Citat:
Ursprungligen postat av
pyroclasm
Just det, blodprovets detaljer om narkotikahalter tillsammans med polisens bedömning av påverkansgrad samt faktumet att Katja hade alkohol, om än en väldigt låg promille, i blodet kommer att avgöra huruvida rattfyllan är grov eller inte. Bara det faktum att hon hamnade i diket diskvalificerar henne från ringa brott (baserat på narkotikan, inte alkoholen alltså).
Påfölden av trafikbrottet är subjektivt så även ett eventuellt innehav och eventuella bevis på ett mer långvarit eller frekvent bruk av dels narkotika dels alkohol (oaktat om man kan bevisa om Katja kört påverkad eller inte) kommer påverka TS bedömning om Katja är lämplig som KK-innehavare eller inte. Oaktat det gäller att om KK indragningen är längre än 12månader kommer Katja behöva ta om körkortet. För att få ta om sitt KK behöver Katja ett lämplighetsbevis, det är inte säkert att hon får det.
Ni kan kalla mig vänstervriden men det stämmer inte rent politiskt, däremot tycker jag att SD är ett gäng lallare med kriminella beteenden i många fall. Egentlige som en spegel till luffarna i Miljöpartiet eller vänsterpartiet. Same same but different.
Att jag hoppas det bubblar upp en massa saker på Katja som förhoppningsvis landar henne i fängelset är rent personligt. Hon förtjänar all skit helt enkelt och jag hoppas hon efter den här historien är en fattig, körkortslös lort utan framtid med ett offentligt register som inbegriper ett längre fängelsestraff.
Jag var kluven i början men efter att ha läst hur hon behandlade ungdomar när hon jobbade i rejvkommissionen, tycker jag hon är en arrogant översittartyp.
Du och jag är nog inte nära varandra politiskt, men för mig är det också på ett personligt plan att jag avskyr denna människa.
Jag citerar din sista mening vilken jag delar till fullo:
"Hon förtjänar all skit helt enkelt och jag hoppas hon efter den här historien är en fattig, körkortslös lort utan framtid med ett offentligt register som inbegriper ett längre fängelsestraff".