2026-02-12, 01:31
Medlem
DeekinTTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fioehlbaerth
Är det nån skillnad?

A fag är sådan som kan vara en transa o klä sig som kvinna.

Trans däremot är mentalt sjuka och tror att de är en kvinna.
Citera
2026-02-12, 01:35
Medlem
Iaghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dayeso
Det är inte en slump att den här typen förekommer och begår dåd i länder som Sverige och Kanada.

Kanada har ju en lång lista med mord av "transsexuella". Toppat av dåren som begick det här dådet: https://en.wikipedia.org/wiki/Murder_of_Jun_Lin

Eller jag förstår.

Kanada är liberala med transgenders och orakar med det sin egen skada.
Citera
2026-02-12, 02:35
Medlem
Någon som vet om MGM genomgick hormonbehandling? Jag vet inte om jag har rätt i min spekulation men det har väl varit ett antal spektakulära dåd som burit en form av helhetsbild av motiverad liknande Incels som begår utvidgade självmord först, sedan begår någon form av dödligt våld riktat mot skolor för att till sist antingen begå "suicid via polis" eller enbart suicid?

Kan hormonbehandling sänka tröskelnivån för dessa våldsdåd?

Jag försöker förstå om det finns en trend eller kulturell glorifiering kring dessa kretsar av personer med könsdysformism av våld som en frigörelse. Vad är känt kring motivbilden här? Har svårt att hitta vettig information och det jag hittar har väl diskutabel sanningshalt.
Citera
2026-02-12, 05:52
Medlem
solstrålars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Reddit vanligtvis. Det är en riktig skitsida fylld med trasiga människor.

Påtal om Reddit, lustigt hur Reddit knappt alls tillåtit rapportering av händelsen? Jag kunde inte ens hitta att detta hänt via Reddit, inte en enda tråd om det på nyhetssubbarna...
Citera
2026-02-12, 06:03
Medlem
Split-eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Påtal om Reddit, lustigt hur Reddit knappt alls tillåtit rapportering av händelsen? Jag kunde inte ens hitta att detta hänt via Reddit, inte en enda tråd om det på nyhetssubbarna...

Jag hittar trådar. Däremot är det (som vanligt) strikt förbjudet att spekulera om gärningsmannen i alla avseenden. Obs, det gäller i nyhetsforumen som är lite större.

Om man däremot går in i lite mer obskyra subreddits så kan man däremot hitta en mer avslappnad attityd
Citera
2026-02-12, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av auto-fellatio
Även CBC, kanandensiska SVT, säger hon (her). Blandat med "person".

Det säger mycket om vilket skick västvärlden befinner sig i nu.

Framtida historieböcker lär betrakta vår tid ungefär som vi betraktar Caligulas och Neros tid.
Citera
2026-02-12, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
GM identifierad som Jesse van Rootselaar, biologisk man som identifierade sig som kvinna

Offren: "mother, 39, and 11-year-old step-brother [killed] at the family home"

"The victims at the school included a 39-year-old teacher, three 12-year-old female students and two male students aged 12 and 13."

Canada school shooter identified as 18-year-old [trans]woman Jesse Van Rootselaar

En transvestit mördar 11- 12- och 13-åriga barn.

Mainstreammedia väljer att kalla transvestiten för en "kvinna".

Och så undrar de varför högern och och högerpopulismen går framåt...
Citera
2026-02-12, 07:50
Medlem
Transgender killer, 18, behind deadly Canada school rampage that left eight dead

https://www.dailymail.co.uk/news/article-15552049/Jesse-Van-Rootselaar-Trans-shooter-Canada-high-school.html

Citat:
The transgender gunman who murdered his mother and brother before killing six people in the second-deadliest school shooting in Canadian history is seen happily gripping a rifle in a disturbing photo.

Jesse began identifying as female six years ago, aged 12, and said there had been multiple call-outs to his home related to his mental health over the years.

Det här transvansinnet måste få ett slut.
Citera
2026-02-12, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ms-X
Transgender killer, 18, behind deadly Canada school rampage that left eight dead

https://www.dailymail.co.uk/news/article-15552049/Jesse-Van-Rootselaar-Trans-shooter-Canada-high-school.html

Ja

Citat:
Jesse began identifying as female six years ago, aged 12, and said there had been multiple call-outs to his home related to his mental health over the years.

Fruktansvärt sorgligt. Undrar om hans föräldrar var offer för hans vanföreställningar eller medskyldiga till dem?

I ett normalt land kanske han hade kunnat få hjälp i tid och massakern på barn hade kunnat undvikas. Men i Kanada där premiärministern själv verkligen älskar när unga pojkar börjar klä sig i kjol och fantisera om att låta kastrera sig, så fick det fortgå.

Hoppas man går igenom hans näthistorik. För den som vill se sanningen som den är så kan man ju gå in på någon sida för transor och se vad de skriver. De anser att de blir "mördade" när de inte blir kallade för "rätt" (fel) pronomen. Och det är sida upp och sida ner om halsar som skall skäras av, kändisar som skall få en yxa i huvudet eller som de hoppas skall få cancer. Och hatet mot kvinnor de ogillar ("terfs") är betydligt värre och mer misogynt än hos de värsta islamisterna eller nazisterna.

Det är en extremt osund och våldsbejakande miljö. Som samhället blundar för eftersom många makthavare tror att de är progressiva och goda om de ställer sig på skolskjutarnas och styckmördarnas sida i den här frågan.
Citera
2026-02-12, 09:24
Medlem
yinyang915s avatar
Så vitt jag vet är det ett brott i Kanada att säga "fel" pronomen, så han måste benämnas som "hon" i media där eftersom de vet att han är trans. Så allt kan inte skyllas på medierna på hemmaplan, de vill nog inte vara martyrer och få straff för "feltänk".

Är det inte så att de flesta som begår såna här handlingar går på SSRI eller andra antidepp? De medicinerna höjer självmordsrisken markant. Tror att det är en större risk än bara östrogenbehandling. Snarare borde de blivit lugnare av att inte ha massor testosteron som pumpar runt i kroppen. Samtidigt blir man instabil av att störa sina hormoner, så visst det kan säkert också spela in. Men tror SSRI är en viktig faktor.
Citera
2026-02-12, 09:25
Medlem
Moobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ms-X

ja, det är så synd om transorna att alla måste få lida för att det inte finns ett 3:e biologiskt kön bara för dem.
Citera
2026-02-12, 09:46
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Eftersom GM sägs redan i TS funnits död i lokalerna lär dennes kön, kvinna eller inte vara lätt att undersöka med ett lyft på nämnda kjol.
Det är inte så kön avgörs idag, tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in