2026-02-12, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyOpinion2
Flera kommuner avböjer att samarbeta med regeringen kring frivillig återvandring däribland Örebro kommun. Örebro har haft problem med islamister under lång tid som dom utbildat och även exporterat. Lite stök där som högsta politikerna är ansvarig för. Blir inte förvånad om det blir locket på där från lama politiker.

Exakt detta jag menar! Sossarna i Örebro har mycket på sitt samvete. Det är därför de beter sig som de gör när de blir trängda.
Citera
2026-02-12, 13:23
Medlem
otellos avatar
Jag läste på Facebook (för en gångs skull) och såg många hyllningar, jag har svårt att se varför, han beter sig som ett trotsigt barn.
Citera
2026-02-12, 13:24
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyOpinion2
Flera kommuner avböjer att samarbeta med regeringen kring frivillig återvandring däribland Örebro kommun. Örebro har haft problem med islamister under lång tid som dom utbildat och även exporterat. Lite stök där som högsta politikerna är ansvarig för. Blir inte förvånad om det blir locket på där från lama politiker.
Jag vill minnas att någon moské i Örebro var rekryteringlokal för IS när det begav sig, en skam för Sverige.
Citera
2026-02-12, 13:25
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avengersson
Man kan tycka vad man vill men när moderaten Sebastian Cehlin inte ens kan svara på enkla rakt ställda frågor om deras budget och berätta enligt Markus önskemål om diverse poster i denna budget varför han (Sebastian Cehlin) och partiet i sin budget väljer att prioritera konst framför mera pengar till vård och omsorg (BUP) så förstår väl även den dummaste att Sebastian Cehlin förtjänar en ren och skär idiotstämpel...alltså att han inte ens kan förstå och ge svar på de enklaste konkretaste frågorna som Markus ställer honom.
Kan verkligen förstå Markus frustration, inget konstig med detta.
Det finns en regel om att 2% ska gå till konst, det hade Markus vetat om han inte var en idiot.
Citera
2026-02-12, 13:32
Medlem
Avengerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Det finns en regel om att 2% ska gå till konst, det hade Markus vetat om han inte var en idiot.
Och det är även Markus tydligt med, den ska bort då den endast är skapad för att vilseleda och försnilla pengar från där pengarna bättre behövs, det har Allard TYDLIGT sagt många gånger förut. Allard är ingen idiot, han vet mycket väl vad som gäller och kan mycket väl svara på frågor han får, men Sebastian Cehlin har inte ens vett att varken förstå frågor eller svara på dem. Det är stor skillnad mellan Allards "idioti" och Sebastian Cehlin "idioti".
Citera
2026-02-12, 13:40
Medlem
otellos avatar
Citat:
Och det är även Markus tydligt med, den ska bort då den endast är skapad för att vilseleda och försnilla pengar från där pengarna bättre behövs, det har Allard TYDLIGT sagt många gånger förut. Allard är ingen idiot, han vet mycket väl vad som gäller och kan mycket väl svara på frågor han får, men Sebastian Cehlin har inte ens vett att varken förstå frågor eller svara på dem. Det är stor skillnad mellan Allards "idioti" och Sebastian Cehlin "idioti".
Jag tycker det är rimligt att lägga pengar på konst, vi vill ju inte leva i ett grådassigt Sovjet-samhälle. Det finns andra ställen att ta av, exempelvis olika former av bidrag.
Citera
2026-02-12, 13:55
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
härskartekniker...

Några fler buzz words du vill använda för att rikta fokus bort från det enkla faktum att du ljuger om vad videoklippen visar?
Citera
2026-02-12, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Jag tycker det är rimligt att lägga pengar på konst, vi vill ju inte leva i ett grådassigt Sovjet-samhälle. Det finns andra ställen att ta av, exempelvis olika former av bidrag.
Håller faktiskt med till viss del. Konst är viktigt, men vi kommer aldrig någonsin komma till en punkt där vi tycker att "just nu känns det mer prioriterat att köpa lite tavlor än att anställa en till läkare". Det är en typisk sådan där sak som kommer ignoreras så fort man ska motivera det ekonomiskt, för det går inte att sätta en siffra på värdet i konsten. Men över tid kommer man märka det hela, när det bara är grå betong överallt.
Citera
2026-02-12, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Om man är hjärntvättad av sin algoritm att allt vänster om Donald Trump är hemskt så underlättar det

Det framgår av videon. Allard står och kallar folk för "jävla idioter och jävla fegisar" varpå nån får nog och går men möts av en partikamrat till Allard som trycker upp en kamera i hans ansikte och står i vägen, varpå han blir typ nuddad och börjar lipa som en liten bitch

Nej, alla med hjärna känner likadant.
Tack, nu fick jag åtminstone lite inre frid tills jag läser nästa inlägg som tycker att Markus ”gör rätt”, ”är vår framtid” och ”är den enda vettiga i rummet”
Citera
2026-02-12, 14:07
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Man kan tycka vad man vill men när moderaten Sebastian Cehlin inte ens kan svara på enkla rakt ställda frågor om deras budget

Bitch, please. Allard har i åratal hållit på med den här stilen och den hör inte hemma i en demokratisk beslutsförsamling. Jag ser inget som helst problem med att de ignorerar någon som beter sig som Allard & co.

Du behöver förstå att Allard inte är ute efter svar. Han är ute efter att skapa content genom att antingen ranta och framstå som en folkets hjälte, eller provocera fram reaktioner som han kan fånga på video och posta. Tyvärr går det där tramset hem hos outbildade idioter som blivit hjärntvättade av sina algoritmer. Det gör att nötterna t ex helt ignorerar att Allard med hög röst säger "JAG SÄGER VAD FAN JAG VILL TILL DIG, VAD SKA DU GÖRA ÅT SAKEN? VAD SKA DU GÖRA ÅT SAKEN?" men tycker att det är "hot" när någon svarar "det får du allt se".

Det är sorgligt.
Citera
2026-02-12, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggeh
Jag lyssnade på hela inspelningen från Örebro fullmäktige. Ingenstans blev någon slagen. Jag har också sett YouTube klippet som bekräftade det jag antog hände (som man ej såg i regionsfullmäktige)

Killen blockerade moderaten och lekte luften är fri som en tolvåring, moderaten fösde undan personen och sen fick lite feeling och sträkte sakta ut handen samtidigt som han passerade andra killen med kameran och då nuddade av killens glasögon.

Att Marcus Allard gör en scen av det här är självklart naturligt. Han är politiker och beter sig som alla andra politiker. Men att ni sen sitter och bögrunkar till det här och hävdar misshandel är så jävla töntigt.

I övrigt gillar jag Allard och örebropartiet. Skulle lätt kunna tänka mig ge han en röst.
Jag hittade den här videon https://www.youtube.com/watch?v=gr527_zpypI

Vet du någon som visar det hela bättre?
Citera
2026-02-12, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Några fler buzz words du vill använda för att rikta fokus bort från det enkla faktum att du ljuger om vad videoklippen visar?

Du vill uppenbarligen hellre mästra och spela allan än att läsa i tråden. Runka på, så länge det går.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in