinuitet
Den grupp som låg till grund för den svenska lagstiftningen på 1970-talet var:
- extremt liten,
- nästan uteslutande biologiska män,
- ofta med tidig, ihållande och livslång könsdysfori,
- och hårt selekterad genom långa utredningar innan kirurgi.
Den grupp som i dag söker vård är:
- numerärt mångdubbelt större,
- demografiskt helt annorlunda,
- psykiatriskt väsensskild,
- och utvecklingsmässigt heterogen.
Detta talar starkt emot att det rör sig om “samma sak”.

3. Det politiska problemet

Här finns elefanten i rummet. Det råder i dag ett ideologiskt veto mot att:
- betrakta könsinkongruens som symptom,
- ge neuropsykiatriska förklaringar företräde,
- eller öppet formulera hypoteser som implicerar att könskorrigerande behandling kan vara felriktad för en stor grupp.

Resultatet blir att politiker tror sig “följa vetenskapen”, medan vetenskapen i praktiken filtreras genom aktivism innan den når beslutsfattare. Konsekvensen är ovanlig inom den medicinen.:
kliniker är mer konservativa i förhållningssättet till kunskapen än riktlinjerna, och den tysta kunskapen i vården är ofta mer robust än det publicerade narrativet.

4. Hur detta kan sägas vetenskapligt utan att avfärdas

Den mest hållbara formuleringen är inte:
“Alla med könsinkongruens har autism”
utan snarare:
"I kliniska populationer som driver den nutida ökningen av könsinkongruens är neuropsykiatriska funktionsnedsättningar, särskilt autism med nedsatt metakognition och interoception, så genomgående att könsinkongruens ofta sannolikt är ett sekundärt fenomen snarare än en primär identitetsstörning."
Detta är:
- förenligt med klinisk erfarenhet,
- förenligt med befintliga data,
- och fullt vetenskapligt prövbart. (obs! obs!)"

Låter som Gillberg.

Jag led av könsidentitesstörning när jag var yngre, fick diagnos och hormoner osv. innan jag tog itu med mina psykiska problem och lämnade trans" vården" bakom mig. Min nya psykolog har konstaterat, efter gedigen utredning, att jag varken är autistisk eller har adhd, utan att mina sociala svårigheter förklaras med den påverkan min traumatiska uppväxt haft på mig. Gillberg är för jävla snäv. Det är sant att det finns samband, men sådana som jag (och många andra jag känner) kommer missas och inte få rätt hjälp om all könsdysfori ska skyllas på autism.

Dock tror jag just att de som har autism och anammar en transidentitet har svårare för att ta sig ur det, pga just det Gillberg nämner. Konkret tänkande, rigiditet osv. Men alla med könsidentitesstörning bör få hjälp att acceptera kroppen och ingen bör få sanktionerat av staten att göra den sjuk med hormoner, kastrering och kirurgiska ingrepp i en frisk kropp.
Citera
2026-02-12, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Fruktansvärt sorgligt. Undrar om hans föräldrar var offer för hans vanföreställningar eller medskyldiga till dem?

I ett normalt land kanske han hade kunnat få hjälp i tid och massakern på barn hade kunnat undvikas. Men i Kanada där premiärministern själv verkligen älskar när unga pojkar börjar klä sig i kjol och fantisera om att låta kastrera sig, så fick det fortgå.

Hoppas man går igenom hans näthistorik. För den som vill se sanningen som den är så kan man ju gå in på någon sida för transor och se vad de skriver. De anser att de blir "mördade" när de inte blir kallade för "rätt" (fel) pronomen. Och det är sida upp och sida ner om halsar som skall skäras av, kändisar som skall få en yxa i huvudet eller som de hoppas skall få cancer. Och hatet mot kvinnor de ogillar ("terfs") är betydligt värre och mer misogynt än hos de värsta islamisterna eller nazisterna.

Det är en extremt osund och våldsbejakande miljö. Som samhället blundar för eftersom många makthavare tror att de är progressiva och goda om de ställer sig på skolskjutarnas och styckmördarnas sida i den här frågan.

Det är konstigt att det kvinnohat som dessa transkvinnor uppvisar inte uppmärksammats mera.
Citera
2026-02-13, 05:40
Medlem
Återigen bra reklam för dessa missfoster.
Har någon såna hära tendenser. Är det bara att låsa in alternativt hänga fanskapet.
Vi har ju våra egen Skräcködla Wilma började året med ett vidrigt styckmord. Förvånar mig inte ett piss. Om det dyker upp flera såna här fall under -26 och därefter. Mycket störda individer.
Citera
2026-02-13, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GatuSoparen
Återigen bra reklam för dessa missfoster.
Har någon såna hära tendenser. Är det bara att låsa in alternativt hänga fanskapet.
Vi har ju våra egen Skräcködla Wilma började året med ett vidrigt styckmord. Förvånar mig inte ett piss. Om det dyker upp flera såna här fall under -26 och därefter. Mycket störda individer.

Ja, tyvärr är det ju nästan 100% säkert att fler mord och massakrer kommer att begås av "transsexuella" under 2026.

Media och politiker har bidragit till att skapa ett monster.

Och efter trans-styckmordet i julas så verkar media ha tänkt över hur de skall skriva när det gäller den här typen av mördare.

Tidigare verkade de ha som policy att skriva "hon" och "henne" när det gällde transvestiter i nöjessammanhang, men att - kanske av respekt för offren - inte hålla på och tramsa så i frågor som gällde liv och död.

Men nu går de all in på pronomen.
Buffalo Bill i "När Lammen Tystnar" är numera HON, inte endast för ETC men även för TV4 , Aftonbladet, mm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in