2026-02-11, 01:35
Medlem
PatriaNostras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polis2010
Polisen har haft span på platsen för KN:s inköp och sett att hennes bil var flaggad i ASP:en. Då hon tidigare varit på samma plats och blivit noterad. KN kör iväg och inser att hon har påhäng och drullar in i stolpe. Lyckades troligen kasta iväg några påsar in i snödrivorna. Det är omöjligt att bli av med substanser efter att polisen har dig under uppsikt. Sedan vet ni resten....

ASP = Allmäna SPaningsregistret.

Vilka talibaner det finns i tråden. Om en person på 70 kg har druckit en 50 cm burk lättöl (<2,25%) precis innan hon satt sig i bilen hade hon fått mer än 0,19 promille. Hon var INTE full. Hon hade lika gärna druckit kefir eller filmjölk. Tack och lov har vi en riksdag som insett de innan de lagstiftade. Man är de facto fullständigt nykter vid denna alkoholhalt vid utandningstest. Narkotikan kan jag inte kommentera.

Punkt slut.
Citera
2026-02-11, 12:55
Medlem
pyroclasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Nu är ju, som du säger, alkoholen i sig, inte ett stort problem. I sammanhanget kanske hennes minsta.

Men om jag känner mig lite på pickalurven men förhoppningsvis under gränsvärderna, sätter mig bakom ratten och orsakar en trafikolycka, så är 0,19 tillräckligt för att slå till med domarklubban och döma för rattonykterhet. I synnerhet om jag dragit ut på tiden till testet utförs. Katja hade 0,12, även det är ju för mycket i sig om man anses vara så pass mysdrucken att man tänkt på annat än trafiksäkerhet när man framförde fordonet.

Sen tillkommer ju kokainet ovanpå det.

Hon kan posta hur många videos hon vill där hon anklagar alla andra för att vara orättvisa och ute efter henne, men rattonykterhet har hon gjort sig skyldig till ändå.

Ingen vuxen människa med fungerander kropp blir märkbart påverkad >0,2promille. Men rafftull bar hon ju på droger ändå.
Citera
2026-02-11, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Ingen vuxen människa med fungerander kropp blir märkbart påverkad >0,2promille. Men rafftull bar hon ju på droger ändå.
Hur vet man det? Finns det källa på det?
Citera
2026-02-11, 16:19
Medlem
pyroclasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
Hur vet man det? Finns det källa på det?

Skämtar du med mig? Hur gammal är du? Men, ja, det lär finnas massor i förarbeterna till lagen.
Citera
2026-02-11, 19:00
Medlem
SweKingCalles avatar
Väntar spänt på att vi kommer få nyheter denna veckan ;-)

Kommer det ett kasst beslut så kommer jag tappa det lilla förtroende jag har kvar av den svenska rättvisan ?

Men inte fan lever väl vi i ett sådant svenskt korrupt samhälle som släpper sådana här fina högt uppsatta människor ostraffade, vi andra dödliga hade fan inte kommit undan.
Citera
2026-02-11, 20:54
Medlem
pyroclasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Väntar spänt på att vi kommer få nyheter denna veckan ;-)

Kommer det ett kasst beslut så kommer jag tappa det lilla förtroende jag har kvar av den svenska rättvisan ?

Men inte fan lever väl vi i ett sådant svenskt korrupt samhälle som släpper sådana här fina högt uppsatta människor ostraffade, vi andra dödliga hade fan inte kommit undan.

Verkligen, utan fällning för i alla fall rattfyllan och narkotikabrott, av normalgrad om det finns ett innehav, så är allt förtroende tappat.
Citera
2026-02-11, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Skämtar du med mig? Hur gammal är du? Men, ja, det lär finnas massor i förarbeterna till lagen.
Det jag menade är vart står det i klartext att hon bar på droger och hade det i blodet? vad hande hon för drog på sig? vad var värden i blodet och av vad? kan inte se det i klartext bara spekulationer.
Citera
2026-02-11, 21:26
Medlem
Citat:
Det jag menade är vart står det i klartext att hon bar på droger och hade det i blodet? vad hande hon för drog på sig? vad var värden i blodet och av vad? kan inte se det i klartext bara spekulationer.

Det är ingen ide att ställa relevanta frågor tråden är full av helt upphetsade vänsteraktivister som driver ett narrativ. Enligt det narrativet ska man till och med fällas för rattfylla fast man har under 0,2 promille.
Citera
2026-02-11, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterBjorkman
Det är ingen ide att ställa relevanta frågor tråden är full av helt upphetsade vänsteraktivister som driver ett narrativ. Enligt det narrativet ska man till och med fällas för rattfylla fast man har under 0,2 promille.
ja det stör mig.. vi får väl se på fredag vad denna åklagare hittat på.. spännade läsning att goggla på honom.. jag hoppas detta var hans sista case.. men han kanske fick den förväntade " fjädern i hatten" efter ha fällt sett stort byte..
Citera
2026-02-11, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterBjorkman
Berätta mer!

Är ju känt sedan tidigare att jurist- och domarkåren är helt infiltrerade av olika vänsterpolitiska nätverk. De heter väl Ruben och Svea om jag minns rätt?

Katja gör ett suspekt intryck med sina botoxinjektioner - men man ska ju inte döma någon på utseendet.
Ruben och Hilda. jag la in tidigare i tråden on Åklagarens agerande i karl hedin fallet,,
Citera
2026-02-11, 23:00
Medlem
pyroclasms avatar
Citat:

Från transportstyrelsen meddelas narkotika i blodet. Det ger att hon kommer dömda för narkotikabrott ocg rattfylla. Hon hade en påse med 2gram vitt pulver i sin väska. Visar det sig vara kokain är det narkotikabrott av normalgraden. Fler smarta frågor?
Citera
2026-02-12, 01:46
Medlem
Maulcas avatar
Hur går det för stackaren, sitter hon och funderar över hur hon ska komma vidare? Vågar hon ens gå ut och handla i den lokala mataffären, kanske en årsprenumeration på Linas Matkasse är ett bättre alternativ?
Sparreholm är ganska fyrkantigt Katja alla pratar om alla och ser med blida ögon på varandra har du ingen skam i kroppen för hur illa du förvaltat ett mandat? Skäms och hoppa åt helvete med dig det förtjänar du verkligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in