2026-02-12, 10:40
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Vet inte vilken värld du lever i, men om någon greppar tag i någon så är det ett fysiskt angrepp, och även att sätta sin hand i någons ansikte så ens glasögon åker av räknas som ett fysiskt angrepp.
Var och en av dom här händelserna är tillräckligt allvarliga för att Moderaten ska bli av med sitt uppdrag. Man tar inte till våld hur provocerad man än blir punkt.

Citat:
Ursprungligen postat av ZAIZAI
https://letmegooglethat.com/?q=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Freel%2F9115726 84664691

Att slå av någons glasögon med flit är inte att 'nudda' vid någon, ej heller att rycka en mobiltelefon ur handen, det är stöld.
Med tanke på ovan länk så förstår jag att Allards tålamod brister, dock så begår han inte våldshandlingar mot sina politiska motståndare...det är rätt talande i sig.

🤣😂 Era möten med verkligheten kommer att bli otroligt hårda. 😀
Citera
2026-02-12, 10:56
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrunkeMundt
Att agitera är mer än att bara kasta okvädningsord på varandra.

Korrekt. Det kan även innefatta att provocera genom att trycka upp kameror i folks ansikten och säga "JAG SÄGER VAD FAN JAG VILL TILL DIG, VAD SKA DU GÖRA ÅT SAKEN?" och sen lipa som en liten bitch så fort någon nuddar en.

Citat:
Men du påstår att politiker INTE ska agitera.

När sa jag det?

Sötnos, det var DU som sa att agitera "var hela syftet med politik". Minns du?

Och JAG som ansåg att politik är mer än så. Minns du?

Ska vi kolla historiken tillsammans?

Bara så lilla du ska förstå:
När någon säger "Politiker SKA agitera" och jag säger "Nä" betyder det inte ingen politiker någonsin ska göra det. Det betyder att det inte är ett självändamål eller ett krav. Förstår du skillnaden?

Det är fine att politiker nån gång blir passionerad och rösten och säger något som upprör. Vad Örebropartiet håller på med är något helt annat. Vad de gör är rent ut sagt patetiskt och vidrigt.
Senast redigerad av Fiffiniffi 2026-02-12 kl. 11:31.
Citera
2026-02-12, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Så ge mig länken då.

Lätt att söka upp. Om man vill.
Citera
2026-02-12, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggeh
Jag lyssnade på hela inspelningen från Örebro fullmäktige. Ingenstans blev någon slagen. Jag har också sett YouTube klippet som bekräftade det jag antog hände (som man ej såg i regionsfullmäktige)

Killen blockerade moderaten och lekte luften är fri som en tolvåring, moderaten fösde undan personen och sen fick lite feeling och sträkte sakta ut handen samtidigt som han passerade andra killen med kameran och då nuddade av killens glasögon.

Att Marcus Allard gör en scen av det här är självklart naturligt. Han är politiker och beter sig som alla andra politiker. Men att ni sen sitter och bögrunkar till det här och hävdar misshandel är så jävla töntigt.

I övrigt gillar jag Allard och örebropartiet. Skulle lätt kunna tänka mig ge han en röst.

Jag refererade till em helt annan incident där han blir hotad av en sosse.
Citera
2026-02-12, 12:39
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Lätt att söka upp. Om man vill.

Nån annan har redan länkat till videon med "hotet". Det var precis lika löjligt som jag visste det skulle vara: Markus Allard slänger ur sig en massa skit och konfronterar en kvinna med "JAG SÄGER VAD FAN JAG VILL TILL DIG, VAD SKA DU GÖRA ÅT SAKEN? VAD SKA DU GÖRA ÅT SAKEN" varpå kvinnan säger "Det får du allt se". That's it.

Sen springer en liten horunge runt med en kamera och provocerar och säger "Hotar du honom? HOTAR DU HONOM?". Varpå nån nuddar hans telefon och han får PMS och påstår lögner.

Det är rent löjeväckande. Det säger så otroligt mycket om dig som person att du köper Örebropartiets trams

Patetiska människa
Citera
2026-02-12, 12:41
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZAIZAI
Utveckla gärna...

Det är rätt många i tråden som hatar på Örebropartiet och försvarar angreppen mot deras representanter. Politiskt aktiva i Örebro?

Visst, Allard beter sig som en uppkäftig tonåring, men hur man bemöter detta avslöjar mer om andra.

Vilka "angrepp" pratar du om?

