Citat:
Ursprungligen postat av
senderoluminosa
Vi måste fan snacka om elefanten i rummet.
Varför ser alla transkillar som blir massmördare ut som totalt fucking skräp? De är skitfula både innan och efter transition, lite som en thailändsk ladyboy men precis tvärtom.
Samtidigt som föräldrarna hejjar på och säger att "Ja du har säkert fötts i fel kropp och om du bara tar piller så kommer folk att tycka om dig". Nej. Folk kommer fortfarande tycka att du är knäpp. Du behöver istället jobba på att bli en trevlig människa.
Det är ett problem under uppsegling helt klart, däremot är det ju ett
förhållandevis nytt problem.
Mass-skjut/stabby/bil/explosiva-händelser får man aldrig stopp på.
Kan man minska problemet via vapenlagar?
Ja, i viss mån, men det är en lösning som inte är giltig i alla lägen.
ALLA sådana här grupper från ensamvargar till större organisationer har lärt sig ett antal framgångsfaktorer:
Decentralisering/skydd mot infiltration/egen infiltrering/chiffrering/osv osv.
Jag tror att framtiden blir snabbare respons.
Det enda ökad övervakning och sådant tar kommer vara dom lataste terroristerna, och inget mer.
Ja, jag vet att mitt inlägg inte riktigt handlar om det du skrev, men det problemet du beskriver tror jag kommer försvinna av sig självt.
Samhället har mjäkat med sådant här trams rätt länge, och pendeln slår alltid tillbaka.
När vi haft tillräckligt många av ”den här sorten”- dåd, så kommer nog både föräldrar, lärare, och samhälle se lite annorlunda på det.
Jag har påpekat det tidigare, men i en av mina ungars skola (högstadium) var det en lärare som pratade om Könsbyte/LgBTQx-lagstiftning och skit, på helt irrelevanta lektioner typ Bild.
Två av dom kom hem och hade funderingar på om dom ändå inte var Bisexuella, eftersom dom ju gillade alla människor.
Nåja.
DET gick över.😂