Filmerna som presenterats hittills har varit fullständigt trams som bara en idiot kan ta på allvar
Citera
2026-02-12, 12:41
Medlem
Citat:
Nån annan har redan länkat till videon med "hotet". Det var precis lika löjligt som jag visste det skulle vara: Markus Allard slänger ur sig en massa skit och konfronterar en kvinna med "JAG SÄGER VAD FAN JAG VILL TILL DIG, VAD SKA DU GÖRA ÅT SAKEN? VAD SKA DU GÖRA ÅT SAKEN" varpå kvinnan säger "Det får du allt se". That's it.

Sen springer en liten horunge runt med en kamera och provocerar och säger "Hotar du honom? HOTAR DU HONOM?". Varpå nån nuddar hans telefon och han får PMS och påstår lögner.

Det är rent löjeväckande. Det säger så otroligt mycket om dig som person att du köper Örebropartiets trams

Patetiska människa

Det säger mycket om dig att du avslutar med personangrepp också. Tycker du verkligen att du gjort dig förtjänt att ett seriöst svar då?
Citera
2026-02-12, 12:44
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsanvilkendag
HUR(!!?!?) kan man uppfatta filmen där den moderaten håller fram handen/puttar bort telefonen för att inte bli filmad som att han ”slår” av glasögonen?

Om man är hjärntvättad av sin algoritm att allt vänster om Donald Trump är hemskt så underlättar det

Citat:
Tilläggas ska att jag inte har någon som helst koll på upprinnelsen till detta

Det framgår av videon. Allard står och kallar folk för "jävla idioter och jävla fegisar" varpå nån får nog och går men möts av en partikamrat till Allard som trycker upp en kamera i hans ansikte och står i vägen, varpå han blir typ nuddad och börjar lipa som en liten bitch

Citat:
Är det bara jag som känner såhär?!

Nej, alla med hjärna känner likadant.
Citera
2026-02-12, 12:50
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Det säger mycket om dig att du avslutar med personangrepp också.

Bubben då. Vad vill du att jag ska göra? Låtsas som att du precis inte betett dig utvecklingsstört genom att påstå att Allard blivit hotad en sosse fastän videon visar att Allard och hans kollega beter sig som svin och det sossen säger inte alls går att kalla för hot? Tyvärr, så fungerar det inte. Om du beter dig som en patetisk idiot så är det vad jag kommer kalla dig. Vill du bli behandlad med respekt får du göra dig förtjänt av det.

Citat:
Tycker du verkligen att du gjort dig förtjänt att ett seriöst svar då?

Jag ställde ingen fråga till dig, dummer. Jag begär inget svar. Mitt syfte med inlägget var att visa hur otroligt fel ute du är. Vilket jag lyckades med. Om du svarar skiter jag alltså i. Nu valde du ändå att svara genom att spela offer, precis Allard & co. Patetiskt
Citera
2026-02-12, 13:01
Medlem
Citat:
Bubben då. Vad vill du att jag ska göra? Låtsas som att du precis inte betett dig utvecklingsstört genom att påstå att Allard blivit hotad en sosse fastän videon visar att Allard och hans kollega beter sig som svin och det sossen säger inte alls går att kalla för hot? Tyvärr, så fungerar det inte. Om du beter dig som en patetisk idiot så är det vad jag kommer kalla dig. Vill du bli behandlad med respekt får du göra dig förtjänt av det.

Jag ställde ingen fråga till dig, dummer. Jag begär inget svar. Mitt syfte med inlägget var att visa hur otroligt fel ute du är. Vilket jag lyckades med. Om du svarar skiter jag alltså i. Nu valde du ändå att svara genom att spela offer, precis Allard & co. Patetiskt

"Bubben"? Väntat att du skulle fortskrida med härskartekniker...

Ett svar i tråden. Dummer kan du vara själv..
Citera
2026-02-12, 13:06
Medlem
Avengerssons avatar
Man kan tycka vad man vill men när moderaten Sebastian Cehlin inte ens kan svara på enkla rakt ställda frågor om deras budget och berätta enligt Markus önskemål om diverse poster i denna budget varför han (Sebastian Cehlin) och partiet i sin budget väljer att prioritera konst framför mera pengar till vård och omsorg (BUP) så förstår väl även den dummaste att Sebastian Cehlin förtjänar en ren och skär idiotstämpel...alltså att han inte ens kan förstå och ge svar på de enklaste konkretaste frågorna som Markus ställer honom.
Kan verkligen förstå Markus frustration, inget konstig med detta.
Citera
2026-02-12, 13:07
Medlem
Citat:
Jag refererade till en helt annan incident där han blir hotad av en sosse.
Flera kommuner avböjer att samarbeta med regeringen kring frivillig återvandring däribland Örebro kommun. Örebro har haft problem med islamister under lång tid som dom utbildat och även exporterat. Lite stök där som högsta politikerna är ansvarig för. Blir inte förvånad om det blir locket på där från lama politiker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in